MZK542 Sazda İleri İcra Gitar IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Müzik (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK542
Ders İsmi: Sazda İleri İcra Gitar II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi FAZIL CEM KÜÇÜMEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Seviyeye uygun çeşitli formlarda gitar repertuvarına ait eserlerin çalışılması, gerekli teknik ve müzikal donanımın oluşturulması, stil özelliklerinin öğrenilmesi.
Dersin İçeriği: · Öğrenci, en az sınıfının gerektirdiği düzeyde teknik ve müzikal yeterliliği kazanır.
· Çalışılan eserlerin icra ve yorum stillerini kavrar.
· İlgili repertuvarın ait olduğu dönemlerin sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Seviyeye uygun çeşitli formlarda gitar repertuvarına ait eserlerin çalışılması, gerekli teknik ve müzikal donanımın oluşturulması, stil özelliklerinin öğrenilmesi.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) · Çalışılacak etüt ve eserlerin seçimi.
2) · Seçilen etüdün deşifre çalışması.
3) · B kategorisinden seçilen parçanın deşifre çalışması.
4) · Seçilen etüdün detaylı çalışılması · B kategorisinden seçilen parçanın detaylı çalışılması
5) · C Kategorisinden seçilen parçanın deşifre çalışması · Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi
6) · C Kategorisinden seçilen parçanın detaylı çalışması · Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi
7) · D Kategorisinden seçilen parçanın deşifre çalışması · Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi · Etüt ve A kategorisinden seçilen parçanın temposunda akış çalışması
8) Ara Sınav
9) · D Kategorisinden seçilen parçanın detaylı çalışması · Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi · Etüt, A ve B kategorisinden seçilen eserlerin temposunda akış çalışması
10) · E Kategorisinden seçilen parçanın deşifre çalışması · Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi · Etüt, A, B ve C kategorisinden seçilen eserlerin temposunda akış çalışması
11) · E Kategorisinden seçilen parçanın detaylı çalışması · Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi · Etüt, A, B, C ve D kategorisinden seçilen eserlerin temposunda akış çalışması
12) · Çalışılan eserlerdeki teknik zorlukların saptanması ve çözümlerinin araştırılması. · Etüt ve parçaların genel akış içerisinde temposunda çalınması.
13) · Çalışılan eserlerdeki teknik zorlukların saptanması ve çözümlerinin araştırılması. · Etüt ve parçaların genel akış içerisinde temposunda çalınması.
14) Genel tekrar
15) Genel tekrar
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ETÜTLER: A.B.Mangore Concert Study H.V.Lobos No.2,7,10,12

J.S.Bach Prelüd-Füg-Allegro, 1,2,3,4.Suitler

M.Giuliani Grande Ouverture
F.Sor Gran Solo

M.M.Ponce Sonatina Meridional
F.M.Torroba Suite castellana
A.Barrios La catedral

L.Berkeley Sonatina
Leo Brouwer La Spiral Sterna
B.Britten Nocturnal
Diğer Kaynaklar: ETÜTLER: A.B.Mangore Concert Study H.V.Lobos No.2,7,10,12

J.S.Bach Prelüd-Füg-Allegro, 1,2,3,4.Suitler

M.Giuliani Grande Ouverture
F.Sor Gran Solo

M.M.Ponce Sonatina Meridional
F.M.Torroba Suite castellana
A.Barrios La catedral

L.Berkeley Sonatina
Leo Brouwer La Spiral Sterna
B.Britten Nocturnal

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak.
2) Lisansüstü öğrencilerine olanak sağlayacak araştırma deneyimleri sağlamak teorik ve pratik konularda ustalaşmalarını sağlamak. Teknikleri ve elde edilen bilgilerin yorumlanmasında araştırmacı ve yaratıcı faaliyetler yapmak.
3) Tarihsel ve kültürel bağlamları da dahil olmak üzere çok çeşitli müzik eserlerini ve eserlerin özel karakterini oluşturan müzik teorisinin unsurlarını analiz edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. 5
2) Lisansüstü öğrencilerine olanak sağlayacak araştırma deneyimleri sağlamak teorik ve pratik konularda ustalaşmalarını sağlamak. Teknikleri ve elde edilen bilgilerin yorumlanmasında araştırmacı ve yaratıcı faaliyetler yapmak.
3) Tarihsel ve kültürel bağlamları da dahil olmak üzere çok çeşitli müzik eserlerini ve eserlerin özel karakterini oluşturan müzik teorisinin unsurlarını analiz edebilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34