Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Müfredat.
• Uluslararası iktisatçıların üzerinde çalıştıkları soruları örnekler.
• Ulusal ekonomilerin özelliklerini tanımlayın.
• Başlıca ihraç eden ve ithal eden ülkeleri listeleyin.
• Uluslararası ticaretin yönünü açıklamak |
Review the Syllabus.
Complete the Library Orientation Course. Instructor to verify completion.
Read chapter 3 of Gerber (2014, pp.45-70).
Read chapter 2 of Husted and Melvin (2013, pp.45-64).
|
2) |
• Metodolojik ilkleri anlayın.
• Genel denge modelini açıklar.
• Autarky modelinin varsayımlarını listeleyin.
• Modelin çözümünü anlayın. |
Do in Pearson MyLab the Quiz Chapter 0 and Chapter 1. |
3) |
• Tüccarlığın tarihsel koşullarını açıklayın.
• Tüccarlık eleştirisini açıklayın.
• Ticaret için bir temel olarak mutlak avantajı açıklayın.
• Mutlak avantaj teorisini örnekler.
• Ticaretten elde edilen kazanımları tartışın. |
Lecture.
Participate in a forum.
Group discussions.
|
4) |
• Karşılaştırmalı üstünlüğü ticarete temel olarak açıklayın.
• Karşılaştırmalı üstünlük teorisini örnekler.
• Klasik modelin genel denge çözümünü örnekler.
• Ticaretten elde edilen kazanımları tartışın. |
Read chapter 4 of Gerber (2014, pp.71-100).
Do in Pearson MyLab the Quiz Chapter 3.
|
5) |
• Heckscher-Ohlin (HO) Modelinin temel varsayımlarını anlayın.
• Faktör donanımını ve faktör yoğunluğunu tanımlayın.
• HO Teoremini açıklayın.
• HO Modelinde dengeyi gösterin |
Lecture.
Participate in a forum.
Group discussions.
|
6) |
• Yeni HO teoremlerini listeleyin.
• Rybczynski teoremini anlayın.
• Faktör fiyat eşitleme teoremini açıklar.
• Stolper-Samuelson teoremini tanımlayın. |
Read chapter 5 of Husted and Melvin (2013, pp.114-134).
Do in Pearson MyLab the Quiz Chapter 4. |
7) |
• HO modelinin testlerini listele.
• Giriş-çıkış tablosunu tanımlayın
• Leontief paradoksunu özetleyin.
• Leontief paradoksunun etkilerini tartışın. |
Read chapter 5 of Gerber (2014, pp.62-93). |
8) |
• Ürün döngüsü teorisini açıklamak
• Endüstri içi ticareti tanımlayın.
• İç ve dış ölçek ekonomilerini tanımlayın.
• Yeni Ticaret Teorisini açıklayın. |
Do in Pearson MyLab the Quiz Chapter 5. |
9) |
• Uluslararası ticaretin yönünü açıklamak
• Ticaret için bir temel olarak mutlak avantajı açıklayın.
• Karşılaştırmalı üstünlüğü ticarete temel olarak açıklayın.
• Rybczynski teoremini anlayın.
• Faktör fiyat eşitleme teoremini açıklar.
• Stolper-Samuelson teoremini tanımlayın.
• Leontief paradoksunu özetleyin.
• Ölçek ekonomileri gibi endüstri içi ticaret ve piyasa kusurlarını tanımlamak
• Yeni Ticaret Teorisini açıklayın. |
Read chapter 9 of Gerber (2014, pp.197-228). |
10) |
BOP Muhasebesini tanımlayın.
• Mevcut hesap girişlerini listeleyin.
• Cari hesap ölçülerini tanımlayın.
• Cari hesap bakiyelerini hesaplayın. |
Lecture.
Participate in a forum.
Group discussions.
|
11) |
• Finansal hesap girişlerini listeleyin.
• Farklı tipte sermaye akışlarını tanımlayın.
• Farklı sermaye akışlarını karşılaştırın.
• Cari hesap, finansal hesap ve uluslararası rezervler arasındaki ilişkiyi tanımlayın. |
Read chapter 10 of Gerber (2014, pp.229-266).
Do in Pearson MyLab the Quiz Chapter 9.
|
12) |
• Döviz bulundurma nedenlerini listeleyin ve açıklayın.
• Döviz piyasasını tanımlayın.
• Spot pazarı tanımlayın.
• İleri piyasayı tanımlayın.
• Vadeli işlem piyasasını tanımlayın. |
Read chapter 11 of Gerber (2014, pp.267-294).
Read chapter 16 of Husted and Melvin (2013, pp.331-347).
Do in Pearson MyLab the Quiz Chapter 10.
|
13) |
• Farklı döviz rejimlerinde döviz değişimlerini açıklayın.
• Döviz kurundaki değişimin cari işlemler dengesi üzerindeki etkilerini tartışın.
• Marshall-Lerner koşulunu tanımlayın
• Döviz kuru geçişini açıklayın. |
Lecture.
Participate in a forum.
Group discussions
|
14) |
• Cari hesaba esneklik yaklaşımını açıklayın.
• Esneklikleri ve J eğrilerini tanımlayın.
• Devalüasyonlardan elde edilen kanıtları açıklayın.
• Absorpsiyon yaklaşımını açıklar. |
Do in Pearson MyLab the Quiz Chapter 11. |
15) |
• Final Sınavı
• Mutlak avantajı, karşılaştırmalı üstünlüğü ve faktör donanımını açıklayın.
• Ölçek ekonomileri gibi endüstri içi ticaret ve piyasa kusurlarını tanımlayın.
• Yeni Ticaret Teorisini açıklayın.
• Cari hesap ve finansal hesap girişlerini listeleyin.
• BOP önlemlerini tanımlayın.
• Döviz piyasası türlerini tanımlayın.
• Cari hesap teorilerini açıklayın. |
None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
4 |
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
3 |
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
4 |
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
3 |
7) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
8) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
9) |
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
3 |
10) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
3 |
11) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
12) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
4 |