BDY556 Beslenme Araştırma Yöntemleri ve Bulgu Değerlendirmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve Diyetetik (DR) (Lisans Dereceli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik (DR) (Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDY556
Ders İsmi: Beslenme Araştırma Yöntemleri ve Bulgu Değerlendirme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HANDE ÖNGÜN YILMAZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı beslenme ve diyetetik alanında yapılan bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenmek ve güncel literatürü değerlendirerek beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayıp uygulayabilme yeteneği kazanmaktır.
Dersin İçeriği: Bilimsel araştırma yöntemleri
Beslenme ve diyetetik alanında kullanılan araştırma yöntemleri
Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlama
Verilerin değerlendirilmesi
Araştırma raporu yazma ve sunma

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Beslenme ve diyetetik alanında yapılan bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenmek
2) Araştırma verilerinin değerlendirme yöntemlerinin öğrenilmesi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Beslenme ve diyetetik alanında güncel literatürü değerlendirmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Beslenme ve diyetetik alanında bilimsel araştırma planlama
2) Araştırma raporu yazma ve sunma
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Beslenme ve diyetetik alanında bilimsel araştırma yöntemlerinın tanımlanması ve sınıflandırılması Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
2) Beslenme ve diyetetik alanında veri kaynakları ve ulaşma yöntemleri Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
3) Tanımlayıcı araştırmalar Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
4) Analitik araştırmalar-Kesitsel, vaka-kontrol ve kohort araştırmaları Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
5) Deneysel araştırmalar Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
6) Metodolojik araştırmalar Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
7) Meta analizler ve sistematik derlemeler Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
8) Araştırma planlama Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
9) Araştırma verilerinin toplanması Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
10) Makale inceleme ve bulguların değerlendirilmesi Literatür tarama
11) Makale inceleme ve bulguların değerlendirilmesi Literatür tarama
12) Makale inceleme ve bulguların değerlendirilmesi Literatür tarama
13) Makale inceleme ve bulguların değerlendirilmesi Literatür tarama
14) Araştırma raporu yazma ve sunma Literatür tarama
15) Final sınavı Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanı ders notları
Diğer Kaynaklar: 1. Tezcan S; Epidemiyoloji. Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi
2. Akbulut T, Sabuncu H; Epidemiyoloji. Prensip ve Uygulamalar
3. Bonita R, Beaglehole R, Kjellström T; Temel Epidemiyoloji
4. Gibney M, Margetts B, Kearney J. Public Health Nutrition 1st Edition, 2004, Blackwell Publishing
5. Nnakwe NE. Community Nutrition 1st Edition, 2009, Jones and Bartlett Publishers
6. WHO publications

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

3

5

Program Kazanımları
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 1 20 20
Ödevler 2 20 40
Rapor Teslimi 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 226