ARCH608 Ecological Design Principles of Housing Settlementsİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (DR) (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (DR) (İngilizce)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARCH608
Ders İsmi: Ecological Design Principles of Housing Settlements
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÖZGÜN ARIN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HALİL SEMİH ERYILDIZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, dünya kaynaklarının tükenmesini ve çevre kirliliğini azaltmak için yeni Ekolojik Tasarım İlkeleri ve kentsel politika önerileri üzerine bir çalışma olarak tasarlanmıştır.
Planlama veya tasarım söz konusu olduğunda, sadece kirlilik ve felaket rakamlarının istatistiksel veri toplamanın pratik bir değeri yoktur. Bunun yerine, mevcut kentsel politikalar yeniden incelenir; insanların yaşam, çalışma ve serbest zaman faaliyetleri, doğal gıda kalıplarının üretimi ve ulaşım planları yeniden ele alınmaktadır.
Dış kaynak olarak doğal kaynak maliyetleri hariç verimlilik ilkesi, bu maliyetleri hesaplamalarına dahil edecek şekilde değiştirilmiştir.
Dersin İçeriği: Kent politikası ve yerel yönetimlerin yanı sıra mimarlar ve mühendisler de birçok uluslararası kuruluş tarafından kullanılan ekolojik proje planlama süreçlerine aşina olmalıdır. Ekolojik düşünce planlama ilişkilerinin sorunları tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ekolojik planlama ilkelerini planlamacılara, mimarlara, mühendislere ve yerel yöneticilere tanıtmak,
2) Ekolojik veya "yeşil" planların olanaklarını değerlendirmek
3) Sürdürülebilirlik için plan ve tasarım
4) Planlama süreçlerini yapılandırma yöntemi olarak ekolojik çerçeveyi öğretmek
5) Kentsel politika planlama ve yerel yönetimlerin lisansüstü öğrencilerine proje ekolojik döngü yönetimini tanıtmak,
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Doğal çevre, İnsan ve Sosyal Boyutlar, Ekolojik düşüncenin doğal döngüleri, sınırları ve sorunları Eryıldız S.,“Ekokent:Çevreyi Geliştirici Kentleşme” Gece Yayınları, MF Ltd. Şt., Ankara 1995 162 sayfa
2) Kentsel Tasarımda Çevre Kavramları- Sanat Durumu Ekolojik yönetim kavramlarına giriş, Yeniden geri dönüşüm azaltmak, Eryıldız S.,“Ekokent:Çevreyi Geliştirici Kentleşme” Gece Yayınları, MF Ltd. Şt., Ankara 1995 162 sayfa
3) Doğanın ve kaynaklarının kullanımında sürdürülebilirlik, Bütüncül Yaşam Felsefesi, Sosyal ve Ekonomik Yaklaşımlar Eryıldız S.,“Ekokent:Çevreyi Geliştirici Kentleşme” Gece Yayınları, MF Ltd. Şt., Ankara 1995 162 sayfa
4) Alternatif teknolojiler; Yenilenebilir enerji kaynakları ve bunların Planlamada kullanımı. Yapılı Ortamlarda Güneş Enerjisi ve Rüzgar Enerjisi Kullanma Teknikleri (Rüzgar Jeneratörleri, Toprak Tipi Jeneratörler, Kollektörler, PV'ler) Eryıldız S.,“Ekokent:Çevreyi Geliştirici Kentleşme” Gece Yayınları, MF Ltd. Şt., Ankara 1995 162 sayfa
5) Kentsel yerleşimlerde yağmur sularının toplanması ve kullanılması; Su ve kompost sistemlerinin saflaştırılması, kentsel tarım. Eryıldız S.,“Ekokent:Çevreyi Geliştirici Kentleşme” Gece Yayınları, MF Ltd. Şt., Ankara 1995 162 sayfa
6) Yeni Yerleşim Projeleri; Garden City, Sanayi Kenti, Broadacr. Türk Yeni Yerleşim Projeleri; Batıkent Eryıldız S.,“Ekokent:Çevreyi Geliştirici Kentleşme” Gece Yayınları, MF Ltd. Şt., Ankara 1995 162 sayfa
7) Ekolojik planlama, yaşam, çalışma ve eğlence amaçlı şehir planlarının entegrasyonu için strateji hazırlama, uygulama, izleme ve raporlama tartışılacak, Eryıldız S.,“Ekokent:Çevreyi Geliştirici Kentleşme” Gece Yayınları, MF Ltd. Şt., Ankara 1995 162 sayfa
8) Arasınav -
9) Yerel, yerel, ulusal, uluslararası, planlama- Doğal ve zararsız yapı malzemeleri teknolojisi ve planlama. Eryıldız S.,“Ekokent:Çevreyi Geliştirici Kentleşme” Gece Yayınları, MF Ltd. Şt., Ankara 1995 162 sayfa
10) Sunumlar (Öğrenci Çalışmaları) -
11) Sunumlar (Öğrenci Çalışmaları) -
12) Ekolojik Yerleşimler ve Teknoloji - ECO-TECH, Sağlıklı Yapılar, Akıllı Yapılar, Ekolojik Yapılar Eryıldız S.,“Ekokent:Çevreyi Geliştirici Kentleşme” Gece Yayınları, MF Ltd. Şt., Ankara 1995 162 sayfa
13) Ekolojik Planlama İlkeleri ve Önerileri - Eko Köyler ve Eko Şehirler Eryıldız S.,“Ekokent:Çevreyi Geliştirici Kentleşme” Gece Yayınları, MF Ltd. Şt., Ankara 1995 162 sayfa
14) Final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Eryıldız S.,“Ekokent:Çevreyi Geliştirici Kentleşme” Gece Yayınları, MF Ltd. Şt., Ankara 1995 162 sayfa
Diğer Kaynaklar: Keleş R.,Hamamacı C., “Çevrebilim”, İmge kitabevi 1993,Ankara,s.26
Ian Mc Harg, Design with Nature Doubleday and Company Inc.,Garden City,New York,1971,s.vıı den Lewis Mumford önsözü
Naess A. Urban Concentration Saves Nature, Response paper to the ECE Research Conference in Ankara, June 1992,on Ecological Challenges for Urban Development and Urban Planning, Norwegian Institute for Urban and Regional Research,P.O.Box44 Billdern, N-o313 Oslo 3,Norway
Tafuri M. “Architecture and Utopia, Design and Capitalist Development,” The MIT press,Cambridge,1988(6.basım) s.26.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Seminer

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Gözlem
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 55
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Proje 2 7 14
Ödevler 2 8 16
Ara Sınavlar 1 3 3
Juri 3 6 18
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 180