Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | BDY602 | ||||||||
Ders İsmi: | Beslenmenin Davranış ve Bilişsel Gelişim Üzerine Etkileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HANDE ÖNGÜN YILMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Açlık, tokluk gibi çeşitli beslenme durumlarının kişi davranışlarını ne şekilde değiştirdiğini bu durumlarda neler yapılması gerektiğini, davranışlara etkileyen nörotransmitterlerin hangi besinlerin tüketimi ile ilişkili olduğunu ve bunlar kullanılarak davranışlar nasıl yönlendirilebileceğini ve ne şekilde uygulanacağı hakkında bilgileri genişletip değerlendirmek |
Dersin İçeriği: | Açlık ve tokluk fizyolojisi, zayıflık ve şişmanlığın davranışa etkisi, besin alımı ve beslenme davranışının psikolojik ve sosyo-kültürel yönü, çeşitli besinlerin hangi yollarla davranışları etkiledikleri, nörotransmitter oluşumlarını etkileyen besinler ve bunların ön maddeleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Açlık fizyolojisi | yok |
2) | Tokluk fizyolojisi | yok |
3) | Dönem ödevlerinin belirlenmesi | yok |
4) | Diyet içeriğinin davranışlara etkisi | yok |
5) | Zayıflığın davranışa etkisi | yok |
6) | Şişmanlığın davranışa etkisi | yok |
7) | Besin alımı ve beslenme davranışının psikolojik yönü | yok |
8) | Besin alımı ve beslenme davranışının sosyo-kültürel yönü | yok |
9) | Diyetin suç işleme davranışına etkileri | yok |
10) | Diyetin konsantrasyon, zeka ve akademik performansa etkileri | yok |
11) | Besinlerin öğrenme davranışlarını etkileme yolları | yok |
12) | Nörotransmitter oluşumlarını etkileyen besinler ve bunların ön maddeleri | yok |
13) | Dönem ödevlerinin sunumu | yok |
14) | Genel tartışma | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Galler J. R. Nutrition and Behaviour. Plenum Press. New York, London.1984. Wurtman R. J., Wurtman S. J. Nutrition and The Brain. Raven Press. New York. 1977 Nutrition and Neurobiology. Somogyii J, C., Hötzel D (eds) karger Press. Basel, München. 1986. |
Diğer Kaynaklar: | Galler J. R. Nutrition and Behaviour. Plenum Press. New York, London.1984. Wurtman R. J., Wurtman S. J. Nutrition and The Brain. Raven Press. New York. 1977 Nutrition and Neurobiology. Somogyii J, C., Hötzel D (eds) karger Press. Basel, München. 1986. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | ||||||
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | ||||||
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | ||||||
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | ||||||
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | ||||||
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |
1) | Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |
2) | Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |
3) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |
5) | Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |
7) | anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 87 |