Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
- Ders içeriği hakkında bilgilendirme ve genel tekrar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej II
- Muammer Sun Solfej I
- Tonal Deşifre I |
2) |
- Okan Teori ve Solfej kitabından ritmik ve melodik okumalar
- Derecelerin tekrarı
- Gamların melodik seslendirilmesi |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej II
- Muammer Sun Solfej I
- Tonal Deşifre I
|
3) |
- Okan teori ve solfej kitabından ritmik okumalar
- Polyrhytm çalışmalarında birleşik zamanlı çalışmalar
- İki sesli solfej parçalarına giriş |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I
- Muammer Sun Solfej I
- Tonal Deşifre I |
4) |
- Birleşik zamanlı ritmik okumalar
- Muammer Sun üzerinden çalışmalar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I
- Muammer Sun Solfej I
- Tonal Deşifre I
|
5) |
- Örnek Solfejler ile Hız ve Nüans terimleri
- Polyrhytm çalışmaları
- Deşifre çalışmaları |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej II
- Muammer Sun Solfej I
- Tonal Deşifre I
|
6) |
- Tonal Deşifre I kitabından çalışmalar
- Tonal Deşifre kitabındaki soruların cevaplandırılması |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II
- Tonal Deşifre I
|
7) |
- Genel tekrar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II
- Tonal Deşifre I |
8) |
- Vize Sınavı |
|
9) |
- Sınavın değerlendirilmesi
- Teorik çalışmalar
- Verilen solfej parçasını si bemol klarinet için transpoze çalışması
|
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II
- Tonal Deşifre I |
10) |
- Anahtar okuma çalışmaları
- Kulak çalışması
- Fa anahtarı ritmik okumalar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II
- Tonal Deşifre I |
11) |
- Minör ve major gamları seslendirme çalışmaları
- Sol ve fa anahtarı içeren parçalar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II
- Tonal Deşifre I |
12) |
- Okan Teori ve Solfej kitabından ritmik okuma çalışmaları
- Okan Teori ve Solfej kitabından melodik okuma çalışmaları
- Sol el piyanoda çalarken, sağ eli seslendirme çalışmaları |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II
- Tonal Deşifre I
|
13) |
- Dikte ve Solfej çalışmaları
- Aralık çalışması |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II
- Tonal Deşifre I |
14) |
- Dereceler üzerinde 4 partili akor kurma çalışmaları
- Ritmik ve melodik okumalar
- Muammer Sun ve Tonal Deşifre I üzerinden deşifre çalışması |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II
- Tonal Deşifre I |
15) |
- Genel Tekrar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II
- Tonal Deşifre I
|
16) |
- Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
|
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
5 |
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|