BDY502 Beden Ağırlığı Yönetiminde Beslenmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve Diyetetik (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDY502
Ders İsmi: Beden Ağırlığı Yönetiminde Beslenme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 14
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA DERYA İPEK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. KEVSER KARLI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, diyetisyenlerin obeziteyi, etiyolojisini,besin alımının regülasyonunu ve beden ağırlığının denetimini, obezitede uygulanan beslenme tedavilerini ve obezitenin yol açtığı sağlık sorunları ve ilgili beslenme tedavileri ile ilgili bilgileri edinmelerini ve bu konularda tıbbi beslenme tedavisinin ilkelerini içeren beslenme tedavisini planlamalarını ve uygulamalarını sağlamaktır
Dersin İçeriği: Obezitenin tanımı, etiyolojisi
Besin alımının regülasyonu ve beden ağırlığının denetimi
Obeztenin tedavisi (ilaç, egzersiz )
Obezitenin tedavisinde eğitim ve davranış tedavisi
Obezitenin tedavisinde tıbbi beslenme tedavisi
Obezitenin neden olduğu hastalıklar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Obezitenin tanımını, etiyolojisini besin alımının regülasyonunu ve beden ağırlığının denetimini anlatabileceklerdir
2) Obezitenin ve diğer yeme bozukluklarının oluşumunda ve tedavisinde beslenmenin önemini kavrayacaklar ve obezlere kişiye özel tıbbi beslenme tedavisini planlayacak ve uygulayabileceklerdir.
3) Obezitenin neden olduğu hastalıklardan kalp-damar hastalıkları, hipertansiyon, metabolik sendrom, safra kesesi hastalıkları, alkole bağlı olmayan karaciğer hastalığı vb. diğer hastalıkları ve bu hastalıklarda uygulanacak beslenme tedavisini planlayabilecek ve uygulayabilceklerdir
4) İlgili hastalıklarda bireysel ve grup eğitimlerini verebileceklerdir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Obezitenin tanımı, etiyolojisi powerpoint sunum
2) Beşin alımının regülasyonu ve beden ağırlığının denetimi powerpoint sunum
3) Obeztenin tedavisi (ilaç, egzersiz ) powerpoint sunum
4) Obezitenin tedavisinde eğitim ve davranış tedavisi powerpoint sunum
5) Obezitenin tedavisinde tıbbi beslenme tedavisi powerpoint sunum
6) Obezitenin neden olduğu hastalıklar (öğrenci sunumları) powerpoint sunum
7) vize
8) Obezitenin neden olduğu hastalıklar (öğrenci sunumları) powerpoint sunum
9) Obezitenin neden olduğu hastalıklar (öğrenci sunumları powerpoint sunum
10) Obezitenin neden olduğu hastalıklar (öğrenci sunumları) powerpoint sunum
11) Obezitenin neden olduğu hastalıklar (öğrenci sunumları) powerpoint sunum
12) Obezitenin neden olduğu hastalıklar (öğrenci sunumları) powerpoint sunum
13) Obezitenin neden olduğu hastalıklar (öğrenci sunumları) powerpoint sunum
14) final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Emel Tüfekçi Alphan. Hastalıklarda Beslenme Tedavisi-2014
Mahan, Krause's Food & the Nutrition Care Process, 2017
Uluslararası Beslenme ve Diyetetik Dergileri

Diğer Kaynaklar: Türkiye Klinikleri Beslenme ve Diyetetik Özel sayıları
Uluslararası Beslenme Araştırmaları dergisi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiye sahiptir.
2) Güncel bilgiye ulaşarak teknolojik araç gereçler konusunda bilgi edinir.
3) Teknolojiyi kullanarak edindiği bilimsel bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir, farklı disiplinler ve meslektaşlarıyla etik ilkeler doğrultusunda iletişim kurarak bilgilerini paylaşır.
4) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, ekip çalışması yaparak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, etik ilkeler doğrultusunda bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, tartışır, yorumlar.
6) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiye sahiptir. 5
2) Güncel bilgiye ulaşarak teknolojik araç gereçler konusunda bilgi edinir. 5
3) Teknolojiyi kullanarak edindiği bilimsel bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir, farklı disiplinler ve meslektaşlarıyla etik ilkeler doğrultusunda iletişim kurarak bilgilerini paylaşır. 5
4) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, ekip çalışması yaparak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
5) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, etik ilkeler doğrultusunda bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, tartışır, yorumlar. 5
6) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Tez Hazırlama
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Tez Sunma
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 16 224
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 14 10 140
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 410