Diş Hekimliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DHF403 | ||||||||
Ders İsmi: | Pedodonti II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
DHF303 - Pedodonti I |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MÜGE TOKUÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, diş hekimliği öğrencilerine çocuk hastalarda restoratif ve endodontik tedavi yaklaşımları, travmatik dental yaralanmaların yönetimi, oral mukozal lezyonlar, periodontal hastalıklar, lokal anestezi ve diş çekimi gibi temel tedavi uygulamaları hakkında ileri düzey bilgi kazandırmak; ayrıca çocuklarda protetik tedaviler, sedasyon ve genel anestezi, sistemik hastalıklarda ağız-diş sağlığı yönetimi ve engelli bireylerde diş hekimliği uygulamaları konusunda klinik farkındalık ve bilgi birikimi sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | - Çocuklarda diş tedavisinin önemi ve yaklaşım ilkeleri - Restoratif tedavi yöntemleri - Süt ve genç sürekli dişlerde pulpa patolojilerinin tanısı - Direkt ve indirekt pulpa kuafajı uygulamaları - Süt ve genç sürekli dişlerde endodontik tedavi yaklaşımları - Erken çocukluk çağı çürüklerinin yönetimi - Antibiyotik ve analjezik kullanımı - Dental erozyonun nedenleri ve tedavisi - Oral mukozal lezyonların tanılanması ve yönetimi - Gingivitis ve periodontal hastalıkların tanı ve tedavisi - Travmatik dental yaralanmaların sınıflandırılması ve tedavisi - Lokal anestezi uygulamaları ve diş çekimi - Yer tutucular ve pedodontik protetik tedavi yaklaşımları - Sendromlar ve sistemik hastalıklarda ağız-diş sağlığı yönetimi - Sedasyon ve genel anestezi uygulamaları - Konuşma bozuklukları ile ağız sağlığı ilişkisi - Engelli çocuklarda diş hekimliği uygulamaları - Kronik sağlık sorunları olan çocuklarda diş tedavisi yaklaşımları - Çocuk istismarı ve diş hekiminin rol |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Ders konularının tanımlanması, örneklerle özetlenmesi • Dersin tanımı | |
2) | Çocuklarda diş tedavisinin önemi • Süt dişlerinin görevlerini bilir • Diş çürüğünün klinik görünümünü tanımlar • Erken çocukluk çağı çürüklerini tanımlamak ve tedavi gereksinimini belirlemek | |
3) | • Çocuklarda restoratif tedavi I • Restoratif tedavi endikasyonlarını tanımlar • Durmuş ve aktif çürük tanımını yapar • Çeşitli dolgu maddelerinin kullanım yerlerini bilir ve uygular | |
4) | Süt dişlerinde kanal tedavisi | |
5) | Genç Sürekli Dişlerde Endodontik Tedavi | |
6) | Erken Çocukluk Çağı Çürükleri ve Tedavisi | |
7) | Dental erozyon | |
8) | 1. Ara Sınav (8-9. haftalar) | İlk 7 haftanın derslerinin verilmiş olan ders sunumları ve kitaplardan tekrarlanması |
10) | Sınav Sorularının Tartışılması/Çocuklarda Görülen Oral Muköz Lezyonlar | |
11) | Çocuklarda travma I | |
12) | Çocuklarda Travma II | |
13) | • Çocuklarda lokal anestezi • lokal anestezi çeşitlerini bilir • uygulama yöntemlerini bilir ve uygular | |
14) | • Çocuklarda diş çekimi • çekim tekniklerini tanımlar • süt dişi davyeleri, elevatörleri tanır ve kullanım yerlerini bilir | |
15) | • Yer tutucular • Yer tutucu endikasyonu • Yer tutucunun etkileri | |
16) | 2. Ara Sınav (16. haftadan sonra yapılır) | 9-15. ders konularının tekrarı |
16) | • Çocuklarda protetik tedavi • Çocuklarda uygulanan protez çeşitleri • Tedavi planlaması | |
17) | Sınav Sorularının Tartışılması/Kronik Sağlık Sorunu Olan Çocuklarda Ağız-Diş Sağlığı | |
18) | Süt ve Genç Sürekli Dişlerin Pulpa Patolojisinde Tanı | |
19) | • Süt ve sürekli dişlerde direkt ve indirekt pulpa kuafajı • Kuafaj nedir tanımlar ve uygular • kuafaj malzemelerini bilir ve uygular • endikasyonlarını bilir ve tartışır | |
20) | Çocuk Diş Hekimliğinde Antibiyotik ve Ağrı Kesici Kullanımı | |
21) | • Sendromlar I • Sendrom tanımı • Dişlerle ilgili bozukluklara yol açan sendromlar | |
22) | • Sendromlar II • Sendromlu hastada tedavi seçenekleri | |
23) | • Çocuklarda konuşma bozuklukları • Konuşma bozukluğu nedenleri • Tedavi seçenekleri | |
24) | 3. Ara Sınav (24-25. haftalar) | 17-23. ders konularının ders notları ve kaynak kitaplardan tekrarlanması |
26) | Sınav Sorularımım Tartışılması/Sedasyon | |
27) | • Çocuk diş hekimliğinde genel anestezi • Genel anestezi tanımını bilir • Çocuk hastada genel anestezi endikasyonlarını tanımlar | |
28) | • Çocuklarda gingivitis ve periodontal hastalıklar I • Çocukta gingivitis ve periodontal hastalık nedenleri • Klinik görünümleri | |
29) | • Çocuklarda gingivitis ve periodontal hastalıklar II • Tedavi yöntemleri • Doğru tanı koyma | |
30) | • Çocuk istismarı nedir? • İstismar tanımı • Normal yaralanma ile istismar arasındaki ayırıcı tanı | |
31) | Engelli Çocuklarda Ağız - Diş Sağlığı | |
32) | Final Sınavı | Tüm ders konularının sunumlar ve kaynak kitaplardan tekrar edilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) Paediatric Dentistry Yazarlar: Richard R. Welbury, Monty S. Duggal and Marie-Thérèse Hosey Yayınevi: Oxford Medical Publications 4th Edition (2012) ISBN: 9780199574919 2) McDonald R.E., Avery D., R. (2000). Dentistry for the Child and Adolescent. St.Louis: Mosby 3)Yazarlar: Richard R. Welbury, Monty S. Duggal and Marie-Thérèse Hosey Yayınevi: Oxford Medical Publications 4th Edition (2012) ISBN: 9780199574919 |
