Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Müfredat
Tamamlanması doğrulamak için Kurs Anahat, Eğitmen Tartışmak |
Yok |
2) |
• Hukuk kavramı
• Hukukun zorlayıcı niteliği
• Hukukun benzer kavramlarla karşılaştırılması
• Hukukun önemi ve işlevi
|
Ders programını gözden geçirin
Ödev: Bir sonraki ders için okuma |
3) |
• Özel hukuk
• Medeni hukuk
• Türk Medeni Kanunu’nun yapısı
• Türk Borçlar Kanunu’nun yapısı
• TMK ve TBK’nın tarihsel gelişimi ve özelliği
|
Ödev: Bir sonraki ders için okuma |
4) |
• Ticaret hukuku
• Ticari işletme
• Tacir
• Esnaf
• Haksız rekabet
• Ticaret şirketleri
• Kıymetli evrak
• Deniz Ticareti
• Sigorta
• Devletler özel hukuku
|
Ödev: Bir sonraki ders için okuma |
5) |
• Anayasa hukuku
• Genel ilkeler
• Cumhuriyetin nitelikleri
• Demokratik devlet
• Laik devlet
• Sosyal devlet |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma |
6) |
• Hukuk devleti
• İdare hukuku
• Ceza hukuku
• Yargılama hukuku
|
Ödev: Bir sonraki ders için okuma |
7) |
• İş hukuku
• Bireysel iş hukuku
• Toplu iş hukuku
• Sosyal güvenlik hukuku
• Fikir hukuku
• Çevre hukuku
• Bankacılık hukuku
• İşletme hukuku
|
Yok |
8) |
Vize Sınavı |
Homework: assigned reading for next class session |
9) |
• Hukukun kaynakları nedir?
• Anayasa
• Yasa
• KHK
• Tüzük
• Yönetmelik
• Örf ve adet hukuku
• Hukukun yardımcı kaynakları
|
Yok |
10) |
• Yasanın belirli bakımlardan uygulanması
• Niteliği bakımından uygulanması: Emredici-Tamamlayıcı-Yorumlayıcı Kurallar
• Yasanın yer bakımından uygulanması
• Yasanın zaman bakımından uygulanması
• Yasanın anlam bakımından uygulanması
• Yasanın uygulanmasında yargıcın yetkileri
|
Ödev: Bir sonraki ders için okuma |
11) |
• Kişi kavramı
• Kişilerin türleri
• Gerçek kişiler
• Tüzel kişiler
• Kişiliğin kazanılması
• Gerçek kişilerin ehliyetleri |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma |
12) |
• Tüzel kişilerin ehliyetleri
• Haklardan yararlarnma ehliyeti
• Hakları kullanma ehliyeti
• Kişiliğin sona ermesi: Gerçek ve tüzel kişilerde
Tüzel Kişilerin Ehliyetleri, Kişiliğin Sona Ermesi
|
Yok |
13) |
• Hakkın kazanılması
• Hakkın kaybedilmesi
• Hakkın kullanılması ve korunması
|
Yok |
14) |
• Hukuka uygun fiiller
• Hukuki işlemlerde uyumsuzluk
• Hukuki işlemlerin türkleri
• Hukuka aykırı fiiller: Haksız filler ve Borca aykırı davranışlar
|
Yok |
15) |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
5 |
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek |
1 |
3) |
Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek |
1 |
4) |
İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek |
5 |
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek |
2 |
6) |
İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek |
2 |
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
1 |
8) |
Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek |
1 |
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
5 |
10) |
İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
5 |