Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersi tanır
• İzlenceyi tanır
• Ders outline'ını tanır
• Dersin gerekliliklerini tartışır
• Güncel sorunların analiz edileceği teorik çerçeveyi anlar
|
Viotti & Kauppi, Uluslararası İlişkiler Ve Dünya Siyaseti, 3. bölümün okunması |
2) |
• Küreselleşmenin spesifik temalarını tarif eder
• Uluslararası İlişkiler alanındaki temel aktörlerin rollerini tartışır
• Uluslararası ilişkiler ve dünya siyaseti arasındaki farklılıkları karşılaştırır
• Karşılaştırmalı bir bağlamda devlet ve devlet-dışı aktörlerin uluslararası ilişkilerdeki rolünü değerlendirir
• Güvenlik, ekonomi ve kimlik kavramlarını tartışır
|
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler, 10. bölümün okunması
Viotti & Kauppi, Uluslararası İlişkiler Ve Dünya Siyaseti, 2. bölümün okunması |
3) |
• Dünya politikasının temel yönlerini açıklar
• Dünya politikasının ana aktörlerini tartışır
• Modern dünya siyasetinin ortaya çıkışına yol açan temel gelişmeleri tartışır
|
Goldstein, Pevehouse ilgili bölümün okunması |
4) |
Uluslararası Hukukun farklı kaynaklarını açıklar
Tarih boyunca ortaya çıkmış farklı uluslararası hukuk sistemlerini karşılaştırır
Farklı bölgelerdeki farklı uluslararası hukuk anlayışlarını karşılaştırır |
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölüm okuması |
5) |
Dünya düzeninin ögelerini tanımlar.
Uluslararası düzende devletlerin yerini açıklar.
Bağımsızlık kavramını tartışır. |
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması
|
6) |
Uluslararası örgütler ve STK'lar.
Uluslararassı örgütleri, STK'ları, ve hibrit kurumları tanımlar.
Uluslararası siyaset açısından farklı türlerdeki uluslararası örgütlerin rollerini karşılaştırır.
Güvenliklerini artırmak için devletlerin yaptıkları ittifakları tartışır.
Sivil toplum, uluslararası örgütler , doğal hukuk, haklı savaş ve ahde vefa ilkesi gibi temel terimleri tanır.
Uluslararası örgütlerin ve uluslararası hukukun devletlerin karar almasına nasıl etki ettiklerini tartışır.
|
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması |
7) |
İnsan haklarını tanımlar.
ABD ve diğer ülkelerde insan hakları tanımlarının altını çizin farklı liberalizm biçimlerini tanır.
İnsan hakları açısından Amerikan perspektifini değerlendirir.
İnsan hakları çalışmalarındaki temel terimleri tanımlar.
|
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması |
8) |
Hangi tür çatışmaların devletlerarası olarak sınıflandırıldığını tartışır.
Uluslararası sistem, birey ve grup, devlet ve toplum analiz seviyelerinin devletlerarası çatışmaların sebeplerini anlamaya yardımcı olmalarını açıklar.
Aahlaki ve etik değerleri gözünde bulundurmayı güç kullanma ya da savaşa girme kararı alma açısından değerlendirir. |
Viotti & Kauppi, 8. bölümün okunması |
9) |
Vize Sınavı |
Yok |
10) |
Barış yapımı ve barışın inşası |
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması |
11) |
Adil savaş geleneği ve insani müdahale.
İnsanı müdahalenin tarihini tanır.
Kitlesel zulüm suçu tehdidiyle stratejik olarak mücadele etmede kullanılan temel siyaset yapımı yaklaşımlarını tartışır. |
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması |
12) |
Klasik ticaret teorisini, ticaretin eşitsiz şartlarını ve karşılaştırmalı avantajlarını dikkate alarak tartışır.
Klasik ve neoklasik ekonomi anlayışları arasındaki farkı tanır.
Serbest ticaret teorisini, günümüzün eşitsiz kalkınma koşullarına uygular.
Küresel ticareti ve parasal rejimleri sürdürmek açısından uluslararası para kurumlarının rolünü açıklar. |
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması |
13) |
Çevre sorunlarının önemini tartışır.
Çevreye dair yaklaşımlarda coğrafi farklılıkları karşılaştırır.
Çevre sorunları hakkındaki uluslararası antlaşmaları değerlendirir. |
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması |
14) |
Güvenliğin farklı yönlerini değerlendirir.
Farklı analiz seviylerinde güvenliğe karşı olan tehditleri açıklar.
Güvenlik açısından uluslararası aktörlerin rollerini değerlendirir. |
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
Jon C. W. Pevehouse & Joshua S. Goldstein, International Relations, Pearson, Boston, 2017.
Goldstein, J. S. ve J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler (2015), Çev: Haluk Özdemir , İstanbul: BB101
John Baylis & Steve Smith & Patricia Owens, Globalization of World Politics: An Introduction to International Relations, Pearson, Boston, 2016.
Paul R. Viotti & Mark V. Kauppi, International Relations: World Politics, Pearson, Boston, 2012.
Viotti & Kauppi, Uluslararası İlişkiler Ve Dünya Siyaseti, Pearson 2014.
Paul R. Viotti & Mark V. Kauppi, International Relations Theories, Pearson, Boston, 2006.
Paul R. Viotti & Mark V. Kauppi, Uluslararası İlişkiler Teorisi, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
Scott Burchill, Theories of International Relations, Palgrave Macmillan, 2006. |
Diğer Kaynaklar: |
Yok-None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|
7) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
8) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
9) |
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
10) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
11) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
12) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|