DHF329 Ortodonti Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Diş HekimliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DHF329
Ders İsmi: Ortodonti I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 0 4 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HİLAL KAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencileri ortodonti bilimi ile tanıştırmak ve ortodontik tedavi ilkelerini anlamak için ihtiyaç duyacakları temel bilgilerle donatmaktır. Öğrencilere kafa ve yüzün büyüme-gelişimi ile ilgili temel bilgiler kazandırılır, normal ve anormal oral fonksiyonlar tanıtılır, süt dişlenme, karışık dişlenme ve sürekli dişlenmenin özellikleri ve geçiş mekanizmaları öğretilir, diş hareketinin biyoloji ve histolojisi irdelenir.
Dersin İçeriği: Prenatal Gelişim: Kafa-Yüz ve Çenenin Gelişimi (Sert Doku)
Kemik Büyümesinin Temel İlkeleri
Kraniyofasiyal Kompleksin Maksillanın ve Mandibulanın Postnatal Gelişimi
Çene-Yüz Deformiteleri
Diş Hareketi Histolojisi
Normal ve Anormal Oral Fonksiyonlar
Süt Dişlenme
Sürekli Dişlenmeye Geçiş / Sürekli Dişlenme
Sefalometri
Sınıf I Maloklüzyonlar ve Etiyolojileri
Sınıf II Maloklüzyonlar ve Etiyolojileri
Sınıf III Maloklüzyonlar ve Etiyolojileri
Tanı Kayıtları, Hays-Nance, Bolton ve Moyers Analizleri
Kemik Yaşı Tayini
Tedavi Planlaması
Biyomekanik
Ortodontik Materyaller
Karışık Dişlenme Dönemi Tedavileri (Sürme Rehberliği - Seri Çekim) I

