Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Cumhuriyet ve Demokrasi ilişkisi
1. Cumhuriyet bir devlet sistemi
2. İdeal bir Cumhuriyet köyü projesi
3. Devlet nedir?
4. Atatürk ve devlet yönetimi.
5. Millet nedir?
6. Vatan nedir?
7. Hürriyet nedir?
8. Demokrasi nedir?
9. Atatürk’ün demokrasi tanımı.
10. Demokrasi süreci.
11. İnsan hakları.
12. Atatürk ve insan hakları
13.Atatürk’ün Devlet Yönetimi ile ilgili olarak önemli uyarısı. |
|
2) |
Atatürk İlkeleri = Modern bir devletin temel ilkeleri:
1.Laiklik,
2. Devrimcilik (İnkılâpçılık),
3.Halkçılık, (Halkçılık Beyannamesi)
4.Milliyetçilik,
5.Devletçilik, (Devlet Öncülüğünde Planlı Sanayileşme, Küreselleşme)
6.Cumhuriyetçilik.
7.Atatürk İlkelerini Bütünleyici İlkeler.
8. Devletin Yapılanma Hedefi |
|
3) |
Atatürk Devrimleri (Türk Devrimi) :
1. Türk devriminin temel ilkesi,
2. Devrimin gerçekleştirilme stratejisi,
3. Devrim yasaları – 8 adet-,
4. Devrimin ana esasları,
5. Kültür ve medeniyet ikilikleri |
|
4) |
Yeni Türk Devletinin Ekonomi Politikasını Tespit Çalışmaları:
1.Atatürk ve Ekonomi,
2.Cumhuriyetin Osmanlıdan devraldığı ekonomik varlıklar,
3.Ulusal ekonomiye geçiş,
4.Birinci Türkiye İktisat Kongresi, Misak-ı İktisadi Esaslar. |
|
5) |
Ekonominin Kurumsal Yapılanması ve Uygulanan Politikalar
1. Kurumsal yapılanma dönemi,
2. Devletçilik uygulamaları,
3. Birinci Beş Yıllık Sanayi Planı (1934–1938),
4. İkinci Beş Yıllık Sanayi Planı, (1937-……)
5. Devlet öncülüğünde planlı sanayileşme ile elde edilen kazanımlar,
6. Atatürk Dönemi Uygulanan Ekonomik Politikalar
7. Uygulanan bu ekonomik politikalar ile Cumhuriyetin ilk 15 yılında ulaşılan sonuç,
8. Döviz kuru politikası,
9. Dış Ticaret politikası,
10. Gelir-Gider politikası,
11. Ulusal gelirin dağılımı,
12. Tarımın öncüsü çiftlikler,
13. Uçak sanayii çalışmaları.
14. Yabancılara ait iktisadi kuruluşların millileştirilmesi |
|
6) |
Siyasi Alanda Yapılan Devrimler:
1. Saltanatın kaldırılması,
2. Cumhuriyet’in ilanı,
3. Cumhuriyet Rejimine uzanan kavram süreci,
4. Halifeliğin kaldırılması,
5.Üç 3 Yasanın kabulü,
6. Halk fırkasının kurulması,
7. Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası) |
|
7) |
Karşı Devrim Hareketleri
1. Şeyh Sait ayaklanması,
2. Takrir-i Sükûn kanunu,
3. Devrimlere gösterilen Tepkiler
4. İzmir Suikastı |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Eğitim ve kültür, sağlık ve bayındırlık alanında gerçekleştirilen düzenlemeler, ekonomik hayatta yapılan yenilikler: Vergi düzenlemeleri, yeni bankaların kurulması, tarımı canlandırma amacıyla alınan tedbirler, bazı sanayi kuruluşlarının kurulması. |
|
10) |
Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan Devrimler:
1. Yeni devletin eğitim hedef ve ilkelerinin belirlenmesi
2. Tevhid-i Tedrisat Kanunu’nun kabulü ( 3 Mart 1924)
3. Harf Devrimi, Latin Harflerinin Kabulü, (03 Kasım 1928)
4. Üniversite Reformu, 1924-1925 yılı Eğitim politikası ana ilkeleri,
5. Türk Promethe’ler (Yurt dışına gönderilen öğrenciler.) |
|
11) |
2. Ara Sınav - Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan Devrimler
1. Halk Eğitimi alanında yürütülen çalışmalar,
2. Halk evleri ve Halk odaları etkinlikleri,
3. Köy enstitüleri,
4. Azınlık okulları ve yabancı okulların kontrol altına alınması,
5. Türk tarihi tetkik cemiyeti,
6. Güneş-dil Teorisi,
7. Türkçe ibadet uygulaması,
8. Güzel sanatlar devrimi,
9. Atatürk’ün kitap okuma sevgisi |
|
12) |
Sosyal Alanda Yapılan Devrimler:
