ITRD404 Target Market Economiesİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Diş Hekimliği ( İngilizce )Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği ( İngilizce )
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ITRD404
Ders İsmi: Target Market Economies
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BÜLENT HOCA
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SEDA KEKLİK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencileri uluslararası ticaret dünyasının gittikçe rekabetçi hale gelen dünyası için hazırlamaktır. Bu dersin vurgusu hedef pazar ekonomilerinin kavramları ve kategorileri üzerindedir.
Bölümler, okumalar ve vaka çalışmaları ile şu konular tartışılacaktır: Hedef pazarların ekonomik analizinin kavramları, hedef pazarların coğrafi ve ekonomik kategorileri, ülkelerin entegrasyonları, ülkelerin bölgesel gruplanmaları, yükselen ekonomilerin önemi, yükselen ve gelişmekte olan ülkelerde iş yapma, Türkiye’nin hedef pazar ekonomileri. Dersler sırasında, öğrenciler sözlü iletişim kabiliyetlerini ve sunum becerilerini geliştirirken, liderlik sorumlulukları üstlenecek ve takımlar içinde diğer öğrencilerle birlikte çalışacaklar.
Dersin İçeriği: Bu dersin sonunda öğrenci:
• Ülkelerin demografik ve ekonomik analizlerini listelemek ve açıklamak
• Hatırlayın ve açıklayın
• Ezberlemek, açıklamak ve karşılaştırmak
Ve ahlakın rolü.
• Türkiye'nin hedef pazarlarını belirlemek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Ülkelerin demografik ve ekonomik analizi kavramlarını listeleme ve açıklama
2) • Ülkelerin temel coğrafi ve ekonomik kategorilerini hatırlama ve açıklama
3) • Bütünleşmeleri ve bölgesel ülke gruplarını ezberleyin, açıklayın ve karşılaştırın
4) • Gelişmekte olan ekonomilerde nasıl iş yapılacağını (özellikle BRIC) ve etiğin rolünü ezberlemek ve açıklamak
5) • Türkiye'nin hedef pazarlarını belirlemek ve sınıflandırmak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Müfredat. • Kütüphane Oryantasyon Kursunu, Eğitmeni tamamlayın. • Uluslararası ticaretin karmaşıklığını açıklayın. • Uluslararası ticarete katılan ülke sayısını gösterin. • Ülkeler arasındaki büyük ekonomik farklılıkları tanımak. Read chapter 4 of Czinkota and Ronkainen (2012, pp.91-130).
2) • Final Sınıfı Projesi ve Sunumunu tartışın • Konuların Listesi. • Nüfusu tanımla • Milli geliri açıklamak • Gelir büyümesini açıklamak • Gelir dağılımını göstermek Homework: Apply the market characteristics you learnt to Turkey.
3) • Tüketim kalıplarını tanımlayın, • Enflasyonu açıklamak • Borcu açıkla • Altyapının tanımlanması Homework: Apply the market characteristics you learnt to Turkey.
4) • Proje Konusu. • Geçici Bibliyografya. • BM’ye göre coğrafi ülke gruplarını tanımlayın • Dünya Bankası'na göre ülke coğrafi gruplarını tanımlayın. Continue research and work on final project Homework: Categorize the given set of countries according to geographical groupings of the UN and WB. Read chapter 8 of International Business (Czinkota et al., 2011, pp.234-275). Search the websites of UN and WB for economic categories of countries.
5) Ülkelerin ekonomik kategorilerini tanımlayın. • Gelişmiş ülkeleri listelemek • Gelişmekte olan ülkeleri örnekler. • Geçiş ülkelerini tanımlayın Continue research and work on final project Homework: Categorize the given set of countries according to economic grouping
