Dersin Amacı: |
• Afetle ilgili temel kavramları tanımlar,
• Kimyasal tehlikeleri tanımlar, afetlerde korunma yöntemlerini öğrenir.
• Biyolojik tehlikeleri tanımlar, afetlerde korunma yöntemlerini öğrenir.
• Radyoaktif tehlikeleri tanımlar, afetlerde korunma yöntemlerini öğrenir.
• Nükleer tehlikeleri tanımlar, afetlerde korunma yöntemlerini öğrenir.
|
Dersin İçeriği: |
Kimyasal, biyolojik, nükleer silahların tanımı, tarihçesi, sınıflandırılması, kullanım
biçimleri, insan üzerindeki etkileri, özgün savunma sistemleri ve tedavi yöntemleri,
savunucu personelin sahip olması gereken teçhizat özellikleri ve kullanımı, alan
izolasyonu ve dekontaminasyon yöntemleri.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders içeriği hakkında bilgi verme
• Dersin amacını anlatma
• Afetlerde KBRN Dersine Giriş
KBRN Dersine Giriş
|
|
2) |
• Giriş (Afetle ilgili temel kavramlar |
sunum |
3) |
• KBRN Riskleri |
sunum |
4) |
• Afetlerde Kimyasal Tehlikeler
• Kimyasal Tehlike Belirteçleri
• Kimyasal Tehlikeden Korunma Yolları
• Afetlerde Kimyasal Tehlikeler ve Korunma Yolları
|
sunum |
5) |
• Afetlerde Biyolojik Tehlikelerin Sınıflandırılması
• Afetlerde Biyolojik Tehlikelerden Korunma Yolları
• Afetlerde Biyolojik Tehlikeler ve Korunma Yolları
|
sunum ve video |
6) |
• Afetlerde Biyolojik Tehlikelerden Korunma Yolları
• Sığınak Tipleri
|
sunum ve veideo |
7) |
• Kimyasal ve Biyolojik Tehlike Belirteçlerinin Açıklanması
|
sunum |
8) |
Ara sınavla öğrenci değerlendirme |
|
9) |
Biyolojik Silahların Tipleri ve Korunma Yolları
• Biyolojik Silahlar |
sunum ve videolar |
10) |
• Radyoaktivite Birimleri ve Radyoaktiflik
• Afetlerde Radyoaktif Tehlikeler
• Afetlerde Radyoaktif Tehlikeler
|
sunum ve video |
11) |
• Nükleer Silahlar
• Nükleer Silahların Çeşitleri |
sunum |
12) |
• Afetlerde Nükleer Tehlikeler
• Afetlerde Nükleer Tehlikelerden Korunma Yolları
• Afetlerde Nükleer Tehlikelerden Korunma Yolları
|
sunum |
13) |
• Afetlerde Tehlikelerin Sınıflandırılması
• Afetlerde KBRN Tehlikelerinden Korunma Yollarının Karşılaştırılması
• Afetlerde Tehlikelerin Sınıflandırılması
|
sunum |
14) |
• KBRN Risklerinin Değerlendirilmesi |
sunum |
15) |
• KBRN Tehlikelerinde Genel Tedavi Yaklaşımları |
sunum ve video |
16) |
Final sınavı ile öğrenci değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|