Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersi tanımlar.
• Uluslararası ticaretin tanımlar.
• Uluslararası ticaretin karmaşıklığını açıklar.
• Uluslararası ticarete taraf olan ülke sayısını tartışır.
• İzlenik.
• Uluslararası ticaretin anlamını ifade eder.
• Uluslararası ticaretin coğrafyasını tanımlar.
• Uluslararası ticaretin karmaşıklığını açıklar.
|
İzleniğin gözden geçirilmesi.
Kütüphane oryantasyon sürecinin tamamlanması. Tamamlandığının doğrulanması.
Bölüm 1.1 ve 1.2 nin okunması.
|
2) |
• Uluslararası ticaretin artan önemini ifade eder.
• Dünyanın GSH’Ina kıyasla uluslararası ticaretin yörüngesini ifade eder.
• 1970’lerden sonra uluslararası ticaretteki büyük dalgalanmayı tartışır.
• Bireysel ülkeler için uluslararası ticaretin çeşitli önemlerini analiz eder.
• Kimin kim ile ticaret yaptığının açıklar.
• Uluslararası ticaretin değişen yapısını ifade eder.
• En büyük ihracatçı ve ithalatçıları tartışır.
• Uluslararası ticaretin önemini ifade eder.
• Bireysel ülkeler için uluslararası ticaretin çeşitli önemlerini analiz eder.
• Uluslararası ticaretin değişen yapısını açıklar.
• En büyük ithalatçı ve ihracatçı ülkeleri listeler.
• Ticaretin değişen karakterini ifade eder.
|
Bölüm 1.3 Okunmalı. |
3) |
• Uluslararası ticaretin artan önemini ifade eder.
• Uluslararası ticaret için önemli olan kurumları ve anlaşmaları listeler.
• Uluslararası ticaretin öneminin artmasının sebeplerini listeler.
• Uluslararası ticaretin 4 önemli evresini analiz eder.
• Bölgesel ticaret bloklarını tartışır.
• Çok uluslu şirketleri ve dış kaynaklılığı açıklar.
|
Bölüm 1.5 okunmalı. |
4) |
• Uluslararası ticaretin ana teorilerini açıklar.
• Uluslararası ticaretin ana teorilerini birbirleriyle tartışır.
• Merkantalizmi açıklar.
• Adam Smithin mutlak üstünlükler teorisini açıklar.
• Karşılaştırmalı üstünlükler teorisini ifade eder.
• Faktör donatımı teorisi ve uluslararası ürün hayat döngüsünü açıklar.
|
6.1, 6.2 ve 6.3 bölümlerin okunması. |
5) |
• Uluslararası ticari terimlere olan ihtiyacı açıklar. (Incoterms).
• Incoterms seçimini ifade eder.
• Incoterms’in tanımlarını açıklar.
• Incoterm stratejisini ifade eder.
• 2000 ve 2010 Incotermsleri arasındaki farkları analiz eder.
|
6.4 ve 6.10 bölümlerin okunması. |
6) |
• Incotermsi sınıflandırır.
• Incoterms gruplarının açıklar ve analiz eder.
• Transfer maliyeti ve riskin ayrıştırılmasını analiz eder.
• Deniz taşımacılığı türlerini sınıflandırır.
• Tüm taşımalarda kullanılan Incotermsleri açıklar.
|
6.11 ve 6.17 bölümlerin okunması. |
7) |
• Incoterms kullanımında genelde yapılan hataları ifade eder.
• Incoterms maliyet ve sorumluluklarını analiz eder.
• Deniz taşımaclığından kullanılan Incotermsleri analiz eder.
• Incoterms sorumluluklarını ifade eder.
|
Yok. |
8) |
• Vize Sınavı.
• Uluslararası ticaretin karmaşıklığını tanımlar.
• Uluslararası ticarete taraf olan ülkelerin sayısını tartışır.
• Uluslararası ticaretin değişen yapısının açıklar.
• Uluslararası ticaretin giderek artak önemini ifade eder.
• Uluslararası ticaretin öneminin artmasının altında yatan sebepleri analiz eder.
