İnşaat Mühendisliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MY505 | ||||||||
Ders İsmi: | Karar Modelleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. AHMET SELÇUK YALÇIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MELEK NAR ÇEVİK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilimsel kararlar vermek için karmaşık iş durumlarının analiz tekniklerini ve araçlarını kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Bu derste öğrencilere, içinde bulundukları karar durumlarının tespiti, bu duruma bağlı karar kurallarının belirlenmesi ve kullanımı, karar ağaçları, fayda teorisi, bilgi ve ek bilgi kullanımının değerlendirilmesi yöntemleri, çok ölçütlü karar modelleri, bu modeller için çözüm kavramları ve çözümlerin hesaplanması yöntemleri, hedef programlama problemleri ve onların çözümlerinin analizi yöntemleri öğretilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Karar ve Karar Probleminin Bileşenleri | |
2) | Karar Türleri ve Karar Verme Süreci | |
3) | Belirsizlik Ortamında Karar Verme | |
4) | Risk Ortamında Karar Verme | |
5) | Karar Ağaçları | |
6) | Karar Vermede Bayes Teoremi | |
7) | Tam Bilginin Beklenen Değeri | |
8) | Arasınav | |
9) | Doğrusal Olmayan Programlamanın Temelleri | |
10) | Kısıtlı ve Kısıtsız Optimizasyon Problemleri | |
11) | Çizge Modellerinin Temel Kavramları | |
12) | En Kısa Yol Problemleri | |
13) | En Yüksek Akış ve En Küçük Yayılma Problemi | |
14) | Benzetim Modelleri | |
15) | Kuyruk Problemlerinde Benzetimin Kullanımı | |
16) | Final Exam |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) İnşaat Mühendisliğinin çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar. | ||||||
2) İnşaat Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar. | ||||||
3) İnşaat Mühendisliği alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. | ||||||
4) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. | ||||||
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
6) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. | ||||||
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, inşaat mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnşaat Mühendisliğinin çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar. | 3 |
2) | İnşaat Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar. | 3 |
3) | İnşaat Mühendisliği alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. | 3 |
4) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. | 3 |
5) | Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
6) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. | 3 |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, inşaat mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 3 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 10 | 5 | 50 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 10 | 150 |
Proje | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 6 | 5 | 30 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 293 |