Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İzlence anlatılır |
Sağlık İletişimi kavramı anlatılacak konular başlıklar halinde verilir. |
2) |
Sağlık İletişimine Giriş |
İletişim, iletişim süreci, temel öğeleri, sağlık kavramının tanımı, sağlık kaynakları ve riskleri, sağlığın geliştirilmesi, sağlık iletişimi kavramı
Ödev. Patch Adams izlenecek.
|
3) |
Sağlık İletişimi Kavramının Gelişimi |
Sağlık İletişimi anlayışının gelişimi, tarihçesi, sağlık iletişimini etkileyen disiplinler, sağlık iletişimi tanımı ve sağlık iletişimi alanının sınırları ve sağlık İletişim düzeyleri.
|
4) |
Sağlık İletişimi Düzeyleri (Kendi kendine iletişim) |
Kendini tanıma, farkındalık, ihtiyaçlar teorisi, öğrenilmiş çaresizlik
Düşün,eşleş, paylaş: Film iletişim yönüyle ilgili soru ve yorumlar
Takım çalışması: Oluşturulan takımların ve karşılaştırma yapılacak hastanelerin bildirilmesi. Facebook ve twiter paylaşımlarının takibine başlanması.
Ödev: ters yüz animasyon filmi izlenecek
|
5) |
Sağlık İletişimi Düzeyleri (Kişilerarası iletişim düzeyi) |
Kişiler arası iletişim, kişilerarası sağlık iletişimi yaklaşım ve modelleri sağlık personeli hasta ilişkileri mesaj üretimi, sözlü,sözsüz iletişim, dinleme becerileri,empati, kişisel roller, iletişim engelleri.
Düşün,eşleş, paylaş: animasyon filmi ile ilgili |
6) |
Sağlık İletişimi Düzeyleri (Grup iletişim düzeyi ve Kitle İletişimi) |
Grup iletişimi, örgütsel iletişim, iletişimin kurumsal önemi ve işlevleri
Kitle iletişimi ve bilimsel alanda enformasyon, sağlıkla ilgili enformasyon kontrolü ve medya, küreselleşme ve kamu sağlığı enformasyonu üzerine etkileri, sağlık okur yazarlığı ve medya
Düşün,eşleş, paylaş: medya toplumları ile ilgili soru ve yorumlar
|
7) |
Vize |
|
8) |
Sağlık alanında davranış değişikliği, Sağlık Davranışı Teorileri |
Sağlık ile ilgili davranışın oluşumu,
Açıklayıcı Teoriler
Sebepli eylem Teorisi
Nedene Dayalı eylem
Planlanmış Davranış Teorisi
Değişim Teorileri
Sağlık İnanç Modeli
Tüketici enformasyon işleme modeli
Yeniliklerin yayılması kuramı
|
9) |
Sağlık İletişimi Programı Geliştirme, Sağlık İletişim kampanyaları |
Sağlık iletişimi kampanyalarının tarihçesi
Sağlık iletişim kampanyaları genel bilgi
Sağlık İletişimi Kampanya Süreci Öncesi Planlama
Planlama/Başlangıç Aşaması
İletişim Planı
|
10) |
Sağlık İletişimi Programı Geliştirme, Sağlık İletişim kampanyaları,
Hedef Kitle
|
Hedef Kitle Kavramı
Hedef Kitleyi belirlemek
Sağlık iletişiminde hedef kitle
Sağlık iletişim kampanyalarında hedef kitle ayırımı
Sağlık iletişimi yöntemlerinden halk ilişkiler çalışmaları ve savunuculuk
|
11) |
Sağlık İletişimi Programı Geliştirme (Uygulama- tasarım evresi) |
Sağlık İletişim kampanyası ile yapılabilecekler, planlama, precede-proceed ilerleme, ihtiyaç temelli planlama, iletişim stratejileri geliştirme,hedeflerin belirlenmesi |
12) |
Sağlık İletişimi Programı Geliştirme (etki değerlendirmesi) |
Değerlendirme evresi, metedoloji ve kurama yönelik değerleme, işbirliği ve bulguların paylaşılması, sağlık iletişimi kampanyaları ile ilgili genellemeler, Türkiye’den ve dünyadan sağlık iletişim kampanya örnekleri |
13) |
TAKIM ÇALIŞMASI SONUCU ÖDEV SUNUMLARI |
|
14) |
Takım çalışması sonucu ödev sunumları |
|
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
3) |
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. |
|
4) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. |
|
5) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. |
|
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
|