• Uluslararası ticaretteki önemli anlaşma ve kuruluşları sınıflandırır.
• Uluslararası ticaretin temel teorilerini ifade eder.
• Uluslararası ticaretin temel teorilerinini analiz eder.
• Incoterms gruplarını sınıflandırır
|
7.1 ve 7.3 bölümlerin okunması. |
9) |
• Uluslararası ticaretteki riskleri ifade eder.
• Ticari risk ve bir işletmeyi kaybetme riski arasındaki dengeyi analiz eder.
• Uluslararası ticarette neden riskler olduğunu açıklar.
• Uluslararası ticaretteki riskleri ifade eder.
• Ticari risk ve bir işletmeyi kaybetme riski arasındaki dengeyi tartışır.
|
7.4, 7.5 ve 7.8 bölümlerin okunması. |
10) |
• Uluslararası ticarette farklı ödeme yöntemlerini açıklar.
• Açık hesap, peşin ödeme ve vesaik mukabilini açıklar.
• Değişik ödeme şekillerinin uygulanabilirliğini tartışır.
• Ödeme şekillerini listeler.
• Açık hesabı tanımlar.
• Peşin ödemeyi tanımlar.
• Vesaik mukabili tanımlar.
|
7.6 ve 7.7 bölümlerin okunması. |
11) |
• Akreditif ihtiyacını açıklar.
• Akreditif sürecenin canlandırılmasının önemini ifade eder.
• Farklı akreditif türlerini sınıflandırır.
• Akreditifi tanımlar.
• Akreditif sürecenin canlandırılmasının önemini ifade eder.
• Farklı akreditif türlerinin sınıflandırır.
• Akreditifin uygulanabilirliğini tartışır.
|
9.1, 9.2 ve 9.3 bölümlerin okunması. |
12) |
• Belgelerin gerekliliğini açıklar.
• Belge tiplerini sınıflandırır.
• Fatura türlerini sınıflandırır.
• Faturada olması gerekenleri açıklar.
• Belge gerekliliğin açıklar.
• Fatura türlerini sınıflandırır.
• Pro-forma faturayı açıklar.
• Ticari faturanıyı ifade eder.
• Konsolosluk faturasını açıklar.
|
9.4 bölümün okunması. |
13) |
• Önemli belgeleri açıklar.
• Bu belgelerinin neden gerekli olduğunu ifade eder.
• Önemli belgeleri açıklar.
• Menşe şehadetnamesini açıklar.
• Gözetim belgesini ifade eder.
• Phyto-sanitary sertifikasını açıklar.
• Üretim sertifikasını açıklar.
|
9.5 bölümün okunması. |
14) |
• Taşıma belgelerini açıklar.
• Neden gerekli olduklarını ifade eder.
• Taşıma belgelerini açıklar.
• Deniz konşimentosunun ne olduğunu ifade eder.
• Havayolu konşimentosunun açıklar.
• Gemi kira kontratını ifade eder.
• Packing listi açıklar.
• Manifestoyu ifade eder.
|
Yok. |
15) |
• Final Sınavı.
• Uluslararası ticaretin karmaşıklığını açıklar.
• Uluslararası ticarette önemli kurumları ve anlaşmaları listeler.
• Incoterms seçimini ifade eder.
• Incoterms maliyetlerini ve sorumluluklarını analiz eder.
• Uluslararası ticarette riskleri analiz eder.
• Uluslararası ticartte ödeme yöntermleri arasındaki farkları ifade eder.
• Belge türlerini sınıflandırır.
• Final Sınavı.
• Uluslararası ticaretin coğrafyasını ifade eder.
• Uluslarası ticaretin dört önemli ayağını listeler.
• Uluslararası ticaret risklerini analiz eder.
• Ödeme türlerini listeler.
• Akreditif türlerini listeler.
• Önemli belgeleri listeler.
• Fatura türlerini listeler.
• Taşıma belgelerini açıklar.
|
Yok. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
3) |
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. |
|
4) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. |
|
5) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. |
|
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
|