Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere uluslararası pazarlamanın tanımını, kapsamını, farklı yönetimsel yaklaşımları ve pazarlama stratejisini etkileyen faktörleri açıklamaktır. Dersi tamamlayan öğrenciler küresel çapta ekonomik, sosyal, kültürel, politik, yasal çevresel faktörler hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Küresel bağlamda pazar bölümlendirme, hedef kitle belirleme, konumlandırma ve pazarlama karması stratejisi gibi konuları anlayacaklardır. |
Dersin İçeriği: |
Küresel pazarlama çevresi; küresel bilişim sistemleri ve pazar araştırması; bölümlendirme, hedef kitle, ve konumlandırma; ithalat, ihracat, ve kaynak edinme; küresel pazar giriş stratejileri: lisans, yatırım, ve stratejik birleşmeler; küresel pazarlarda marka ve ürün kararları; fiyatlandırma kararları; küresel pazar dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım; küresel pazarlama iletişimi kararları.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Pazarlamanın temel özelliklerini ve uluslararası pazarlamayı tanımlamak
• Uluslararası pazarlama stratejilerini anlamak
• Uluslararası pazar fırsatlarını açıklamak
• Uluslararası pazarlamaya yön veren faktörleri ve sınırlandıran etmenleri açıklamak
|
|
2) |
• Uluslararası ekonomik çevreyi etkileyen faktörleri ve oluşmakta olan değişimleri anlamak
• Uluslararası pazarlama stratejisini etkileyen ekonomik faktörleri tanımlamak
• Pazar gelişiminin aşamalarını anlamak
• Uluslararası gelir dağılımı ve nüfusun pazarlama stratejilerine etkilerini açıklamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
3) |
• Uluslararası politik ve yasal çevreyi etkileyen faktörleri ve oluşmakta olan değişimleri anlamak
• Uluslararası pazarlama stratejisini etkileyen politik ve yasal faktörleri tanımlamak
• Uluslararası firmaların aralarındaki anlaşmalar ve anlaşmazlıklara etki eden faktörleri açıklamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
4) |
• Kültürü ve öğelerini tanımlamak
• Kültürel faktörlerin uluslararası pazarlama stratejisine etkilerini açıklamak
• Tüketicilerin algı, tutum, satın alma ve tüketim davranışlarında farklılıklara neden olan kültürel faktörleri tanımlamak
• Uluslararası kültürel çevre
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
5) |
• Küresel, uluslararası ve lokal pazarları tanımlamak
• Uluslararası pazarlama stratejisinde müşteri değerinin önemini açıklamak
• Uluslararası müşteriler ve tüketiciler
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
6) |
vize sınavı |
|
7) |
• Uluslararası pazarlama bilgi sisteminin bileşenlerini açıklamak
• Pazar bilgi kaynaklarını anlamak
• Pazar araştırma sürecinin aşamalarını açıklamak
• Uluslararası pazar araştırmasının aşamalarını açıklamak
|
|
8) |
• Uluslararası pazarlama araçları ile pazar bölümlendirme, hedef kitle belirleme ve konumlandırma stratejilerini belirlemeyi açıklamak
• Uluslararası ve küresel pazarları bölümlendirirken kullanılan faktörleri açıklamak
• Uluslararası ürün konumlandırma stratejisine etki eden faktörleri açıklamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
9) |
• Uluslararası pazarlara giriş stratejilerine etki eden faktörleri açıklamak
• İhracat yapılacak pazarları belirlerken kullanılacak unsurları anlamak
• Uluslararası pazar genişleme stratejilerini tanımlamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
10) |
• Uluslararası rekabete neden olan faktörleri açıklamak
• Lokal ve uluslararası pazarlarda rekabet analizi arasındaki farkları anlamak
• Stratejik pazarlama araçlarını rekabet ortamı içerisinde değerlendirmeyi tanımlamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
11) |
• Ürün ve konumlandırma stratejisini oluşturan temel faktörleri açıklamak
• Uluslararası ürün konumlandırmadaki stratejik alternatifleri anlamak
• Uluslararası fiyatlandırma stratejilerindeki temel amaç ve yöntemleri tanımlamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
12) |
• Uluslararası dağıtım kanallarını tanımlamak
• Dağıtım kanalı stratejisini etkileyen faktörleri açıklamak
• Dağıtım kanallarının özelliklerini anlamak
• Fiziksel dağıtım kanalları ve lojistik araçlarını tanımlamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
13) |
• Uluslararası bütünleşik pazarlama iletişimini tanımlamak ve reklamdan farkını anlamak
• Reklam standartlaştırma ve adaptasyonun avantaj ve dezavantajlarını açıklamak
• Uluslararası reklam kampanyalarında kullanılan araçlar ve reklam ajansı seçiminde dikkat edilecek faktörleri anlamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
14) |
• Başarılı şirketlerin organizasyon özelliklerini anlamak
• Farklı türde organizasyonel yapıları tanımlamak
• Organizasyon yapısını etkileyen faktörleri açıklamak
• Uluslararası Pazarlamada Etik
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
15) |
final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
3) |
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. |
|
4) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. |
|
5) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. |
|
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
|