Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencileri uluslararası ticaret dünyasının gittikçe rekabetçi hale gelen dünyası için hazırlamaktır. Bu dersin vurgusu hedef pazar ekonomilerinin kavramları ve kategorileri üzerindedir.
Bölümler, okumalar ve vaka çalışmaları ile şu konular tartışılacaktır: Hedef pazarların ekonomik analizinin kavramları, hedef pazarların coğrafi ve ekonomik kategorileri, ülkelerin entegrasyonları, ülkelerin bölgesel gruplanmaları, yükselen ekonomilerin önemi, yükselen ve gelişmekte olan ülkelerde iş yapma, Türkiye’nin hedef pazar ekonomileri. Dersler sırasında, öğrenciler sözlü iletişim kabiliyetlerini ve sunum becerilerini geliştirirken, liderlik sorumlulukları üstlenecek ve takımlar içinde diğer öğrencilerle birlikte çalışacaklar.
|
Dersin İçeriği: |
Bu dersin sonunda öğrenci:
• Ülkelerin demografik ve ekonomik analizlerini listelemek ve açıklamak
• Hatırlayın ve açıklayın
• Ezberlemek, açıklamak ve karşılaştırmak
Ve ahlakın rolü.
• Türkiye'nin hedef pazarlarını belirlemek |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Müfredat.
• Kütüphane Oryantasyon Kursunu, Eğitmeni tamamlayın.
• Uluslararası ticaretin karmaşıklığını açıklayın.
• Uluslararası ticarete katılan ülke sayısını gösterin.
• Ülkeler arasındaki büyük ekonomik farklılıkları tanımak. |
Read chapter 4 of Czinkota and Ronkainen (2012, pp.91-130). |
2) |
• Final Sınıfı Projesi ve Sunumunu tartışın
• Konuların Listesi.
• Nüfusu tanımla
• Milli geliri açıklamak
• Gelir büyümesini açıklamak
• Gelir dağılımını göstermek |
Homework: Apply the market characteristics you learnt to Turkey. |
3) |
• Tüketim kalıplarını tanımlayın,
• Enflasyonu açıklamak
• Borcu açıkla
• Altyapının tanımlanması |
Homework: Apply the market characteristics you learnt to Turkey. |
4) |
• Proje Konusu.
• Geçici Bibliyografya.
• BM’ye göre coğrafi ülke gruplarını tanımlayın
• Dünya Bankası'na göre ülke coğrafi gruplarını tanımlayın. |
Continue research and work on final project
Homework: Categorize the given set of countries according to geographical groupings of the UN and WB.
Read chapter 8 of International Business (Czinkota et al., 2011, pp.234-275).
Search the websites of UN and WB for economic categories of countries.
|
5) |
Ülkelerin ekonomik kategorilerini tanımlayın.
• Gelişmiş ülkeleri listelemek
• Gelişmekte olan ülkeleri örnekler.
• Geçiş ülkelerini tanımlayın |
Continue research and work on final project
Homework: Categorize the given set of countries according to economic grouping
|
6) |
• G-5 / G-7 / G-8 / G-10 / G-20'yi tarif edin
• OECD, OPEC ve NIC'leri açıklamak
• Gelişmekte Olan Piyasaları Örneklemek
• BRIC'i tanımlayın |
Continue research and work on final project
Homework: Categorize the given set of countries according to economic grouping
|
7) |
• Uluslararası ticarete katılan ülke sayısını gösterin.
• Piyasa özelliklerini uygulayın.
• Coğrafi grupları tanımlayın.
• Ülkelerin ekonomik kategorilerini uygulayın. |
Continue research and work on final project |
8) |
• Ekonomik entegrasyon türlerini açıklar.
• Ekonomik entegrasyonları karşılaştırın.
• Ekonomik entegrasyonları özetleyin.
• Ekonomik entegrasyonları örnekler. |
Continue research and work on final project |
9) |
• Ticaretin yaratılmasını ve ticaretin yönlendirilmesini açıklayın.
• İthalat fiyatlarının neden azaldığını anlayın.
• Entegrasyonun verimlilik etkisini açıklayın.
• Bölgeselliği milliyetçiliğe karşı tartışın. |
Homework: Search for the impact of EU integration. |
10) |
• AB'nin oluşumunu ve örgütlenmesini açıklayın.
• NAFTA'yı açıklayın.
• Latin Amerika'da bölgesel entegrasyonu anlamak.
• Asya'da bölgesel entegrasyonu tanımlayın.
• Afrika ve Orta Doğu'da bölgesel entegrasyonu tanımlayın. |
Homework: Study the website of Market Potential Index (MPI). |
11) |
• Farklı hedef pazarların büyüme oranları arasında ayrım yapın.
• Piyasa Potansiyel Endeksi'ni (MPI) açıklayın
• ÇBYE'nin boyutlarını ve kaynaklarını anlamak.
• BRIC ülkelerinin pazar özelliklerini açıklayın. |
Due: First Draft of Final Project
Homework: Discuss the applicability of MPI to Turkey.
|
12) |
• Gelişmekte olan ülkelerde iş yapmanın zorluklarını açıklayınız.
• Gelişmekte olan ülkelerde iş yapmanın özel ihtiyaçlarını tanımlayın.
• Gelişmekte olan ülkelerdeki zorlukların nasıl üstesinden gelineceğini açıklayın.
• Gelişmekte olan ülkelerde başarı unsurlarını açıklayın. |
Review the case studies.
Homework: Search for the target countries of Turkey from the website of ministry of economy of Turkey.
|
13) |
• Türkiye'nin hedef pazar ekonomilerini belirlemek.
• Türkiye'nin hedef pazar ekonomilerini sınıflandırmak.
• Mevcut hedef ülkeleri öncekilerle karşılaştırın.
• Hedef ülkelerdeki mevcut ekonomik ve politik engelleri tartışınız. |
Editing & Revision of Final Project |
14) |
Bitirme projesi
• Son sunum |
None |
15) |
• Final Sınavı
• Ekonomik entegrasyonları özetleyin.
• Ekonomik entegrasyonları örnekler.
• AB'nin oluşumunu ve örgütlenmesini açıklayın.
• NAFTA'yı açıklayın.
• Piyasa Potansiyel Endeksi'ni (MPI) açıklayın
• BRIC ülkelerinin pazar özelliklerini açıklayın.
• Gelişmekte olan ülkelerdeki zorlukların nasıl üstesinden gelineceğini açıklayın.
• Gelişmekte olan ülkelerde başarı unsurlarını açıklayın.
• Türkiye'nin hedef pazar ekonomilerini sınıflandırmak. |
None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. |
|
3) |
değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek |
|
4) |
uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek |
|
5) |
kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, |
|
6) |
dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek |
|
7) |
alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek |
|
9) |
kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|