Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Final Sınavı
• Bölgedeki siyasi sistemleri belirler
• Bölge devletlerinin dış politikalarını belirler
• Ülkelerin tarihi gelişmelerini karşılaştırır
• Sekülarizm bakımından dönüm noktalarını tartışır
• Siyasal İslam bakımından dönüm noktalarını tartışır
• Arap ayaklanmalarının bölge üzerindeki etkilerini tartışır
• IŞİD’in yükselişinin bölge üzerindeki etkilerini tartışır
|
Yok |
1) |
• Dersin amaçlarını inceler
• Öğrencilerle dersin içeriğini tartışır
• İzleği inceler
• Temel konuları inceler
• Notlandırma politikasını tartışır |
Cleveland 2011, ss. 1-6
|
2) |
• Bölgenin coğrafi özelliklerini tanımlar
• Genel siyaset örüntülerini tanımlar
• Bölgedeki siyasi sistemleri tanımlar
• Bölgedeki ekonomik sistemleri tanımlar
• Bölgedeki siyasi sistemleri karşılaştırır
• Bölge siyasetinin ana özelliklerini tanımlar
|
Cleveland 2011, ss. 7-22 |
3) |
• 18. ve 19. yüzyıllardaki reformları tanımlar
• Reformların bölge ülkeleri üzerindeki etkilerini belirler
• Arap milliyetçiliğinin yükselişini belirler
• İki savaş arasındaki dönemin özelliklerini belirler
• Farklı ülkelerdeki değişimleri karşılaştırır |
Cleveland 2011, ss. 71-92 |
4) |
• 1940-1970 döneminde Türkiye ve İran’daki siyasi ortamı tanımlar
• 1940-1970 döneminde Türkiye ve İran’daki siyasi sistemlerin ana özelliklerini belirler
• Türkiye’de resmi ideolojinin gelişimini tartışır
• İran’da resmi ideolojinin gelişimini tartışır
• 1940-1970 döneminde Türkiye ve İran’ı karşılaştırır |
Cleveland 2011, ss. 197-216 |
5) |
• 1940-1970 döneminde Mısır ve Tunus’taki siyasi ortamı tanımlar
• 1940-1970 döneminde Mısır ve Tunus’taki siyasi sistemlerin ana özelliklerini belirler
• Mısır’da resmi ideolojinin gelişimini tartışır
• Tunus’ta resmi ideolojinin gelişimini tartışır
• 1940-1970 döneminde Mısır ve Tunus’u karşılaştırır
|
Cleveland 2011, ss. 217-241 |
6) |
• 1940-1970 döneminde İsrail ve Filistin’deki siyasi ortamı tanımlar
• 1940-1970 döneminde İsrail ve Filistin’deki siyasi sistemlerin ana özelliklerini belirler
• İsrail’deki resmi ideolojinin gelişimini tartışır
• Filistin’deki resmi ideolojinin gelişimini tartışır
• 1940-1970 döneminde İsrail ve Filistin’i karşılaştırır
|
Cleveland 2011, ss. 265-300 |
7) |
• 1970-1990 döneminde siyasi ortamı tanımlar,
• 1970-1990 döneminde Suriye ve Irak’taki siyasi sistemlerin temel özelliklerini belirler
• Suriye’deki resmi ideolojinin gelişimini tartışır
• Irak’taki resmi ideolojinin gelişimini tartışır
• 1970-1990 döneminde Suriye ve Irak’ı karşılaştırır
|
Cleveland 2011, ss. 242-264 |
8) |
• Vize Sınavı
• Bölge siyasetinin ana özelliklerini tartışır
• Soğuk Savaş’ın bölge siyaseti üzerindeki etkisini tartışır
• Sekülerleşmenin izlediği farklı süreçleri tartışır
• Arap sosyalizminin ortaya çıkışı ve gelişimini tartışır
• Ülkelerin siyasi sistemlerini karşılaştırır |
Yok |
9) |
• Bölgede 1990’lı yıllardaki siyasi ortamı tanımlar
• Soğuk Savaşı ve bölgedeki siyasi sistemler üzerindeki etkisini tartışır
• 1990’lı yıllarda bölgedeki siyasi sistemlerin ana özelliklerini belirler
• Birinci Körfez Savaşı’nın bölge üzerindeki etkisini belirler
1990’lı yıllarda otoriter yönetimlerin pekişmesini tartışır
|
Cleveland 2011, ss. 495-518 |
10) |
• Soğuk Savaş’ın sona ermesinin devletler üzerindeki etkisini tartışır
• Soğuk Savaş’ın sona ermesiyle devletlerin güç dizilimini karşılaştırır
• İç ve dış politikalardaki değişimleri tartışır
• Mısır, Tunus, Irak ve Suriye’deki yönetimlerin dönüşümünü tartışır
• Mısır, Tunus, Irak ve Suriye’deki yönetimlerin dönüşümünü karşılaştırır.
|
Cleveland 2011, ss. 415-439 |
11) |
• 2000’lerde bölgedeki siyasi ortamı tanımlar
• İntifada hareketini tartışır
• Siyasal İslam’ın dönüşümünü tartışır
• Devletlerin İslamcı hareketlere yönelik stratejilerini karşılaştırır
• 2000’lerde uluslararası siyaseti tartışır |
Cleveland 2011, ss. 519-545 |
12) |
• Arap ayaklanmalarını tanımlar
• Ayaklanmalara yol açan etkenleri tartışır
• Her bir ülkedeki ayaklanmaları şekillendiren etkenleri karşılaştırır
• Bölgedeki iktidarın dönüşümünü ve reformları tartışır.
• Bölgede demokratikleşmenin önündeki engelleri tartışır |
Şen Gülriz. 2012. “İran ve ‘Arap Baharı’: Bağlam, Söylem ve Siyaset.”
Middle Eastern Studies / Ortadoğu Etütleri 3 (2)
|
13) |
• Ayaklanmaların başlangıcını inceler
• Mısır’daki halk hareketini inceler
• Farklı muhalif gruplar arasındaki benzerlikler ve ayrımları tartışır
• Müslüman Kardeşler’in ayaklanmalar üzerindeki etkisini tartışır
• Mısır’da rejim değişikliğinden sonra siyasi gündemin dönüşümünü tartışır
|
Film izleme: ‘Al Maidan’ |
14) |
• IŞİD hareketini tanımlar
• IŞİD’in yükselişine neden olan etkenleri inceler
• IŞİD’in iktidarının pekişmesini tartışır
• Bölge devletlerinin IŞİD’e karşı izlediği politikaları tartışır
• IŞİD’in bölgede yayılmasının siyaset üzerindeki etkisini tartışır
|
Bingöl, Oktay ve Ali Bilgin Varlık. “IŞİD Raporu.” Merkez Strateji Enstitüsü 19. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|
7) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
8) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
9) |
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
10) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
11) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
12) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|