Diğer Kaynaklar: | 1) Paediatric Dentistry Yazarlar: Richard R. Welbury, Monty S. Duggal and Marie-Thérèse Hosey Yayınevi: Oxford Medical Publications 4th Edition (2012) ISBN: 9780199574919 2) McDonald R.E., Avery D., R. (2000). Dentistry for the Child and Adolescent. St.Louis: Mosby 3)Yazarlar: Richard R. Welbury, Monty S. Duggal and Marie-Thérèse Hosey Yayınevi: Oxford Medical Publications 4th Edition (2012) ISBN: 9780199574919 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
5 |
7 |
9 |
10 |
11 |
2 |
4 |
6 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Belirti ve bulguları uygun şekilde değerlendirip, hastalık ve durumlarla ilişkilendirerek klinik uygulamalara güncel tanı, tedavi ve sevk süreçlerine entegre edebilme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||
2) Dental ve tıbbi acil durumlar ile riskli ve öncelikli durumları saptayabilecek bilgiye sahiptir. | |||||||||||
3) Güncel ve kanıta dayalı bilimsel bilgiye uygun geleneksel ve modern tüm araç gereçler ve ekipman ile ilgili bilgiyi etkin ve analitik bakış açısı ile kullanabilir | |||||||||||
4) Toplumun tüm sağlık birimleri ile mesleki fikir ve deneyimlerini ifade ederek, toplum sağlık düzeyinin iyileştirilmesine yönelik olarak iletişim ve iş birliği içinde sorumluluk ve inisiyatif alarak çalışır | |||||||||||
5) Hasta tedavisinde temel tıp bilimleri bilgilerini de kullanarak semptomların, bulguların, sistemik hastalıkların ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve alınması gereken önlemleri uygular. | |||||||||||
6) Tüm çalışanların ve hastaların sağlığı, güvenliği ve riskleri konusunda gerekli önlemleri alacak bilgi ve donanıma sahiptir | |||||||||||
7) Mesleğiyle ilgili uygulama, araştırma, öğrenme ve yönetimsel süreçleri bilişim teknolojilerinden de yararlanarak yürütür | |||||||||||
8) Bilgi ve becerilerini geliştirmeye sürekli olarak açıktır ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir. | |||||||||||
9) Hastalar ve yakınları ile sosyal ve kültürel farkları gözeterek karşılıklı güven, anlayış ve saygı temelinde iletişim oluşturur | |||||||||||
10) Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurar. | |||||||||||
11) Toplum sağlığını gözeterek önleyici ve koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulması hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları yapar | |||||||||||
12) Görev ve sorumluluklarını bilir, etik ve insani değerleri gözeterek mesleğini yapar |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Belirti ve bulguları uygun şekilde değerlendirip, hastalık ve durumlarla ilişkilendirerek klinik uygulamalara güncel tanı, tedavi ve sevk süreçlerine entegre edebilme yetkinliğine sahiptir. | 4 |
2) | Dental ve tıbbi acil durumlar ile riskli ve öncelikli durumları saptayabilecek bilgiye sahiptir. | 4 |
3) | Güncel ve kanıta dayalı bilimsel bilgiye uygun geleneksel ve modern tüm araç gereçler ve ekipman ile ilgili bilgiyi etkin ve analitik bakış açısı ile kullanabilir | 4 |
4) | Toplumun tüm sağlık birimleri ile mesleki fikir ve deneyimlerini ifade ederek, toplum sağlık düzeyinin iyileştirilmesine yönelik olarak iletişim ve iş birliği içinde sorumluluk ve inisiyatif alarak çalışır | 4 |
5) | Hasta tedavisinde temel tıp bilimleri bilgilerini de kullanarak semptomların, bulguların, sistemik hastalıkların ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve alınması gereken önlemleri uygular. | 4 |
6) | Tüm çalışanların ve hastaların sağlığı, güvenliği ve riskleri konusunda gerekli önlemleri alacak bilgi ve donanıma sahiptir | 4 |
7) | Mesleğiyle ilgili uygulama, araştırma, öğrenme ve yönetimsel süreçleri bilişim teknolojilerinden de yararlanarak yürütür | |
8) | Bilgi ve becerilerini geliştirmeye sürekli olarak açıktır ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir. | |
9) | Hastalar ve yakınları ile sosyal ve kültürel farkları gözeterek karşılıklı güven, anlayış ve saygı temelinde iletişim oluşturur | 4 |
10) | Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 3 |
11) | Toplum sağlığını gözeterek önleyici ve koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulması hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları yapar | 5 |
12) | Görev ve sorumluluklarını bilir, etik ve insani değerleri gözeterek mesleğini yapar | 5 |
Ders | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Grup Projesi | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 32 | % 0 |
Uygulama | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 3 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 28 | 2 | 56 |
Uygulama | 28 | 4 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 32 | 6 | 192 |
Ara Sınavlar | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 364 |