Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MSC233 | ||||||||
Ders İsmi: | Keman III | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ELÇİN FERAYE ÖZSAYLIK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. CEMALETTİN GÖBELEZ Dr. MİTHAT ARISOY Öğr.Gör. YONCA SÜLÜN Öğr.Gör. ÖYKÜ KOÇOĞLU ERDEM Öğr.Gör. ELÇİN FERAYE ÖZSAYLIK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Keman tutuş sağ el sol el teknikleri üzerinde tekrar bilgilendirme.Her ders doğru pozisyon kontrolü .Sol el için çeşitli egzersizler .1.poz etüdler ile pekiştirme. |
Dersin İçeriği: | • Pozisyon geçişi • Vibrato • Gamlar • Farklı karakterde 2 etüd • Parça ve Konçerto |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Geçmiş dönem tekrarı • 2 oktav gam ve arpej x4 • 1.poz etüd | |
2) | • Pozisyon geçişi çalışmaları • Etüd tekrarı • Suziki 2 keman methodundan parça | |
3) | • Pozisyon geçişli gam arpej .Gam 2 bağlı arpej 3 bağlı • Schreideck sol el çalışma 1 nr 4 bağlı • Etüd • Suziki 2 parça | |
4) | • Position transition scale arpeggio . Scale 2 connected arpeggio 3 connected • Schreideck left hand working 1 nr 4 connected • Study • Suziki 2 parts | |
5) | • Gam arpej ezber • Öğrencinin düzeyine uygun parça • Pozisyon geçişli etüd | |
6) | • Gam arpej ezber • Etüd • Parça | |
7) | • Gam arpej • Vibrato çalışması • Etüd bağlı | |
8) | • MIDTERM EXAM • Gam Arpej • Seçilen 2 etüd • Parça | |
9) | • Egzersiz | |
10) | • Schreidieck • Etüd • Parça | |
11) | • Gam Arpej • Etüdler ezber • Parça ezber vibratolu | |
12) | • Gam arpej • Etüdler • Parça vibratolu | |
13) | • Parça • Etüdler • Gam arpej | |
14) | • Sınav programının tamamının ezber çalınması | |
15) | • Sınav programının tamamının ezber çalınması. | |
16) | • FINAL EXAM • 2 Oktav pozisyon geçişli Gam arpej • 2 farklı karakterde etüd • 1 parça |
Ders Notları / Kitaplar: | A. Seybold K. Fortunatov H.E. Kayser |
Diğer Kaynaklar: | A. Seybold K. Fortunatov H.E. Kayser |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | 5 |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 18 |