Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı spor yöneticiliği bölümü öğrencilerini, bölümlerinde okuyacakları derslere esas teşkil eden, yönetim tanımı, kavramı, süreç ve teorileri konusunda bilgilendiren bir derstir.
Aynı zamanda spor yönetimi bilimini çok disiplinli yönleri ile anlatmak. Diğer bilimlerle ilişkisini öğrencinin analitik düşünce yeteneğini geliştirerek göstermek. Günümüz dünyasında sporun nasıl endüstrileştiğini örnekleriyle öğrenciye anlatmak. Spor yönetiminin kendine has özelliklerini ortaya koyarak yönetim açısından önemli hususların sunulması.
|
Dersin İçeriği: |
Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerini, bölümlerinde okuyacakları derslere esas teşkil eden, yönetim tanımı, kavramı, süreç ve teorileri konusunda bilgilendiren bir derstir. Spor Bilimlerinde akademik alanların tanımı ile Beden Eğitimi ve Spor mesleğinin temel kavram ve konuları. Sporun tarihten günümüze gelişim süreci, olimpizm felsefesi ve hareketi, serbest zaman ve spor ilişkisi bu derste tartışılacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders Öğretim Planının Anlatılması |
|
2) |
Yönetim, Yönetici ve Lider Kavramlarının Açıklanması |
|
3) |
Yönetim Yaklaşımlarına Genel Bir Bakış ve Tarihsel Gelişim Süreci |
|
4) |
Klasik Yönetim Düşüncesi ve Yönetimde Bilimsel Yaklaşımlar |
|
5) |
Neo-Klasik Yönetim Teorisi |
|
6) |
Modern Yönetim Düşüncesi |
|
7) |
Çağdaş (Post-Modern) Yönetim Düşüncesi |
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Türk Spor Teşkilatının Yapısı |
|
10) |
Sporda Liderlik Kavramı ve Tanımı |
|
11) |
Spor İşletmeciliğinde Yönetim Fonksiyonları |
|
12) |
Türkiye'de Spor Federasyonları ve Spor Kulüpleri |
|
13) |
Türk Spor Politikası |
|
14) |
Spor Tesislerinin Yönetimi, Planlanması Ve İşletilmesi |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
5 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
4 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
6) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
4 |