ITRD403 Customs Operationsİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Uluslararası Ticaret (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uluslararası Ticaret (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ITRD403
Ders İsmi: Customs Operations
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SAVAŞ ELMALI
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SAVAŞ ELMALI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı bir Gümrük Kanunu, Gümrük Yönetmeliği, Bakanlar Kurulu Kararları, Tebliğler ve diğer mevzuata ilişkin kavramları basit ve anlaşılır bir dille öğrenmeleri, Uluslararası Ticaret alanında eğitim alan öğrencilerin gümrüklerdeki işlem ve uygulamaları örneklendirmeler ile öğrenmelerini sağlamaktır. Ülkemizin hem AB, hem de dünya ile bütünleşmesini sağlamak için ithalat ve ihracat işlemlerini özümsemek ve etkin biçimde uygulayarak dış ticaret politikalarımızın gümrüklerde hayata geçirilmesi aşamasında olası aksaklıkların önüne geçmektir.
Dersin İçeriği: Amaç, ülkemizin AB ve dünya ile entegrasyonunu sağlamak için, ithalat ve ihracat operasyonlarını emmek ve dış ticaret politikalarımızın gümrükte uygulanmasındaki muhtemel aksaklıkları etkin bir şekilde önlemek göstermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Know the basic concepts related to customs, they will master the requirements of legislation.
2) • Gümrük işlemlerinde temsil türlerini ve yetkilerini bilecek, beyan sahibi olmanın temel yükümlülüklerini özümseyerek gelecek iş yaşamlarında bilinçli hareket edeceklerdir.
3) • Gümrükçe onaylanmış işlem ve kullanım kavramını öğrenecek, gümrük rejimleri ve rejimler arasındaki geçişlerde dış ticaret işleminin konusuna ve ekonomik amacına uygun rejimi belirleyebilecektir.
4) • Beyan türlerini öğrencek, beyannameye ilişkin önemli bilgi ve kuralları öğrenecek, teslim şekline göre beyannameye eklenmesi gereken belgeleri muhakeme edebileceklerdir.
5) • Türk Gümrük Tarife Cetveli’nin yürürlüğe giriş sürecini, gümrük tarife istatistik pozisyonun belirlenmesinde dikkat edilecek husuları bilecek, bağlayıcı tarife bilgisinin ne olduğunu ve önemini anlayarak, hangi durumlarda bağlayıcı tarife bilgisine başvurcaklarını muhakeme edebilceklerdir.
6) • Basitleştirilmiş usüller sayesinde formalitelerden arınarak kolay bir şekilde beyan yapabilcek, aynı zamanda basitleştirilmiş usuller ile eşyanın tesliminden sonra beyanın kontrolüne ilişkin düzenlemeleri birbirinden ayırt edebilecekler.
7) • Antrepo ve Geçici Depolama Yerinin ne olduğunu bilecek, bunların ayrımlarını yapabilecek, gümrük işlemlerindeki yeri ve önemini anlayarak avantajlarını kullanabilir hale geleceklerdir.
8) • Elektronik ticaretin gümrük boyutunu öğrenecek, hızlı kargo taşımacılığında ETGB ile ithalat ve ihracat avantajlarına hakim olacak, hangi durumlarda hızlı kargoya başvurmaları gerektiğini muhakeme edebilcekler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Türk Gümrük Mevzuatının hiyerarşik yapısını anlatır • Dış ticarette istatistiklerin önemini anlatır. • Gümrük vergilerinin toplanması esaslarını açıklar. • İthalat ve ihracat Rejim düzenlemelerindeki etkisini açıklar. • Uluslararası ambargolar ve gümrüklerdeki uygulama detayları. Örnek olaylarla dersin pekiştirilmesi.
2) • Karar ve gümrük statüsü . • Gümrük yükümlülüğü ve gümrük vergileri detaylandırılır.. • Eşyanın gümrüğe sunulması ve onaylanmış bir işlem veya kullanıma tabi olmasını anlatır. • Risk kavramı ve Risk Kontrol Yönetimi açıklanır. none
3) • Türk gümrük tarife cetvelinin yapısını açıklar . • Tarife sınıflandırmasının temel prensiplerini anlatır. • Tarife yorum kurallarına değinir.. • Bağlayıcı tarife bilgisi ve detaylarını anlatır. Örnek olaylarla tarifenin önemi pekiştirilir.
4) • Gümrük rejimlerini açıklar, rejimler arasındaki farklılıkları karşılaştırır. • Ekonomik etkili gümrük rejimlerini anlatır. • Gümrük rejimleriyle diğer gümrükçe onaylanmış işlem ve kullanımlar arasındaki farkı karşılaştırır. • Eşyanın rejime giriş şartlarını detaylandırır Örnek olayların gözden geçirilmesi. Grup tartışmaları.
5) • Yazılı, sözlü ve tasarruf yoluyla beyan şekillerini karşılaştırır. • Beyanname yerine geçen belgeler anlatılır. • Beyannameye eklenecek belgeler anlatılır. • Beyannamenin tabi olduğu gümrük rejimine göre kontrolünde esas alınacak bilgiler anlatılır. • Beyanname kontrolündeki hatlar (Mavi, Kırmızı, Sarı ve Yeşil) karşılaştırılır. Örnek olaylarla dersin pekiştirilmesi. Grup tartışmaları.