1. Kıyafet devrimi, şapka kanunu ve uygulanmasına tepkiler.
2. Tekke, zaviye ve türbelerin kapatılması.
3. Miladi takvimin kabulü, Ulusal rakam ve ölçüler,
4. Hafta tatilinin Pazar olması,
5. Soyadı kanunu |
|
13) |
Kadın Hakları ve Hukuk Devrimi
1. Kadının tarihi süreçteki yeri,
2. Kadınlara kazandırılan haklar,
3. İlk kadın milletvekilleri,
4. Kurtuluş savaşında Türk Kadını,
5. Türk kadın promethe’ler,
6. Dünya güzellik birincisi,
7. Hukuk düzeni, Osmanlı devletinde hukuk, Hukuk devrimi ile getirilen kurallar,
8. Medeni Hukuk, Ticaret Hukuku, Türk Ceza Hukuku, Anayasalar-Kanuni Esasi, Teşkilatı Esasiye,1921, 1924)
9. Atatürk ve hukuk |
|
14) |
Dış Politika ( 1930-1938)
1. Musul sorununun çözümü,
2. Türkiye’nin Milletler Cemiyeti’ne girişi,
3. Balkan Antantı,
4. Boğazlar Sorunu ve Montreux Sözleşmesi
5. Sadabat Paktı,
6. Hatay sorunu) |
|
15) |
Atatürk’ün Direktifleri
1. Atatürkçü Düşünce Sistemi,(Ulus Egemenliğine dayalı, Tam Bağımsız, Çağdaş ve Gelişmeye elverişli devlet)
2. Atatürk’ün mirası ve Atatürk’ün öğüdü ve hepimize yönelik planlama programı.
3. Atatürk'ün Türk gençliğine bıraktığı kutsal armağan
4. Atatürk'ün Gençliğe hitabesi
5. Atatürk'ün Onuncu yıl Nutku
6. Bu çalışmanın sonunda varılan nokta.
7. Türkiye coğrafyası diyor ki! |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Turan, R. ve diğerleri; Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara 1999. Eroğlu, H.; Türk İnkılap Tarihi, İstanbul 1982. |
Diğer Kaynaklar: |
Armaoğlu, Fahir. 20. yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, 1991.
Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, C. I-II-III, Tite Yay., Ankara 1981.
Atatürk, M. K., Nutuk (1919-1927) Bugünkü Dille, (yay. haz.) Z. Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay., Ankara, 1999.
Armaoğlu, F.; Siyasi Tarih 1789-1960, Ankara 1964.
Aybars, E.; Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ankara 1990.
Bayur, Y. H.; Türk İnkılabı Tarihi, C.III, Ankara 1983.
Eroğlu, H.; Türk İnkılap Tarihi, İstanbul 1982. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Kodlama için esas olan tıbbi kayıtlardan ICD-10 sistemini kullanarak kodlama yapabilir. |
|
2) |
Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında yazabilir. |
|
3) |
Ofis programlarını kullanımında bilgi ve becerilere sahip olur. |
|
4) |
İş yazıları, resmi ve özel yazışmaların yapılması konusunda gerekli becere sahip olur. |
|
5) |
Kurumunu en iyi şekilde temsil eden, sıfır hata prensibi ile gönüllülük esasına dayalı uyumlu çalışanlar haline gelirler. |
|
6) |
Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar. |
|
7) |
Hasta hakları, iş ahlakı, etik kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar. |
|
8) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. |
|
10) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. |
|
11) |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. |
|
12) |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. |
|
13) |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. |
|
14) |
Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. |
|
15) |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir |
|
16) |
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır. |
|
17) |
Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir.
|
|
18) |
Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır.
|
|
19) |
Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser. |
|
20) |
Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir.
|
|
21) |
Mesleki ve toplumsal alanda gelişim ve değişimin ajanı olur, |
|
22) |
Sosyal ve politik sorunların farkında olarak, toplum kalkınmasına katkı sağlar,
|
|
23) |
Yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdürür, eleştirel düşünür ve etkili iletişim becerisine sahip olur,
|
|
24) |
Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, |
|
25) |
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler, takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar, |
|
26) |
Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|