BDY562 Nütrigenetikİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve Diyetetik (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDY562
Ders İsmi: Nütrigenetik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL
Dr.Öğr.Üyesi DİDEM ÖZKAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı gen-besin ilişkisi, gen-beslenme-hastalık ilişkisi ve genetik beslenmeye ilişkin bilgi ve becerilerin artırılması ve son bilimsel gelişmelerin takip edilerek biyoloji, moleküler biyoloji, biyokimya ve genetik bilimlerinin beslenme bilimi ile ilişkilendirip bir sonuca varabilmenin yanısıra edinilen bilgi ve becerilerin kullanılarak problem çözme, örnek gösterme ve incelemenin sağlanmasıdır
Dersin İçeriği: Beslenmenin moleküler fizyoloji üzerine etkileri, Diyet- gen ve kanser-diyet ilişkileri ve kompleks hastalıklar, bireysel genetik farklılıklar ve buna bağlı olarak diyete verilen cevaplar, metabolik sendromlar, fonksiyonel gıdalar ve nutraceutikıllar, fonksiyonel nütrigenomik, transkriptomik, ve proteomik, nütrigenomik teknolojisindeki son yenilikler ve uygulamalar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Beslenme ve diyetetik alanında lisans üzeri düzeyde kanıta dayalı güncel bilgiye sahip olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Beslenme ve Diyetetik Alanında elde ettiği bilimsel bilgileri yorumlayarak çözüm önerileri üretir, multidisipliner alanda etik ilkeler doğrultusunda bilgilerini paylaşır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Kendisi için diyetetik alanında edinmiş olduğu bilgi ve deneyimini araştırma metotlarını kullanarak sürekli geliştirir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Etik ilkelere bağlı kalarak, birey ve toplum sağlığını gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Etik ilkeler doğrultusunda güncel ve bilimsel makaleleri analiz ederek kanıta dayalı değerlendirerek tartışır ve yorumlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nutrigenetik nedir? Ders slaytları
2) Nutrigenomik ve nutrigenetik arasındaki farklar nelerdir? Ders slaytları
3) Mikroarrayler Ders slaytları
4) Nütrigenetik alanında kullanılan metodlar. SNP’ler Ders slaytları
5) Nütrigenetik alanında kullanılan metodlar. SNP’ler Ders slaytları
6) Proteomik çalışmaların Nütrigenomik uygulamaları Ders slaytları
7) Törapotik Uygulamalar Ders slaytları
8) ARA SINAV Ara sınav
9) Törapotik Uygulamalar Ders slaytları
10) Gıda –Beslenme Uygulamaları Ders Slaytları
11) Gıda-Beslenme Uygulamaları Ders Slaytları
12) Öğrenci sunumları sunumlar
13) Öğrenci sunumları sunumlar
14) FİNAL FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kohlmeıer M. (2012), Nutrigenetics: Applying the Science of Personal Nutrition
Diğer Kaynaklar: Kohlmeıer M. (2012), Nutrigenetics: Applying the Science of Personal Nutrition

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiye sahiptir.
2) Güncel bilgiye ulaşarak teknolojik araç gereçler konusunda bilgi edinir.
3) Teknolojiyi kullanarak edindiği bilimsel bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir, farklı disiplinler ve meslektaşlarıyla etik ilkeler doğrultusunda iletişim kurarak bilgilerini paylaşır.
4) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, ekip çalışması yaparak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, etik ilkeler doğrultusunda bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, tartışır, yorumlar.
6) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiye sahiptir. 5
2) Güncel bilgiye ulaşarak teknolojik araç gereçler konusunda bilgi edinir. 5
3) Teknolojiyi kullanarak edindiği bilimsel bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir, farklı disiplinler ve meslektaşlarıyla etik ilkeler doğrultusunda iletişim kurarak bilgilerini paylaşır. 5
4) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, ekip çalışması yaparak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
5) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, etik ilkeler doğrultusunda bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, tartışır, yorumlar. 5
6) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 20 20
Ödevler 2 40 80
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 252