Beslenme ve Diyetetik (DR) (Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | BDY502 | ||||||||
Ders İsmi: | Beden Ağırlığı Yönetiminde Beslenme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA DERYA İPEK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. KEVSER KARLI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, diyetisyenlerin obeziteyi, etiyolojisini,besin alımının regülasyonunu ve beden ağırlığının denetimini, obezitede uygulanan beslenme tedavilerini ve obezitenin yol açtığı sağlık sorunları ve ilgili beslenme tedavileri ile ilgili bilgileri edinmelerini ve bu konularda tıbbi beslenme tedavisinin ilkelerini içeren beslenme tedavisini planlamalarını ve uygulamalarını sağlamaktır |
Dersin İçeriği: | Obezitenin tanımı, etiyolojisi Besin alımının regülasyonu ve beden ağırlığının denetimi Obeztenin tedavisi (ilaç, egzersiz ) Obezitenin tedavisinde eğitim ve davranış tedavisi Obezitenin tedavisinde tıbbi beslenme tedavisi Obezitenin neden olduğu hastalıklar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Obezitenin tanımı, etiyolojisi | powerpoint sunum |
2) | Beşin alımının regülasyonu ve beden ağırlığının denetimi | powerpoint sunum |
3) | Obeztenin tedavisi (ilaç, egzersiz ) | powerpoint sunum |
4) | Obezitenin tedavisinde eğitim ve davranış tedavisi | powerpoint sunum |
5) | Obezitenin tedavisinde tıbbi beslenme tedavisi | powerpoint sunum |
6) | Obezitenin neden olduğu hastalıklar (öğrenci sunumları) | powerpoint sunum |
7) | vize | |
8) | Obezitenin neden olduğu hastalıklar (öğrenci sunumları) | powerpoint sunum |
9) | Obezitenin neden olduğu hastalıklar (öğrenci sunumları | powerpoint sunum |
10) | Obezitenin neden olduğu hastalıklar (öğrenci sunumları) | powerpoint sunum |
11) | Obezitenin neden olduğu hastalıklar (öğrenci sunumları) | powerpoint sunum |
12) | Obezitenin neden olduğu hastalıklar (öğrenci sunumları) | powerpoint sunum |
13) | Obezitenin neden olduğu hastalıklar (öğrenci sunumları) | powerpoint sunum |
14) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Emel Tüfekçi Alphan. Hastalıklarda Beslenme Tedavisi-2014 Mahan, Krause's Food & the Nutrition Care Process, 2017 Uluslararası Beslenme ve Diyetetik Dergileri |
Diğer Kaynaklar: | Türkiye Klinikleri Beslenme ve Diyetetik Özel sayıları Uluslararası Beslenme Araştırmaları dergisi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |||||
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |||||
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |||||
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |||||
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |||||
7) alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |
1) | Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |
2) | Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |
3) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |
5) | Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |
7) | alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Tez Hazırlama | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Tez Sunma | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 16 | 224 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 410 |