Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Marka yönetimine ve hem geleneksel medyada hem de yeni medyada marka iletişimine ilişkin gerekli olan temel kavramları kavrama; markalama, konumlandırma, marka kimliği ve kişiliği, marka denkliği, marka iletişim stratejileri gibi temel kavramları açıklayabilme.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Marka iletişimine dair edinilen temel bilgiler ışığında, marka stratejileri oluşturabilme ve bu stratejileri uygulamaya koyabilme, doğru pazar ve hedef kitle analizleriyle marka ihtiyaçlarını tespit etme ve bu doğrultuda doğru konumlandırma, marka kimliği inşa etme süreçlerini hazırlama, markanın farklı ihtiyaçlarına yönelik kampanyalar tasarlayabilme.
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Markaların da kimliği olan, yaşayan ve dönüşen varlıklar olduğu ön kabulü ile, marka kişiliklerini topluma faydalı, sosyal sorunlara duyarlı bir anlayışla inşa etme, toplumsal sorumluluk bilinci sosyal alana yönelik çalışmalar yürütme.
|
Öğrenme Yetkinliği |
1) Marka iletişimine yönelik geliştirilen stratejiler ve kampanyalarda, iletişim disiplinin farklı alanlarından yararlanabilme, multidisipliner anlayışla marka iletişimi geliştirme ve yönetme.
Marka yönetiminde de kullanılan ortak sosyal bilimler ve iletişim terminolojisini ve kavramlarını tanımlayıp, kullanabilme.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Marka iletişimi alanındaki bilimsel literatürü takip etme ve bu literatüre katkıda bulunabilme, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve mesleki etik sorumluluk konularında bilinç geliştirebilme.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) Marka iletişimine veya yönetimine yönelik bağımsız bir araştırma yürütebilmek, Bu araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek.
Marka iletişim stratejisi geliştirmeye yönelik olarak sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Marka ve marka yönetimi. |
|
2) |
Tüketici temelli marka varlığı |
|
3) |
Marka konumlandırma ve değerler. |
|
4) |
Marka varlığının kurulmasına yönelik marka unsurlarının seçilmesi. |
|
5) |
Marka varlığının kurulmasına yönelik pazarlama programlarının tasarlanması. |
|
6) |
Marka varlığının kurulmasına yönelik bütünleşik pazarlama iletişimi. |
|
7) |
Marka varlığının kurulmasına yönelik ikincil marka bilgisinden faydalanma. |
|
8) |
Vize sınavı |
|
9) |
Marka performansının ölçümü ve yorumlanması. |
|
10) |
Markalama stratejilerinin tasarlanması ve uygulanması. |
|
11) |
Pazara yeni giren ürünlerin isimlendirilmesi ve marka genleşmesi. |
|
12) |
Markanın zaman içinde yönetimi. |
|
13) |
Markanın coğrafi sınırlar ve pazar bölümleri içinde yönetimi. |
|
14) |
Genel değerlendirme ve tekrar. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
|
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
|
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
|