Beslenme ve Diyetetik (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BDY503 | ||||||||
Ders İsmi: | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlık | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA DERYA İPEK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Beslenme ve diyet danışmanlığı hizmetlerinde etkili iletişim, beslenme eğitimi hazırlama ve sunma, sunum şekilleri,iletişim becerileri geliştirme ve iletişim yöntemlerini anlamak. |
Dersin İçeriği: | Hasta hakları, öykü ve anamnez alma, beslenme durumunun saptanması, vücut kompozisyonu ve diğer testlerin değerlendirilmesi, tedavi ve takip, değerlendirme ve programın yeniden yapılandırılması, danışana yaklaşım, eğitim ilkeleri, yöntemleri, metodu, yetişkinlere danışmanlık, çocuklara danışmanlık, kurumlara danışmanlık, sporculara danışmanlık, topluma danışmanlık konularını kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | BESLENME EĞİTİMİ-1 | |
2) | BESLENME EĞİTİMİ-2 | |
3) | İLETİŞİM | |
4) | İLETİŞİM VE BESLENME | |
5) | Danışmanlık İlişkisinde Danışanları Etkileyen Faktörler | |
6) | Eğitim Materyalleri ve Bu Materyallerin Hazırlanması | |
7) | Eğitim Metotları | |
8) | Pratik Çalışma | |
9) | PRATIK | |
10) | PRATİK | |
11) | ÇALIŞMA | |
12) | PRATIK | |
13) | PRATİK | - |
14) | FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: | Nutrition Counseling and Education Skill Development-2011 |
Diğer Kaynaklar: | derste anlatılan literatür taranarak oluşturulmuş güncel slaytlar |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiye sahiptir. | |||||
2) Güncel bilgiye ulaşarak teknolojik araç gereçler konusunda bilgi edinir. | |||||
3) Teknolojiyi kullanarak edindiği bilimsel bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir, farklı disiplinler ve meslektaşlarıyla etik ilkeler doğrultusunda iletişim kurarak bilgilerini paylaşır. | |||||
4) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, ekip çalışması yaparak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, etik ilkeler doğrultusunda bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, tartışır, yorumlar. | |||||
6) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiye sahiptir. | |
2) | Güncel bilgiye ulaşarak teknolojik araç gereçler konusunda bilgi edinir. | |
3) | Teknolojiyi kullanarak edindiği bilimsel bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir, farklı disiplinler ve meslektaşlarıyla etik ilkeler doğrultusunda iletişim kurarak bilgilerini paylaşır. | |
4) | Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, ekip çalışması yaparak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, etik ilkeler doğrultusunda bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, tartışır, yorumlar. | |
6) | Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Proje Hazırlama | |
Seminer |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Sunum | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 40 | 120 |
Sunum / Seminer | 3 | 9 | 27 |
Proje | 3 | 24 | 72 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 237 |