DHF210 Maddeler Bilgisiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Diş HekimliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DHF210
Ders İsmi: Maddeler Bilgisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 0 1 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. RUKİYE DURKAN
Dersi Veren(ler):




Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Diş hekimliğinde kullanılan malzemeleri tanıtmak ve uygulama alanları ile yöntemlerini öğretmek
Dersin İçeriği: Dental materyallerin genel özellikleri, alçı, mum, metal alaşımlar, revetman, protez kaide astar materyalleri, dental seramikler, ölçü maddeleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Maddeler biliminin temel kavramlarının diş hekimliği ile ilişkisini sorgular.
2) Maddenin yapısını, atom ve atomlar arası bağları açıklar.
3) Maddenin mekanik, elektriksel, elektrokimyasal ve ısısal özelliklerini yorumlar.
4) Biyomateryal ve biyouyumluluk kavramlarını açıklar.
5) Diş hekimliğinde kullanılan malzemelerin çeşitli zorlamalar altındaki davranışlarını öngörür.
6) Stres ve strain kavramlarını klinik kullanım açısından yorumlar.
7) Elastisite ve plastik deformasyon kavramının diş hekimliğindeki önemini tartışır.
8) Diş hekimliği kliniğinde kullanılan malzemeleri fiziksel ve kimyasal özelliklerine ve kullanım farklılıklarına göre sınıflayıp karşılaştırır.
9) Diş hekimliğinde kullanılan restoratif, aksesuar ve koruyucu malzemeleri tanır.
10) Diş hekimliğinde kullanılan ölçü maddelerini sınıflandırır.
11) Diş hekimliğinde kullanılan ölçü teknikleri arasındaki farkları ve özelliklerini açıklar.
12) Diş hekimliğinde kullanılan ölçü maddelerini uygun şekilde kullanır.
13) Hareketli protezlerde kullanılan protez kaide materyallerini sınıflandırır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Rövetmanlar Okuma ve tekrar
1) Maddeler Bilgisi Bilimine Giriş, Dental Materyallerin Tarihsel Perspektifi
2) Maddenin Yapısı ve Atom Maddenin fiziksel, adeziv ve reolojik özellikleri İşlenen ve bir sonraki ders konusunun gözden geçirilmesi
3) Diş Hekimliğinde Alçı İşlenen ve bir sonraki ders konusunun gözden geçirilmesi
4) Maddelerin optik özellikleri İşlenen ve bir sonraki ders konusunun gözden geçirilmesi
5) Maddelerin mekanik, ısısal, kimyasal ve biyolojik özellikleri İşlenen ve bir sonraki ders konusunun gözden geçirilmesi
6) Polimerler ve polimerizasyon İşlenen ve bir sonraki ders konusunun gözden geçirilmesi
7) Akril ve kaide malzemeleri
8) ARA SINAV
9) Ölçü maddelerine giriş Elastik olmayan ölçü maddeleri İşlenen ve bir sonraki ders konusunun gözden geçirilmesi
10) Elastik ölçü maddeleri Okuma
11) Metaller ve alaşımları Okuma
12) Döküm Korozyon Okuma ve tekrar
14) Porselenler Okuma ve tekrar
15) Tüm yarıyıl programının gözden geçirilmesi Tekrar
16) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: PHILLIPS’ SCIENCE OF DENTAL MATERIALS. Kenneth Anusavice Chiayi Shen H. Ralph Rawls. 12th Edn (Saunders, 2012)
CRAIG'S RESTORATIVE DENTAL MATERIALS, RL SAKAGUCHI, JM POWERS, ELSEVİER
DİŞ HEKİMLİĞİNDE MADDELER BİLGİSİ. Prof Dr Gülşen Can, Prof.Dr.Ersan Ersoy, Prof.Dr.M.Levent Aksu. (Yurtmim, 2014).
INTRODUCTION TO DENTAL MATERIALS. RICHARD VAN NOORT, MOSBY
APPLIED DENTAL MATERIALS, JOHN F MC CABE, BLACKWELL
Diğer Kaynaklar: PHILLIPS’ SCIENCE OF DENTAL MATERIALS. Kenneth Anusavice Chiayi Shen H. Ralph Rawls. 12th Edn (Saunders, 2012)
CRAIG'S RESTORATIVE DENTAL MATERIALS, RL SAKAGUCHI, JM POWERS, ELSEVİER
DİŞ HEKİMLİĞİNDE MADDELER BİLGİSİ. Prof Dr Gülşen Can, Prof.Dr.Ersan Ersoy, Prof.Dr.M.Levent Aksu. (Yurtmim, 2014).
INTRODUCTION TO DENTAL MATERIALS. RICHARD VAN NOORT, MOSBY
APPLIED DENTAL MATERIALS, JOHN F MC CABE, BLACKWELL