6) • G-5 / G-7 / G-8 / G-10 / G-20'yi tarif edin • OECD, OPEC ve NIC'leri açıklamak • Gelişmekte Olan Piyasaları Örneklemek • BRIC'i tanımlayın Continue research and work on final project Homework: Categorize the given set of countries according to economic grouping
7) • Uluslararası ticarete katılan ülke sayısını gösterin. • Piyasa özelliklerini uygulayın. • Coğrafi grupları tanımlayın. • Ülkelerin ekonomik kategorilerini uygulayın. Continue research and work on final project
8) • Ekonomik entegrasyon türlerini açıklar. • Ekonomik entegrasyonları karşılaştırın. • Ekonomik entegrasyonları özetleyin. • Ekonomik entegrasyonları örnekler. Continue research and work on final project
9) • Ticaretin yaratılmasını ve ticaretin yönlendirilmesini açıklayın. • İthalat fiyatlarının neden azaldığını anlayın. • Entegrasyonun verimlilik etkisini açıklayın. • Bölgeselliği milliyetçiliğe karşı tartışın. Homework: Search for the impact of EU integration.
10) • AB'nin oluşumunu ve örgütlenmesini açıklayın. • NAFTA'yı açıklayın. • Latin Amerika'da bölgesel entegrasyonu anlamak. • Asya'da bölgesel entegrasyonu tanımlayın. • Afrika ve Orta Doğu'da bölgesel entegrasyonu tanımlayın. Homework: Study the website of Market Potential Index (MPI).
11) • Farklı hedef pazarların büyüme oranları arasında ayrım yapın. • Piyasa Potansiyel Endeksi'ni (MPI) açıklayın • ÇBYE'nin boyutlarını ve kaynaklarını anlamak. • BRIC ülkelerinin pazar özelliklerini açıklayın. Due: First Draft of Final Project Homework: Discuss the applicability of MPI to Turkey.
12) • Gelişmekte olan ülkelerde iş yapmanın zorluklarını açıklayınız. • Gelişmekte olan ülkelerde iş yapmanın özel ihtiyaçlarını tanımlayın. • Gelişmekte olan ülkelerdeki zorlukların nasıl üstesinden gelineceğini açıklayın. • Gelişmekte olan ülkelerde başarı unsurlarını açıklayın. Review the case studies. Homework: Search for the target countries of Turkey from the website of ministry of economy of Turkey.
13) • Türkiye'nin hedef pazar ekonomilerini belirlemek. • Türkiye'nin hedef pazar ekonomilerini sınıflandırmak. • Mevcut hedef ülkeleri öncekilerle karşılaştırın. • Hedef ülkelerdeki mevcut ekonomik ve politik engelleri tartışınız. Editing & Revision of Final Project
14) Bitirme projesi • Son sunum None
15) • Final Sınavı • Ekonomik entegrasyonları özetleyin. • Ekonomik entegrasyonları örnekler. • AB'nin oluşumunu ve örgütlenmesini açıklayın. • NAFTA'yı açıklayın. • Piyasa Potansiyel Endeksi'ni (MPI) açıklayın • BRIC ülkelerinin pazar özelliklerini açıklayın. • Gelişmekte olan ülkelerdeki zorlukların nasıl üstesinden gelineceğini açıklayın. • Gelişmekte olan ülkelerde başarı unsurlarını açıklayın. • Türkiye'nin hedef pazar ekonomilerini sınıflandırmak. None

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: International Marketing
Author: Czinkota, M. R., Ronkainen, I.A.
Publisher: South-Western College Pub, 10th ed., 2012
ISBN-10: 113362751X
ISBN-13: 978-1133627517
Diğer Kaynaklar: United Nations Website: www.un.org

World Bank Website: www.worldbank.org

Republic of Turkey Ministry of Economy: www.economy.gov.tr

Market Potential Index website: http://globaledge.msu.edu/mpi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Sosyal Faaliyet

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 45
Final Pratik 1 % 15
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 90
Proje 1 8
Ödevler 2 12
Ara Sınavlar 1 10
Final 1 12
Toplam İş Yükü 177