BDY566 İşlevsel Besinlerİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve Diyetetik (DR) (Lisans Dereceli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik (DR) (Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDY566
Ders İsmi: İşlevsel Besinler
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AYLİN SEYLAM KÜŞÜMLER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi AYLİN SEYLAM KÜŞÜMLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, işlevsel besinleri tanımlamak, Türkiye ve dünyadaki fonsiyonel gıdaları ve ilgili standartları anlatmak, fonksiyonel gıdaların güvenliği ve toksisitesinin belirlenmesiyle ilgili bilgi
vermek, gıdalardaki biyoaktif bileşikleri ve sağlık üzerine yararlarını anlatmak, pre ve probiyotiklerin sağlık üzerine etkilerini öğretmek, hastalıkların önlenmesi ve tedavisinda kullanılan fonksiyonel gıdalarla ilgili bilgi vermek.
Dersin İçeriği: -İşlevsel besinler
-Türkiye ve dünyadaki işlevsel besinler ve ilgili standartlar
-İşlevsel besinlerin güvenliği ve toksisitesinin belirlenmesi
-Besinlerdeki biyoaktif bileşikler ve sağlık üzerine yararları
-Pre ve probiyotiklerin sağlık üzerine etkileri
-Hastalıkların önlenmesi ve tedavisinde kullanılan işlevsel besinler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) -İşlevsel besinler tanımları ve ilgili standartları öğrenmek
2) -Türkiye ve dünyadaki işlevsel besinleri öğrenmek
3) -İşlevsel besinler ve sağlık üzerine etkilerinin bilinmesi
4) -Besinlerdeki biyoaktif bileşikler ve sağlık üzerine yararlarının öğrenilmesi
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • İşlevsel besinlerin (fonksiyonel gıda) tanımlanması, Türkiye ve dünyadaki ilgili standartlar Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma.
2) • Türkiye ve dünyadaki fonksiyonel gıdalar Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma.
3) • Fonksiyonel gıdaların insan sağlığının korunması ve hastalıkların önlenmesindeki rolü Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma.
4) • Fonksiyonel gıdaların güvenliği ve toksisitesi Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma.
5) • Probiyotik ve prebiyotikler ve sağlık üzerine etkileri Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma.
6) • Besinlerdeki biyoaktif bileşikler ve sağlık üzerine etkileri Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma.
7) VİZE SINAVI Tüm dokumanın çalışılması
8) • Besinlerdeki biyoaktif bileşikler ve sağlık üzerine etkileri Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma.
9) • Besinlerdeki biyoaktif bileşikler ve sağlık üzerine etkileri Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma.
10) • Hastalıkları önleme ve tedavide kullanılan fonksiyonel gıdalar Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma.
11) • Hastalıkları önleme ve tedavide kullanılan fonksiyonel gıdalar Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma.
12) • Hastalıkları önleme ve tedavide kullanılan fonksiyonel gıdalar Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma.
13) • Hastalıkları önleme ve tedavide kullanılan fonksiyonel gıdalar Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma.
14) • Hastalıkları önleme ve tedavide kullanılan fonksiyonel gıdalar Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Reading material will be given on weekly basis .
Diğer Kaynaklar: - Noomhorm, A., Ahmad, I., Kumar Anal, A., Functional Foods and Dietary Supplements, Processing Effects and Health Benefits, 2014, Wiley Blackwell.
- Nutraceuticals and Functional Foods in Human Health and Disease Prevention, Bagchi, D., Preuss, H.G., Swaroop, A., 2016, CRC Press, Taylor&Francis Group.
- Watson, R.R., Nutrition and Functional Foods for Healthy Eating, 2017, Academic Press, Elsevier Inc.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 10 140
Sunum / Seminer 2 1 2
Ara Sınavlar 1 14 14
Rapor Teslimi 1 14 14
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 226