MZK542 Sazda İleri İcra Gitar IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Müzik (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK542
Ders İsmi: Sazda İleri İcra Gitar II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi FAZIL CEM KÜÇÜMEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Seviyeye uygun çeşitli formlarda gitar repertuvarına ait eserlerin çalışılması, gerekli teknik ve müzikal donanımın oluşturulması, stil özelliklerinin öğrenilmesi.
Dersin İçeriği: · Öğrenci, en az sınıfının gerektirdiği düzeyde teknik ve müzikal yeterliliği kazanır.
· Çalışılan eserlerin icra ve yorum stillerini kavrar.
· İlgili repertuvarın ait olduğu dönemlerin sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Seviyeye uygun çeşitli formlarda gitar repertuvarına ait eserlerin çalışılması, gerekli teknik ve müzikal donanımın oluşturulması, stil özelliklerinin öğrenilmesi.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) · Çalışılacak etüt ve eserlerin seçimi.
2) · Seçilen etüdün deşifre çalışması.
3) · B kategorisinden seçilen parçanın deşifre çalışması.
4) · Seçilen etüdün detaylı çalışılması · B kategorisinden seçilen parçanın detaylı çalışılması
5) · C Kategorisinden seçilen parçanın deşifre çalışması · Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi
6) · C Kategorisinden seçilen parçanın detaylı çalışması · Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi
7) · D Kategorisinden seçilen parçanın deşifre çalışması · Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi · Etüt ve A kategorisinden seçilen parçanın temposunda akış çalışması
8) Ara Sınav
9) · D Kategorisinden seçilen parçanın detaylı çalışması · Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi · Etüt, A ve B kategorisinden seçilen eserlerin temposunda akış çalışması
10) · E Kategorisinden seçilen parçanın deşifre çalışması · Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi · Etüt, A, B ve C kategorisinden seçilen eserlerin temposunda akış çalışması
11) · E Kategorisinden seçilen parçanın detaylı çalışması · Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi · Etüt, A, B, C ve D kategorisinden seçilen eserlerin temposunda akış çalışması
12) · Çalışılan eserlerdeki teknik zorlukların saptanması ve çözümlerinin araştırılması. · Etüt ve parçaların genel akış içerisinde temposunda çalınması.
13) · Çalışılan eserlerdeki teknik zorlukların saptanması ve çözümlerinin araştırılması. · Etüt ve parçaların genel akış içerisinde temposunda çalınması.
14) Genel tekrar
15) Genel tekrar
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ETÜTLER: A.B.Mangore Concert Study H.V.Lobos No.2,7,10,12

J.S.Bach Prelüd-Füg-Allegro, 1,2,3,4.Suitler

M.Giuliani Grande Ouverture
F.Sor Gran Solo

M.M.Ponce Sonatina Meridional
F.M.Torroba Suite castellana
A.Barrios La catedral

L.Berkeley Sonatina
Leo Brouwer La Spiral Sterna
B.Britten Nocturnal
Diğer Kaynaklar: ETÜTLER: A.B.Mangore Concert Study H.V.Lobos No.2,7,10,12

J.S.Bach Prelüd-Füg-Allegro, 1,2,3,4.Suitler

M.Giuliani Grande Ouverture
F.Sor Gran Solo

M.M.Ponce Sonatina Meridional
F.M.Torroba Suite castellana
A.Barrios La catedral

L.Berkeley Sonatina
Leo Brouwer La Spiral Sterna
B.Britten Nocturnal

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34