Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Öğrencilere dersin tanıtılması |
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
2) |
• İç denetim ile ilgili temel tanımlaması
• İç denetimin kapsam konusunu açıklaması
• İç kontrol ve iç denetimin farklılıklarının açıklanması
• İç kontrol, iç denetim ve denetimin önemi ve kapsamlarının |
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
3) |
• İç kontrolün yeri ve öneminin açıklanması
• yönetimin ve denetçinin iç kontrollere ilişkin sorumluluğunun açıklanması
• İşletme yönetimi ve iç kontrol ilişkisinin anlatılması
|
Gelecek derse ilişkin okuma yapılması |
4) |
• Risk ve iç kontrol dengesinin açıklanması
• Bağmsız denetçi- iç kontrol ilişkisinin açıklanması |
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
5) |
• COSO kontrol modelinin açıklanması
• COSO Piramidinin anlatılması
|
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
6) |
• COSO kontrol modelinin açıklanması
• COSO Piramidinin anlatılması
|
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
7) |
• COSO kontrol modelinin açıklanması
• COSO Piramidinin anlatılması
|
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
8) |
• Yarıyıl değerleme sınavı
• küçük ve orta ölçekli işletmelerde iç kontrol
|
Derste anlatılan konular tekrarlanacak |
9) |
• Küçük ve orta ölçekli işletmelerde iç kontrol sisteminin detaylı açıklanması
• Küçük ölçekli işletmelerde finansal raporlama üzerinde etkin iç kontrolü başarmak için temel prensiplerin açıklanması
|
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
10) |
• İç kontrolün anlaşılmasının amacının tanımlanması
• İşletmelerin başlıca iş süreçlerinde iç kontrolün rolünün anlatılması
• İç kontrol sisteminde belgelendirmenin anlatılması
|
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
11) |
• İç kontrol sisteminin tasarımının açıklanması
• İç kontrol sisteminin uygulaşının değerlendirilmesi
|
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
12) |
• Yazılı beyanların hazırlanmasının anlatılması
• Çalışma kağıtlarının hazırlanması
• İç denetimde raporlamanın yapılması
• iç denetimde kalite güvence geliştirme programının anlatılması |
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
13) |
• İç denetimde meslek ahlakının anlatılması
• İç denetimde etik kuralların
|
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
14) |
• Uluslararası iç denetim standartlarının açıklanması |
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
15) |
Final Sınavı |
Ders Notları |
16) |
Final Sınavı |
Ders Notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek |
|
3) |
Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek |
|
4) |
İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek |
|
6) |
İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek |
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|
10) |
İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
|