Mimari Restorasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MMRS113 | ||||||||
Ders İsmi: | Sanat ve Mimarlık Tarihine Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ARZU KURUN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ALPASLAN GÜL Öğr.Gör. MEHMET UĞUR YAĞMURDERELİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sanat ve mimarlığa ilişkin temel kavramların tanıtılmasının yanında, tarih öncesi çağlardan günümüze sanatın gelişimi perspektifi ile mimarlık ürünlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Dersin konuları farklı tarihsel süreçlerde, farklı coğrafya ve kültürlerde sanat ve mimarlığın gelişimini içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği ve programının ve işleyişin tanıtılması, Sanat kavramı ve sanatın anlamına giriş | yok |
2) | Mimarlığın temel kavramları ve sanatla ilişkisinin tanıtılması | Verilen ders notlarının çıktısı |
3) | Tarih öncesi topluluklarda sanat ve ilk insan yerleşmeleri | Verilen ders notlarının çıktısı |
4) | İlk uygarlıklar: Mısır, Mezopotamya ve Eski Yunan | Verilen ders notlarının çıktısı |
5) | İlk uygarlıklar: Mısır, Mezopotamya ve Eski Yunan | Verilen ders notlarının çıktısı |
6) | İlk uygarlıklar: Mısır, Mezopotamya ve Eski Yunan | Verilen ders notlarının çıktısı |
7) | Eski Anadolu Uygarlıkları: Hititler | Verilen ders notlarının çıktısı |
8) | Ara Sınav | yok |
9) | Eski Anadolu Uygarlıkları: Geç Hititler, Frig ve Urartular | Verilen ders notlarının çıktısı |
10) | Klasik Yunan ve Roma Dönemi | Verilen ders notlarının çıktısı |
11) | Klasik Yunan ve Roma Dönemi | Verilen ders notlarının çıktısı |
12) | İlk Hristiyanlık ve Bizans Dönemi | Verilen ders notlarının çıktısı |
13) | Ortaçağ Avrupa Mimarlığı ve Gotik Üslup | Verilen ders notlarının çıktısı |
14) | Rönesans ve Maniyerizm | Verilen ders notlarının çıktısı |
15) | Final Sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Roth, Lealand M., -Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayıncılık, İstanbul, 2014. Gombrich, Ernst H. -Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2013. |
Diğer Kaynaklar: | Turani, Adnan - Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2010, McNeill, William H.- Dünya Tarihi, İmge Yayınevi, İstanbul, 2002 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | ||||||
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | ||||||
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | ||||||
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | ||||||
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | ||||||
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | 3 |
2) | Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | 5 |
3) | Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | 4 |
4) | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | 4 |
5) | Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | 3 |
6) | Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. | 3 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Seminer | |
Teknik gezi | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Derse Özgü Staj | 15 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Sunum / Seminer | 4 | 12 |
Ödevler | 6 | 18 |
Küçük Sınavlar | 4 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 145 |