CE512 Su Kuvveti Tesisleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat Mühendisliği (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İnşaat Mühendisliği (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CE512
Ders İsmi: Su Kuvveti Tesisleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AGNE KARLIKANOVAITE- BA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: lkemizin Enerji Kaynakları konusunda bilgilendirmek
Hidroelektrik enerjinin önemini vurgulamak
Kuvveti Tesisi sistemlerini tanıtmak
İnşaat Mühendisinin baraj ve hidroelektrik enerji santrali konularında farkındalığını arttırmak
Dersin İçeriği: Su kuvveti Tesisleri ile ilgili genel bilgilendirme. Enerji konusunda genel bilgilendirme. Hidroelektrik kavramı. Hazne Planlanması. Su Kuvveti tesisi Elemanlarının incelenmesi. Ekonomik Analiz.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Basınçlı akış ve ilgili enerji dengesinin temellerini hatırlamak
2) Hidroelektrik sistemlerin tasarımı ve verimliliklerinin simülasyonu için gerekli olan temel hidrolojik analizleri yapmak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) HES yapılarının kritik analizi ve hidrolik tasarımı.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) giriş yok
2) Hidrolojinin temelleri ve hidrolojik modelleme yok
3) Hidrolojinin temelleri ve hidrolojik modelleme yok
4) Akış ölçümü yok
5) Rezervuarlı ve nehir akışı olan hidroelektrik santralleri yok
6) Bir yapıyı oluşturan fonksiyonel elemanların analizi hidroelektrik santrali: barajlar ve su alma yerleri (barajlar, sedimantasyon kanalları) yok
7) başlıklar, kanallar ve addüksiyon tünelleri; dalgalanma tankları; cebri borular; türbinler; alternatörler; düzenleyiciler; yok
8) Sınıf içi alıştırmalar: barajlar ve bentler altında filtreleme; Barajların ve setlerin küresel kararlılığı; sifonlama; drenajı kazılar. yok
9) Vize -
10) su analizi basınçlı boruda çekiç yok
11) kütle salınım analizi dalgalanma tankı yok
12) Rezervuar hacmi ve üretim tasarımı yok
13) Rezervuar hacmi ve üretim tasarımı yok
14) Hidroelektrik santraline bir günlük saha ziyareti yok
15)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Su Kuvveti, Su Yapıları Cilt IX, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Yayınları No:328
Diğer Kaynaklar: Su Kuvveti, Su Yapıları Cilt IX, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Yayınları No:328

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) İnşaat Mühendisliğinin çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar.
2) İnşaat Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar.
3) İnşaat Mühendisliği alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular.
4) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler.
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
6) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular.
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, inşaat mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnşaat Mühendisliğinin çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar. 3
2) İnşaat Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar. 3
3) İnşaat Mühendisliği alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. 3
4) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. 3
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
6) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. 3
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, inşaat mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 42 % 0
Uygulama 20 % 20
Ödev 20 % 20
Ara Sınavlar 3 % 30
Final 3 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 42 3 126
Uygulama 1 20 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Proje 1 40 40
Ödevler 1 30 30
Küçük Sınavlar 5 5 25
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 292