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

Program Kazanımları
1) Belirti ve bulguları uygun şekilde değerlendirip, hastalık ve durumlarla ilişkilendirerek klinik uygulamalara güncel tanı, tedavi ve sevk süreçlerine entegre edebilme yetkinliğine sahiptir.
2) Dental ve tıbbi acil durumlar ile riskli ve öncelikli durumları saptayabilecek bilgiye sahiptir.
3) Güncel ve kanıta dayalı bilimsel bilgiye uygun geleneksel ve modern tüm araç gereçler ve ekipman ile ilgili bilgiyi etkin ve analitik bakış açısı ile kullanabilir
4) Toplumun tüm sağlık birimleri ile mesleki fikir ve deneyimlerini ifade ederek, toplum sağlık düzeyinin iyileştirilmesine yönelik olarak iletişim ve iş birliği içinde sorumluluk ve inisiyatif alarak çalışır
5) Hasta tedavisinde temel tıp bilimleri bilgilerini de kullanarak semptomların, bulguların, sistemik hastalıkların ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve alınması gereken önlemleri uygular.
6) Tüm çalışanların ve hastaların sağlığı, güvenliği ve riskleri konusunda gerekli önlemleri alacak bilgi ve donanıma sahiptir
7) Mesleğiyle ilgili uygulama, araştırma, öğrenme ve yönetimsel süreçleri bilişim teknolojilerinden de yararlanarak yürütür
8) Bilgi ve becerilerini geliştirmeye sürekli olarak açıktır ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir.
9) Hastalar ve yakınları ile sosyal ve kültürel farkları gözeterek karşılıklı güven, anlayış ve saygı temelinde iletişim oluşturur
10) Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurar.
11) Toplum sağlığını gözeterek önleyici ve koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulması hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları yapar
12) Görev ve sorumluluklarını bilir, etik ve insani değerleri gözeterek mesleğini yapar

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Belirti ve bulguları uygun şekilde değerlendirip, hastalık ve durumlarla ilişkilendirerek klinik uygulamalara güncel tanı, tedavi ve sevk süreçlerine entegre edebilme yetkinliğine sahiptir. 3
2) Dental ve tıbbi acil durumlar ile riskli ve öncelikli durumları saptayabilecek bilgiye sahiptir. 2
3) Güncel ve kanıta dayalı bilimsel bilgiye uygun geleneksel ve modern tüm araç gereçler ve ekipman ile ilgili bilgiyi etkin ve analitik bakış açısı ile kullanabilir 2
4) Toplumun tüm sağlık birimleri ile mesleki fikir ve deneyimlerini ifade ederek, toplum sağlık düzeyinin iyileştirilmesine yönelik olarak iletişim ve iş birliği içinde sorumluluk ve inisiyatif alarak çalışır 3
5) Hasta tedavisinde temel tıp bilimleri bilgilerini de kullanarak semptomların, bulguların, sistemik hastalıkların ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve alınması gereken önlemleri uygular. 4
6) Tüm çalışanların ve hastaların sağlığı, güvenliği ve riskleri konusunda gerekli önlemleri alacak bilgi ve donanıma sahiptir 1
7) Mesleğiyle ilgili uygulama, araştırma, öğrenme ve yönetimsel süreçleri bilişim teknolojilerinden de yararlanarak yürütür 2
8) Bilgi ve becerilerini geliştirmeye sürekli olarak açıktır ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir. 2
9) Hastalar ve yakınları ile sosyal ve kültürel farkları gözeterek karşılıklı güven, anlayış ve saygı temelinde iletişim oluşturur 3
10) Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurar. 1
11) Toplum sağlığını gözeterek önleyici ve koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulması hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları yapar 1
12) Görev ve sorumluluklarını bilir, etik ve insani değerleri gözeterek mesleğini yapar 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100