ITRD304 International Trade Quality Standardsİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ITRD304
Ders İsmi: International Trade Quality Standards
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA TURHAN
Dersi Veren(ler): Dr. HÜSNİYE FIRAT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı malları ihraç eden firmaların çalışanlarına uluslararası normlar hakkında bilgi vermek ve nitelikleri ve standartları konusundaki becerilerini geliştirmek. Bu dersin vurgusu, standartlar ve uluslararası ticaret arasındaki ilişkiyi bilmenin ne kadar önemli olduğunu belirlemek, küresel ticaret uygulamalarında standartların nasıl gerekli olduğunu göstermektir. Ticari engellerini önlemek için standartlar hakkında farkındalığı artırmak. Sağlıklı dış ticaret yapmak için gerekli açıklamaları yapmak.
Dersin İçeriği: The emphasis of this course is to determine how important to know the relationship between standards and international trade, to show how standards are necessary for global trade application

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Dış ticarette kalite tanımlarını içerir
2) • Dış ticarette kaliteye yönelik kuralları analiz eder.
3) Tahakkuk ve uygunluk kavramlarını açıklar.
4) • Ulusal ve uluslararası kalite ve standartların kurum ve uygulamalarını değerlendirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Müfredat • Anayasa ve Yasalar • Temel dernekler ve çalışma sistemi • Kalite ve standartların temel tanımları • Türkiye ve Dünyada kalite ve standartları belirleyen dernekler. 3 pages of essay about how important quality and standards in human life.
2) • Kalitenin tanımlanması • Kalitenin ilkeleri • Kalitenin boyutları • Kalite türleri • Toplam Kalite Yönetimi • Kalite Çemberi • Küreselleşme ve piyasa ekonomisi arasındaki ilişki Examination of real cases Participate in a forum Group discussions.
3) • Standardın tanımı • Standart türleri. • Standartların Faydaları • TSE ve ISO dernekleri. Homework: an eassay about standards of any product and what kind of rules it has to be fit according to TSE.
4) • Uygunluğun değerlendirilmesi • Değer vermek • Kalibrasyon • CE İşareti Checking homework Homework: Discuss if any product with CE mark has a good quality ? Write an essay about it in three pages.
5) TSE • İç standart kavramı. • Uluslararası standart kavramı • TSE Belgesi Class discussion Examine sample certificates.
6) • ISO • ISO 9000, • İSO 9001 • ISO 14001, • ISO 22000, • Kodeks, N2900 • Kalite standartlarını tanımlayın ve uygulama örneklerine bakın. Visit a company, ask questions about quality and standards and write an essay about your opinions.
7) • Teknik düzenleme • Uygunluk değerlendirmesi yapan dernekler • Yeşil Nokta • Ekoteks Midterm Exam
8) • Piyasa denetimi ve kontrolü • Kanun • Hissedarlar. • Uygulamalar Homework; Pick an association from Turkak web and explain it’s mission.
9) • Gümrük standart kontrol stratejisi • Kırmızı Çizgi Kontrolleri • Dış ticarette standart kontroller. Write an essay about customs visit and how standards controlled.
10) • AB Teknik Kanunu • Kanunların karşılaştırılması. • Akreditasyon. • TÜRKAK HOMEWORK: Write EU associations about standardization.
11) • Standartların risk analizi. • Sektörel risk analizi • Önemli • Sonuçlar (Yurtiçi ve Uluslararası) HOMEWORK: Pick a sector with standards risk in Turkey and write risk and preventations ways down.
12) • Dikey Hukuk • AB Yükümlülüğü • Türkiye'deki uygulamalar • Dış ticarette borçlanma ve kontrol • AB uygulamaları. Participate in guest speakers conferance.
13) • Ürün Güvenliği • Bazı sektörlerde güvenli ürünler. • Tarımda standardizasyon • İyi tarım uygulamaları. Homework: Pick an agricultural good and write what should you do for good agriculture applications.
14) • Türkiyede standardizasyon uygulamaları ve • Yararları • Yükümlülük • Zayıf Yönler • Problemleri • Çözüm fikirleri. Prepare for final exam.
15) • Türkiyede standardizasyon uygulamaları ve • Yararları • Yükümlülük • Zayıf Yönler • Problemleri none

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Turgut Doyran’s Quality and Standards notes,
Ministeryı of Economy ,Ministery of Industry, Market Observation and Control Laws
Rule number 97/9196 Comission of Ministers’ Decision to increase Turkish products’ export rate with a new technical draft of law which will be prepared by determined associations,
Individual hardwares for protection,
Ministery of work and Social Security Rule number 4703 and KKD Regılations,
“Regulations about methods and principles for observation and controls which will be done by the Ministery of work and Social Security”,
ISO Decisions
Diğer Kaynaklar: International Marketing
Author: Czinkota, M. R., Ronkainen, I.A.
Publisher: South-Western College Pub, 10th ed., 2012
ISBN-10: 113362751X
ISBN-13: 978-1133627517

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Kanaat Notu 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 90
Ödevler 5 10
Küçük Sınavlar 1 0.5
Ara Juri 1 10
Final 1 21
Toplam İş Yükü 176.5