6) ümrüğün amacı, kontrol yöntemleri ve fonksiyonlarını açıklar. • Uluslararası mal hareketlerinin izlerken, gümrük idaresinin nasıl koordinasyon merkezi olduğunu açıklar. • Neden armonize sistemin nasıl olşutuğunu, sınıflandırmanın neden tek bir çatı altında toplanması gerektiğinin sebeplerini açıklar. • Bağlayıcı tarife bilgisinin neden gerektiği, nasıl alınacağı ve hangi durumlarda iptal edileceğini açıklar. • Beyannameye rejimlere göre hangi belgelerin ekleneceğini açıklar. • Beyannamede değişiklik ve beyanname iptalinin şartlatını anlatır. Midterm
7) • Basitleştirilmiş usul yöntemlerini detaylandırır. • Eksik beyan, Basit beyan ve Kayıt yoluyla beyanın açıklamaları yapılır. • Eşyanın beyanından sonra kontrolü uygulamasına açıklık getirir
8) • Neden menşei gereklidir sorusunu açıklar. • Hangi durumların varlığı halinde eşyanın menşe kazanacağını açıklar. • Menşei kazandırmayan eylem ve işçilikleri açıklar. • Tümüyle bir ülkede üretilen eşya ile üretimi birden fazla ülkede gerçekleştirilen eşyanın menşei belirlenmesindeki detayları açıklar. • Tekstil ürünleri ve tekstil olmayan ürünler için menşei kurallarını tarif eder. • Menşei şahadetnamesini açıklar ve ibrazının isteğe bağlı olduğu durumlara açıklık getrir. • PAMK ve PAAMK çapraz kümülasyon sistemlerini açıklar.
9) • Spesifik ve advalorem vergilendirmeyi anlatır. • GATT’ın 7. Maddesi ve Kıymet Sözleşmesini açıklar. • Aynı eşyanın satış bedeli yönetmini anlatır. • Benzer eşyanın satış bedeli yönemini anlatır. • İndirgeme yöntemini anlatır. • Hesaplanmış kıymet yöntemini anlatır. • Son yöntemi anlatır.
10) • Antrepoyu tanımlar, antreponun avantajlarını anlatır. • Özel ve genel antrepo tiplerini tanımlar, kullanım amaçlarına göre özel antrepoların farklarını açıklar. • Antrepolar için özel durumları anlatır, özel donanım gerektiren durumları belirler. • İzinle antrepoya konulabilecek eşyaları listeler. • Gümrük antrepo rejimini anlatır. • Antrepo ve geçici depolama yeri açma şartları ve izin gerekliliklerini anlatır.
11) • Türkiye’de hızlı kargo taşımacılığının gelişimini anlatır. • Yasal dayanak ve mevzuat kalemlerini listeler. • Bedelli ve bedelsiz beyan şekillerini anlatır. • Şahıs gönderilerinin beyan şekli ve farklı vergilendirme sistemini açıklar. • Risk değerlendirmeleri ve varış öncesi beyan uygulamasına dayalı sınıflandırmayı açıklar. • X-ray kontolleri ve fiziki muayene süreçleri anlatılır. • E-ticarete konu gönderilerde sıkça yapılan hataları ve önemli detayları açıklar. • Bedelli ihracat ETGB’lerinde vergi iade avantajı, maliyet avantajı ve bürokratik işlem avantajlarını detaylandırır.
12) • İthalat aşamasında değerine bakılmaksızın istisna olarak kabul edilecek ürünlerin neler olabileceğini tartışır. • Hızlı kargo yoluyla ETGB kapsamında yapılan taşımalara ilişkin, beyan şekli, temsil ve temsilci bağlamında hangi eşyaların yetki taşınabileceğini tartışır. • Basitleştirilmiş usulde ETGB kapsamında yapılacak ihracatın önemini ve avantajlarını tartışır. • Antrepo ve geçici depolama yeri arasındaki farkları anlar. • Menşein önemini anlar ve niçin gerekli olduğunu açıklar. • Hangi durumların varlığı halinde eşyanın menşe kazanacağını, hangi eylem ve işçiliklerin menşei kazandırmayacağını tartışır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yrd. Doç. Dr. Abdulkadir Tekin
Öğr. Gör. Ümit Engin Tekin
Seçkin Akedemik ve Mesleki Yayınlar | 1nci Basım
ISBN: 978-975-02-4324-0
Diğer Kaynaklar: 4458 Sayılı Gümrük Kanunu- (04.11.1999 t. 23866 s. R.G.)
5911 Sayılı Gümrük Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun- (07.07.2009 t. 27281 s. R.G.)
07.10.2009-27369 Gümrük yönetmeliği
07.10.2009 tarih, 27369 sayılı R.G yayımlanan, 2009/15481 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı
Gümrük Genel Tebliği (Posta ve Hızlı Kargo Taşımacılığı) (Seri No: 4) (10.03.2013 t. 28583 s. R.G.)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
8) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
9) - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
10) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
11) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
12) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 5
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 3
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 4
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 4
7) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2
8) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 2
9) - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
10) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
11) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 4
12) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 90
Ödevler 1 2
Ara Sınavlar 1 12
Final 1 22
Toplam İş Yükü 171