Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• İzleği değerlendirir.
• Dersin ana temalarını tartışır.
• Ders taslağını tartışır.
• ABD’nin uluslararası ilişkileri etkileme yeteneğini değerlendirir.
• Çalışma yöntemini tanır. |
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 15-48. |
2) |
• Amerikan dış politikasının şekillenmesinde etkili olan iç ve dış faktörleri açıklar.
• Jackson, Hamilton ve Wilson’un Amerikan dış politikası geleneklerine olan etkilerini tanımlar.
• Başkanlardan miras alınan dış politika geleneklerini karşılaştırır.
• Hangi vakaların Amerikan dış politikasında dönüm noktası olarak adlandırıldığını değerlendirir.
• Üç yaklaşımın Amerikan dış politikasındaki rolünü tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 32-46. |
3) |
• IDS sonrası başkanların dış politika yaklaşımlarını tanımlar.
• Farklı doktrinlerin odak noktalarını karşılaştırır.
• Amerikan dış politikasında bürokrasinin karar alma süreçlerine nasıl müdahil olduğunu değerlendirir.
• Farklı krizler üzerinden Amerikan dış politikasındaki karar alma süreçlerini inceler.
• Demokrat ve Cumhuriyetçi yürütmelerde bürokrasinin rolünü tartışır. |
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 32-54.. |
4) |
• ABD Kongresinin iki yapısının kendilerine ait özelliklerini açıklar.
• ABD Kongresinin tarihsel dönemlerini karşılaştırır.
• Kongredeki karar alım sürecini inceler.
• Lobilerin yasal arka planını değerlendirir.
• Topal ördek durumundaki Kongrenin tıkanma ve açılma süreçlerini tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 45-61. |
5) |
• Farklı çıkar grupları arası farklılık ve benzerlikleri karşılaştırır.
• Farklı çıkar gruplarının enformal olarak dış politikaya katılım süreçlerini ortaya koyar.
• Lobilerin çıkar grupları ile karar alıcıları arasında kurduğu bağlantıları inceler.
• Çıkar gruplarının Amerikan dış politikasını etkilemekteki başarılarını tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 53-68. |
6) |
• Vize sınavı ile bilgilerini sınar
• Jackson, Hamilton ve Wilson’un Amerikan dış politikası geleneklerine olan etkilerini tanımlar
• Farklı doktrinlerin odak noktalarını karşılaştırır
• ABD Kongresinin tarihsel dönemlerini karşılaştırır
• Çıkar gruplarının Amerikan dış politikasını etkilemekteki başarılarını tartışır
|
|
7) |
• ABD’nin ilk 150 yılındaki farklı dış politika uygulamalarını değerlendirir.
• Monroe Doktrinini tanır.
• Wilson’un dış politika anlayışını açıklar.
• Monroe’nun izolasyonizminin Wilsoncu izolasyonizme dönüşünü ortaya koyar.
• Wilson’un Amerikan dış politikasını dönüştürmekteki başarısını tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 60-73.
|
8) |
• İki savaş arası dönemdeki farklı dış politika yaklaşımlarını karşılaştırır.
• Wilson Doktrinini tanır.
• Wilson’un 14 prensibini sıralar.
• İki savaş arası dönemdeki uluslararası ortamı tasvir eder.
• Amerikan dış politikasının Avrupa meselelerine müdahil olmasında 14 prensibin etkisini tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 75-82. |
9) |
• Soğuk Savaş dönemindeki farklı Amerikan dış politikası uygulamalarını karşılaştırır.
• Truman, Eisenhower ve Carter doktrinlerini tanır.
• Çevreleme politikasını açıklar.
• ABD ve SSCB arasında 1945-1975 arası stratejik dengeyi ortaya koyar.
• Detante politikalarının soğuk savaşın sonlandırılmasındaki rolünü tartışır.
• SALT ve START anlaşmalarının soğuk savaşın bitişindeki rolünü değerlendirir. |
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 82-91. |
10) |
• Vize sınavı ile bilgilerini sınar
• Wilson’un dış politika anlayışını açıklar.
• Wilson’un 14 prensibini sıralar.
• Truman, Eisenhower ve Carter doktrinlerini tanır
• SALT ve START anlaşmalarının soğuk savaşın bitişindeki rolünü değerlendirir.
|
|
11) |
• Soğuk savaş sonrasında isitkrarlı bir Amerikan dış politikasının olup olmadığını tartışır.
• Bush yönetiminden Obama yönetimine görülen dönüşümü inceler.
• Bush doktrinini tanımlar.
• KİS’lerin Amerikan dış politikasının şekillenmesindeki rolünü değerlendirir.
• Wilson ve Obama’nın dış politika yaklaşımlarını karşılaştırır.
• Küresel terörizmin Amerikan dış politikası üzerindeki etkisini tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 92-100. |
12) |
• 11 Eylül saldırılarının Amerikan dış politikası üzerindeki etkisini açıklar.
• Bush yönetiminin sert güç politikalarını Clinton yönetiminin yumuşak güç politikaları ile karşılaştırır.
• Obama yönetiminin akılcı güç uygulamalarını değerlendirir.
• Afganistan ve Irak operasyonlarının siyasal ve ekonomik maliyetlerini tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 102-110.
|
13) |
• NATO’nun soğuk savaş sonrası dönüşümünü inceler.
• NATO’nun Amerikan dış politikasında nasıl araçsallaştırıldığını değerlendirir.
• Hangi uluslararası örgütün/örgütlerin Amerikan dış politikasınca daha etkin kullanıldığını tartışır.
• Uluslararası örgütlerin Amerikan dış politikasındaki yerine ilişkin olarak neo-muhafazakar ve liberal yaklaşımları karşılaştırır.
• ABD tarafından Soğuk savaş ve sonrası dönemlerde kullanılmış olan veto mekanizmalarını inceler.
|
|
14) |
• ABD’nin Ortadoğu’daki çıkarlarını tanır.
• Orta Asya’ya yönelik Amerikan dış politikasının dönüşümünü inceler.
• Amerikan dış politikasının soğuk savaş ve soğuk savaş sonrası dış politika uygulamalarını karşılaştırır.
• Çin’in yükselişi karşısında Amerikan dış politikasının gösterdiği tepkileri tartışır.
• Amerikan dış politikasının Küba ve Venezüela’ya yönelik politikalarını değerlendirir.
|
|
15) |
• AB’nin kurumsal yapısını analiz eder.
• Bush yönetiminden Obama yönetimine görülen dönüşümü inceler.
• 11 Eylül saldırılarının Amerikan dış politikası üzerindeki etkisini açıklar.
• Afganistan ve Irak operasyonlarının siyasal ve ekonomik maliyetlerini tartışır.
• Hangi uluslararası örgütün/örgütlerin Amerikan dış politikasınca daha etkin kullanıldığını tartışır.
• Amerikan dış politikasının soğuk savaş ve soğuk savaş sonrası dış politika uygulamalarını karşılaştırır.
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
3) |
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. |
|
4) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. |
|
5) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. |
|
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
|