MZK539 Sazda İleri İcra Viyolonsel Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Müzik (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK539
Ders İsmi: Sazda İleri İcra Viyolonsel I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere viyola çalma becerilerini en üst düzeye çıkarmak, karmaşık teknikleri öğretmek ve ileri seviye repertuarla çalışmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: İleri düzeyde teknik egzersizler ve viyola üzerinde ısınma çalışmaları.
İleri seviyede bir solo eserin detaylı analizi ve performansı.
Duygusal ifade ve viyola üzerinde duygu aktarımı üzerine çalışmalar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Viyolanın ileri seviye teknikleri üzerine derinlemesine çalışma.
2) İleri seviyedeki viyola repertuarını anlama ve çalabilme yeteneği
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İleri düzeyde teknik egzersizler ve viyola üzerinde ısınma çalışmaları.
2) Yüksek pozisyonlarda gezinme ve etüt çalışmaları.
3) Zorlu viyola etütlerinin üzerine çalışmalar ve tekniği geliştirmeye yönelik egzersizler.
4) İleri düzeyde yay tekniği ve virtüöz eserler üzerine çalışmalar.
5) İleri seviyede bir solo eserin detaylı analizi ve performansı.
6) Viola ile diğer telli çalgılar arasında entegrasyon çalışmaları.
7) Genel Tekrar
8) Ara Sınav
9) İleri düzeyde arpeggio ve dört telli akorlar üzerine çalışmalar.
10) İleri seviyede bir başka solo eserin analizi ve performansı.
11) Virtüöz eserler ve teknik zorluklarla baş etme üzerine çalışmalar.
12) Viola ile diğer enstrümanlar arasında uyumlu performans oluşturma.
13) Öğrenci performansları ve teknik değerlendirme.
14) Genel tekrar
15) Genel tekrar
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Essential Elements for Strings" - Robert Gillespie ve Pamela Tellejohn Hayes
"Suzuki Viyola Metodu" - Shinichi Suzuki
"Viyola Teknikleri" - Lionel Tertis
Diğer Kaynaklar: "Essential Elements for Strings" - Robert Gillespie ve Pamela Tellejohn Hayes
"Suzuki Viyola Metodu" - Shinichi Suzuki
"Viyola Teknikleri" - Lionel Tertis

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34