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Yüz ve çenelerin büyüme-gelişimini bilir • Ortodontik diş hareketinin biyolojik ve fizyolojik temellerini bilir • Ortodontik tanı için gerekli olan süreçleri bilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) • Hasta anamnezini yorumlayabilir • Hastanın klinik muayenesinin sonuçlarını yorumlayabilir • Hastanın radyolojik muayene ve analiz sonuçlarını yorumlayabilir
Alana Özgü Yetkinlik
1) Hastalarda maloklüzyon tanımı yapma ve ortodontiste yönlendirme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders konularının tanıtılması • Ortodontik tedavi çeşitleri • Ders kapsamının belirtilmesi • Pratik ders çalışma düzeninin tanıtılması • Gerekli alet ve malzemelerin tanıtılması Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1
2) Ders konularının tanıtılması,Prenatal Gelişim: Kafa-Yüz ve Çenenin Gelişimi (Yumuşak Doku)-1 • 3 katmanlı germ diskinin embriyonal gelişimi • Chorda Dorsalis gelişimi • Nöral tüpün başlangıcı • Stomadeum gelişimi • Yüz burjonlarının gelişimi Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen Baskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335
3) Prenatal Gelişim: Kafa-Yüz ve Çenenin Gelişimi (Yumuşak Doku)-2 • 3 katmanlı germ diskinin embriyonal gelişimi • Chorda Dorsalis gelişimi • Nöral tüpün başlangıcı • Stomadeum gelişimi • Yüz burjonlarının gelişimi Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen Baskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335
4) Prenatal Gelişim: Kafa-Yüz ve Çenenin Gelişimi (Sert Doku) • Primary Damak Gelişimi • Sekonder Damak Gelişimi • Maksiller Sinüslerin Gelişimi • Altçene Gelişimi • Dil gelişimi Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa ÜlgenBaskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335
5) Kemik Büyümesinin Temel İlkeleri • Kondrokraniyumun Gelişimi • Meckel Kıkırdağı • Kraniyal Kaidenin Prenatal Gelişimi • Kraniyumun Prenatal Gelişimi • Üstçenenin Prenatal Gelişimi • Altçenenin Prenatal Gelişimi • Kraniyofasiyal Kompleksin Postnatal Gelişimi • Kraniyal Kaidenin Postnatal Gelişimi • Kraniyumun Postnatal Gelişimi Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen, 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335
6) Kraniyofasiyal Kompleksin maksillanın ve mandibulanın Postnatal Gelişimi • Kraniofasiyal Kompleksin Prenatal Büyüme-Gelişimi • Kemik Büyümesinin Prenatal Mekanizmaları • Kraniofasiyal Kompleksin Postnatal Büyüme-Gelişimi Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335
7) Çene-Yüz Deformiteleri • Üstçene Kompleksinin Postnatal Büyümesi • Altçenenin Postnatal Büyümesi Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335
8) Diş Hareketi Histolojisi • Osteoblast ve Osteoklastlar • Ekstrasellüler Matriks • Kemik Oluşumu ve Rezorpsiyonu Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335
9) Normal ve Anormal Oral Fonksiyonlar • Solunum ve Ağız Solunumu: Ağız Solunumunun Dentofasiyal Komplekse Etkileri, Tanı ve Prognoz • Emme, Yutkunma, Çiğneme, Konuşma: Atipik Yutkunma Modelleri ve Dentofasiyal Sisteme Etkiler, Tanı Teknikleri ve Tedavi Yöntemleri • Kötü Alışkanlıklar: Parmak, Dil ve Dudak Emme, Tanı Teknikleri ve Tedavi Yöntemleri Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen Baskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335
10) Dişsiz Dönem, Süt Dişlenme • Dentisyon tipini tanıma • Süt dişlenmenin tarifi • Sürekli dentisyona geçişin zamanlamasının tarifi • Süt ve sürekli dişlenme arasındaki farkların açıklanması Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen Baskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335
11) Sürekli Dişlenmeye Geçiş, Sürekli Dişlenme • Daimi dişlenmenin tarifi • Sürekli dentisyona geçişin zamanlamasının tarifi • Süt ve sürekli dişlenme arasındaki farkların açıklanması Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen Baskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335
12) Postero-Anterior ve Lateral Sefalometri-1 • Giriş, Amaç, ölçüm Noktaları • Düzlem ve Açılar • Analizler o Vertikal o Transversal Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen Baskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335
13) Postero-Anterior ve Lateral Sefalometri-2 • Giriş, Amaç, ölçüm Noktaları • Düzlem ve Açılar • Analizler o Vertikal o Sagital Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen Baskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335
14) Genel Tekrar Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen Baskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335
15) 1. Ara Sınav
16) Sınıf I Maloklüzyonlar ve Etyolojileri • Normal oklüzyonun tarifi • Varyasyonların açıklanması Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5
17) Sınıf II Maloklüzyonlar ve Etyolojileri • Distal oklüzyonun tarifi • Varyasyonların açıklanması Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5
18) Sınıf III Maloklüzyonlar ve Etyolojileri • Mesial oklüzyonun tarifi • Varyasyonların açıklanması Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5
19) Tanı Kayıtları, Hays-Nance, Bolton ve Moyers Analizleri I • Çapraşıklık miktarının saptanma yöntemleri • Şekil ve boyut anomalilerini ayırt etme kabiliyeti • Çeneler arasında diş boyutu uyumsuzluğunun sonuçlarını düşünebilme • Karışık dişlenmede yer analizinin önemini kavrama • Karışık dişlenme yer analizi yapabilme Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5
20) Tanı Kayıtları, Hays-Nance, Bolton ve Moyers Analizleri II • Çapraşıklık miktarının saptanma yöntemleri • Şekil ve boyut anomalilerini ayırt etme kabiliyeti • Çeneler arasında diş boyutu uyumsuzluğunun sonuçlarını düşünebilme • Karışık dişlenmede yer analizinin önemini kavrama • Karışık dişlenme yer analizi yapabilme Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5
21) Kemik Yaşı Tayini •Lateral sefalogram ve el-bilek radyografilerinin fotokopilerinden iskeletsel yaş tahmini yapma. Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5
22) Tedavi Planlaması I • Hasta Kayıtlarının Analizi • Ortodonti değerlendirme yapmak, tedavi gerekliliğine karar vermek ve gerektiğinde bir uzmana yönlendirmek Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5
24) 3. ARA SINAV (Yazılı) • Tanı Analizleri Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi • Maloklüzyonlar ve etyolojileri • Hays-Nance • Bolton • Moyers • İskeletsel yaş tahmini Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5
25) Tedavi Planlaması II • Hareketli Olgular • Fonksiyonel Tedavi Olguları • Sabit Olgular • Pre-protetik olgular • Ortodontik olgu değerlendirmesinde tanı süreçlerinin kullanılmasının öğrenilmesi ve bu bilginin bütyünsel dental planlamaya uygulanması. Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5
26) Biyomekanik I • Kuvvet, Moment ve Direnç Merkezi terimlerinin tanımı • Diş Hareketinde Kuvvet Tipleri • Rotasyon Merkezi ve Kuvvetin Uygulanma Noktası • Ortodontik kuvvetlerin hesaplanmasının gerekliliğinin anlaşılması. Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017)
27) Tanı Kayıtları, Hays-Nance, Bolton ve Moyers Analizleri II • Çapraşıklık miktarının saptanma yöntemleri • Şekil ve boyut anomalilerini ayırt etme kabiliyeti • Çeneler arasında diş boyutu uyumsuzluğunun sonuçlarını düşünebilme • Karışık dişlenmede yer analizinin önemini kavrama • Karışık dişlenme yer analizi yapabilme Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5
28) Ortodontik Materyaller • Teller • Simanlar • Yapıştırıcılar • Lehimleme • Kaynak • Polimerler • Dental materyallerin özelliklerinin tanımlanması • Ortodontideki kullanımlarının tarifi Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5
29) Karışık Dişlenme Dönemi Tedavileri (Sürme Rehberliği - Seri Çekim) I • Diş sürme mekanizmaları ve ortodontik diş hareketiyle benzerliklerinin tartışılması • Ark boyunu ve diş dizimini korumak için sürme kuvvetlerinin kullanılması -Seri Çekim • Tanımı • Endikasyonu • Profile etkileri • Sık kullanılan seri çekim protokolü ve ideal endikasyonu Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5
30) Karışık Dişlenme Dönemi Tedavileri (Sürme Rehberliği - Seri Çekim) II • Diş sürme mekanizmaları ve ortodontik diş hareketiyle benzerliklerinin tartışılması • Ark boyunu ve diş dizimini korumak için sürme kuvvetlerinin kullanılması -Seri Çekim • Tanımı • Endikasyonu • Profile etkileri • Sık kullanılan seri çekim protokolü ve ideal endikasyonu Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5
31) Genel Tekrar • Büyüme-Gelişim konularının tekrarı • Tanı süreçlerini tekrarı Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5
32) FİNAL SINAVI (Yazılı) • Tedavi Planlaması Öğrencilerin final sınavı ile değerlendirilmesi • Büyüme-Gelişim • Tanı Araçları • Biyomekanik • Ortodontik Materyaller Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Contemporary Orthodontics
Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver
Publisher: Elsevier (2013), 5th ed
ISBN: 978-0-323-08317-1


Diğer Kaynaklar: Çağdaş Ortodonti
Author: Nejat Erverdi
Publisher: Quintessence (2017)
ISBN: 978-605-9382-04-5

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 5
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 3
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. 3
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. 4
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. 3
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 5
Ara Sınavlar 3 % 45
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 28 4 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 32 4 128
Ara Sınavlar 2 2 4
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 245