Uluslararası Ticaret | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GST244 | ||||||||
Ders İsmi: | Tarladan Sofraya Tarım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. İLKAY GÖK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ALİ DÜNDÜL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tarladan sofraya kadar gerçekleşen süreçte tarımsal ürünlerin geçirdiği aşamaların kavranması amacıyla toprak ve tohumdan başlayarak, yediğimiz bitkisel ve hayvansal gıdaların üretim süreçlerinin anlatılması hedeflenmektedir. Gıda üretim sistemleri ile tüketenlerin arasında oluşan mesafenin ortadan kaldırılması sürdürülebilirliğin sağlanması bakımından önem taşımaktadır. Bu bağlamda temel besin kaynaklarının nasıl üretildiği, hangi yollardan geçerek sofraya ulaştığının kavranması hedeflenir. |
Dersin İçeriği: | Ders İzlencesi, Ders İçeriğinin Tartışılması ve ödev Konularının Belirlenmesi Bitkilerin dünyasına giriş Toprak ve tohum Tarımsal ve hayvansal üretim bağı Sebze yetiştiriciliği Meyvecilik Gezi Uygulama Gezinin değerlendirilmesi Sunumlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders başlangıcında ders izlencesinin dağıtılması, Öğrencilere dersin içeriğinin anlatılması, Tanışma Beklentilerin paylaşılması, Ödev konularının dağıtılması ve öğrenciler tarafından seçimi | Bir sonraki hafta yapılacak olan bıçak kullanım ve kesme teknikleri ile ilgili dağıtılan ders notlarının incelenmesi |
2) | Bitkilerin dünyasına giriş Ekosistem nedir? İnsanlık tarihi ile birlikte evrilen tarımın tarihçesi Neolitik devrimden günümüze tarım | Okuma parçası http://www.tarlasera.com/bitkiler-ve-insanlar/ |
3) | Toprak ve tohum Bitkiler nasıl çoğalırlar? Tohum nedir? | Araştırma Evinizde bulunan tohumları tespit ediniz ve bunların nasıl tekrar aktif hale geleceğini araştırınız. |
4) | Tohumun tarımsal süreklilikte rolünün anlaşılması Tohumun kullanımı ve saklanması Tohum mevzuatı | Ders notlarının tekrarı |
5) | Tarım ve hayvancılık bağlantısı Gıdaların üretiminde izlenen yolar Belgesel film izlenmesi | Ders notlarının tekrarı |
6) | Sebze yetiştiriciliğinin esasları Sebze yetiştiriciliğinin uygulamalı olarak anlatılması | Ders notlarının tekrarı |
7) | Meyvecilik ve meyve ağaçlarının yetiştirilmesi Aşı nedir Aşı uygulamaları | Veri yok |
8) | Ara sınav ile 7 haftalık süreçte işlenen konuların yetkinliklerinin test edilmesi. Vize sınavı sorularını çözümler ve eksikliklerini raporlar. | Veri yok |
9) | Nezahat Gökyiğit Botanik parkına gezi | Veri yok |
10) | Uygulama. aromatik bitkilerin yetiştirilmesi | Veri yok |
11) | Gezi Chimera Çiftliği | Proje çalışması |
12) | Şehir dışına yapılan gezinin değerlendirilmesi Modern üretim tekniklerinin tartışılması | Veri yok |
13) | Öğrencilere dönem başında verilen proje konularının sunumu Öğrencilerden her birinin kurulmuş gruplar içerisinde aktif rol alması beklenir. Sunumlar powerpoint olarak hazırlanır ve sunulur. | Veri yok |
14) | Öğrencilere dönem başında verilen proje konularının sunumu Öğrencilerden her birinin kurulmuş gruplar içerisinde aktif rol alması beklenir. Sunumlar powerpoint olarak hazırlanır ve sunulur. | Veri yok |
15) | Öğrencilere dönem başında verilen proje konularının sunumu Öğrencilerden her birinin kurulmuş gruplar içerisinde aktif rol alması beklenir. Sunumlar powerpoint olarak hazırlanır ve sunulur. | Veri yok |
16) | final sınavı | veri yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Sebzecilik Genel sebze tarımı Prensipleri ve Pratik Sebzecilik Yöntemleri, KÜTEVİN Ziya; TÜRKEŞ Tamer Bahçıvanlık El Kitabı, İstanbul Büyük Şehir Belediyesi |
Diğer Kaynaklar: | Sebze kitabı, Alan Buckingham Tohum ve Tohumculuk, Temel İlkeler ve Teknoloji, Celal Er Genel Meyvecilik, Kolektif |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | ||||||||
2) ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. | ||||||||
3) değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek | ||||||||
4) uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek | ||||||||
5) kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, | ||||||||
6) dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek | ||||||||
7) alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | ||||||||
8) ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek | ||||||||
9) kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |
2) | ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. | |
3) | değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek | |
4) | uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek | |
5) | kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, | |
6) | dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek | |
7) | alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |
8) | ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek | |
9) | kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 7 |