CE542 Yeşil Binalarİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat Mühendisliği (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İnşaat Mühendisliği (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CE542
Ders İsmi: Yeşil Binalar
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ECEM ŞENTÜRK BERKTAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: “Yapılarda sürdürülebilirlik” dersi, inşaat sektörü çalışanları ve akademideki araştırmacılar arasında sürdürülebilirlik bilincinin yaygınlaştırılması için bu doğrultuda izlenmesi gereken yöntemlere bir ışık tutmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: “Sürdürülebilirlik” ve “yeşil bina” kavramlarının teknolojik, sosyal, çevresel ve ekonomik boyutlarının ve bu konuda gerekli farkındalığın aktarılması, • Eko sertifikasyon programları (LEED, BREEAM vs.) hakkında bilgi, • Ülkemizde ve dünyada yeşil bina anlayışıyla yapılmış veya yapılmakta olan projelerin çeşitli örnek çalışmalar (case study) ile incelenmesi, yapılmış bu projelerin şirketlere maliyetinin araştırılması. • Dersin etkileşimli bir biçimde işlenmesi, öğrencilerin araştırma, veri toplama ve analizi, sözlü ve yazılı becerilerinin artırılması amacıyla, konuların öğrenciye aktarımı donem içi öğrenci projeleri, çeşitli atölye çalışmaları (workshop) ve öğrenci sunumlarıyla zenginleştirilecektir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler ders kapsamında yapılan workshoplar ile araştırma, sözlü ve yazılı becerilerinin arttırabileceklerdir.
2) Öğrenciler ekolojik sürdürülebilir yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olabileceklerdir.
3) Öğrenciler LEED, BREEAM gibi sertifikasyon sistemleri hakkında bilgi sahibi olabileceklerdir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yapılarda sürdürülebilirlik kavramına giriş. Sürdürülebilirlik, yeşil binalar ve ilgili kavramların irdelenmesi. Teorilerin evrimi ve ilgili okumalar. • Sürdürülebilirlik ve yeşil bina kavramı, • Yeşil ve sürdürülebilir yapılaşmayı çevreleyen ekonomik, politik ve sosyal koşullar. -
2) Teorilerin evrimi ile ilgili okumaların sınıf içi etkileşimli tartışmalar ile geliştirilmesi. Sürdürülebilir inşaat için uygun yönetim anlayışları • Triple Bottom Line (people, planet, profit) • Toplam Kalite Yönetimi (TKY) • Lean Construction ve Değer Mühendisliği (Value Engineering) • Alternative Dispute Resolution (ADR) -
3) Teorilerin evrimi ile ilgili okumaların sınıf içi etkileşimli tartışmalar ile geliştirilmesi. Sürdürülebilir inşaat için uygun yönetim anlayışları • Triple Bottom Line (people, planet, profit) • Toplam Kalite Yönetimi (TKY) • Lean Construction ve Değer Mühendisliği (Value Engineering) • Alternative Dispute Resolution (ADR) -
4) Sürdürülebilir inşaat yaşam süreci (Life-Cycle) yönetimi • Sürdürülebilir yapı dizaynı, malzeme. • Sürdürülebilir yapı uygulamalarının geleneksel uygulamalara ve işverene etkisi ve maliyeti. Sürdürülebilir yapı uygulamalarında gelişmeler. -
5) Sürdürülebilir inşaat yaşam süreci (Life-Cycle) yönetimi • Sürdürülebilir yapı dizaynı, malzeme. • Sürdürülebilir yapı uygulamalarının geleneksel uygulamalara ve işverene etkisi ve maliyeti. Sürdürülebilir yapı uygulamalarında gelişmeler. -
6) Dünyada yer alan sertifikasyon programları ve gruplar. • LEED (Leadership in Energy and Environmental Design): Leed Accredited Professional olmak için yapılması gerekenler. • BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method): Breeam Assesor olmak için yapılması gerekenler. Diğer sertifikasyonlar ve ilgili gruplar. -
7) Dünyada yer alan sertifikasyon programları ve gruplar. • LEED (Leadership in Energy and Environmental Design): Leed Accredited Professional olmak için yapılması gerekenler. • BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method): Breeam Assesor olmak için yapılması gerekenler. Diğer sertifikasyonlar ve ilgili gruplar. -
8) Eko-sertifikasyon programına göre yapılmış projelerin irdelenmesi (case studies) -
9) Ara Sınav -
10) Eko-sertifikasyon programına göre yapılmış projelerin irdelenmesi (case studies) -
11) Atölye çalışması -
12) Örnek projeler üzerinden öğrenci çalışmalarının sınıf içi sunumuÖrnek projeler üzerinden öğrenci çalışmalarının sınıf içi sunumu -
13) Örnek projeler üzerinden öğrenci çalışmalarının sınıf içi sunumu -
14) Sürdürülebilirlik kavramının, sınıf içi sunumların ve atölye çalışmasının genel değerlendirmesi. -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sustainable Construction: Green Building Design and Delivery, Charles Kibert, Routledge, 2007 -Green Development : Environment and Sustainability in a Developing World, W.M. Adams, 200
Diğer Kaynaklar: Sustainable Construction: Green Building Design and Delivery, Charles Kibert, Routledge, 2007 -Green Development : Environment and Sustainability in a Developing World, W.M. Adams, 200

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) İnşaat Mühendisliğinin çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar.
2) İnşaat Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar.
3) İnşaat Mühendisliği alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular.
4) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler.
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
6) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular.
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, inşaat mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnşaat Mühendisliğinin çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar. 3
2) İnşaat Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar. 3
3) İnşaat Mühendisliği alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. 3
4) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. 3
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
6) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. 3
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, inşaat mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 18 252
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 298