Çocuk Gelişimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UTIC409 | ||||||||
Ders İsmi: | Ticaret Rekabet Stratejileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte/Üniversite | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE NUR TOPÇUOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı uluslararası normlarda dış ticaret yapan firma ve elemanlarının REKABET alanında gereksindiği tüm bilgilerin aktarılmasıdır.Uluslararası ticaretin rekabetçi ortamda başarıyı yakalayabilmeleri ve bunları sürdürebilmeleri için gereksindikleri stratejinin oluşturulabilmesinin alt yapısı incelenecektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, işletmelerin ve ülkelerin rekabet gücünü nasıl inşa ettiklerini ve sürdürülebilir hale getirdiklerini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Rekabet stratejilerinin kavramsal temellerinden yola çıkılarak strateji oluşturma yaklaşımları, sektörel yapı ve rakip analizleriyle bütüncül bir şekilde ele alınır. Ders boyunca öğrenciler, genel rekabet stratejileri ve bu stratejilerin boyutlarını değerlendirirken, aynı zamanda teknoloji, kalkınma politikaları ve uluslararası dinamikler ile rekabet gücü arasındaki ilişkiyi sorgulama fırsatı bulurlar. Uluslararası örnekler ve Türkiye’nin rekabetçilik profili incelenerek, somut politika önerileri geliştirmeye yönelik eleştirel bir perspektif kazandırılması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rekabet-Strateji Rekabet Gücü Kavramı | - |
2) | Rekabet Stratejisi ve Politkası:Kavramsal Çerçeve | - |
3) | Stratejinin Kurulmasına İlişkin Yaklaşımlar | - |
4) | Genel Rekabet Stratejileri | - |
5) | Rakip Analizi | - |
6) | Rakip Analizi ve Sektörel Yapı | - |
7) | Rekabet Stratejisinin Boyutları | - |
8) | Vize Sınavı | - |
9) | Rekabet Gücünü Belirleyen Faktörler | - |
10) | Rekabet Gücü Göstergeleri | - |
11) | Rekabet Gücü ve Teknoloji İlişkisi | - |
12) | Uluslararası Rekabet Gücü ve Kalkınma Stratejisi | - |
13) | Ülke Örnekleri | - |
14) | Türkiye'nin Rekabet Gücü | - |
15) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | - MAVİ OKYANIUS STRATEJİSİ- - ÇEKİŞMESİZ PAZAR ALANI YARATMAK VE REKABETİ ETKİSİZ KILMAK,W.CHAN KİM, RENE MOUBORGE,CSAYAYINAJANSISTRATEJİK PAZARLAMA - HARWARD BUSINESS REVİEW’DANDERLENEN MAKALE - ÇEV MELİS İNAN ,OPTİMİST YAYINEVİ - - STRATEJİK KÜRESEL PAZARLAMA - EDİTÖR:NECDET TİMUR ALPARSLAN ÖZMEN,EFİL YAYINEVİ - - 7 ADIMDA HAYALİMDEKİ ŞİRKET /ALTAY AYHAN ,AURA YAYINEVİ, - 1.BASIM ,2018 - YEDİ ADIMDA MARKALAŞMA/ALTAY AYHAN, AURA YAYINEVİ, - İlk Basım,2016 |
Diğer Kaynaklar: | - MAVİ OKYANIUS STRATEJİSİ- - ÇEKİŞMESİZ PAZAR ALANI YARATMAK VE REKABETİ ETKİSİZ KILMAK,W.CHAN KİM, RENE MOUBORGE,CSAYAYINAJANSISTRATEJİK PAZARLAMA - HARWARD BUSINESS REVİEW’DANDERLENEN MAKALE - ÇEV MELİS İNAN ,OPTİMİST YAYINEVİ - - STRATEJİK KÜRESEL PAZARLAMA - EDİTÖR:NECDET TİMUR ALPARSLAN ÖZMEN,EFİL YAYINEVİ - - 7 ADIMDA HAYALİMDEKİ ŞİRKET /ALTAY AYHAN ,AURA YAYINEVİ, - 1.BASIM ,2018 - YEDİ ADIMDA MARKALAŞMA/ALTAY AYHAN, AURA YAYINEVİ, - İlk Basım,2016 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |||||||||||
2) Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | |||||||||||
3) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | |||||||||||
4) Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | |||||||||||
5) Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | |||||||||||
6) Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | |||||||||||
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | |||||||||||
8) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | |||||||||||
9) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | |||||||||||
10) Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir | |||||||||||
11) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||||||||
12) Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
2) | Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | |
3) | Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | |
4) | Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | |
5) | Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | |
6) | Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | |
7) | Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | |
9) | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | |
10) | Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir | |
11) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |
12) | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ödev | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 171 |