DHF403 Pedodonti IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Diş HekimliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DHF403
Ders İsmi: Pedodonti II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 4 4 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: DHF303 - Pedodonti I
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MÜGE TOKUÇ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, diş hekimliği öğrencilerine çocuk hastalarda restoratif ve endodontik tedavi yaklaşımları, travmatik dental yaralanmaların yönetimi, oral mukozal lezyonlar, periodontal hastalıklar, lokal anestezi ve diş çekimi gibi temel tedavi uygulamaları hakkında ileri düzey bilgi kazandırmak; ayrıca çocuklarda protetik tedaviler, sedasyon ve genel anestezi, sistemik hastalıklarda ağız-diş sağlığı yönetimi ve engelli bireylerde diş hekimliği uygulamaları konusunda klinik farkındalık ve bilgi birikimi sağlamaktır.
Dersin İçeriği: - Çocuklarda diş tedavisinin önemi ve yaklaşım ilkeleri
- Restoratif tedavi yöntemleri
- Süt ve genç sürekli dişlerde pulpa patolojilerinin tanısı
- Direkt ve indirekt pulpa kuafajı uygulamaları
- Süt ve genç sürekli dişlerde endodontik tedavi yaklaşımları
- Erken çocukluk çağı çürüklerinin yönetimi
- Antibiyotik ve analjezik kullanımı
- Dental erozyonun nedenleri ve tedavisi
- Oral mukozal lezyonların tanılanması ve yönetimi
- Gingivitis ve periodontal hastalıkların tanı ve tedavisi
- Travmatik dental yaralanmaların sınıflandırılması ve tedavisi
- Lokal anestezi uygulamaları ve diş çekimi
- Yer tutucular ve pedodontik protetik tedavi yaklaşımları
- Sendromlar ve sistemik hastalıklarda ağız-diş sağlığı yönetimi
- Sedasyon ve genel anestezi uygulamaları
- Konuşma bozuklukları ile ağız sağlığı ilişkisi
- Engelli çocuklarda diş hekimliği uygulamaları
- Kronik sağlık sorunları olan çocuklarda diş tedavisi yaklaşımları
- Çocuk istismarı ve diş hekiminin rol

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Süt ve genç sürekli dişlerde pulpa hastalıklarını tanır ve tedavi seçeneklerini değerlendirir.
2) Çocuk hastalarda antibiyotik ve analjezik kullanımını değerlendirir.
3) Travmatik dental yaralanmaları sınıflandırır ve tedavi yaklaşımlarını açıklar.
4) Yer tutucu ve protetik tedavi seçeneklerini tanımlar.
5) Sedasyon ve genel anestezi endikasyonlarını ve uygulama ilkelerini tanımlar.
6) Sistemik hastalıklar ve sendromların ağız-diş sağlığı üzerindeki etkilerini açıklar.
7) Çocuk istismarı durumlarında diş hekiminin rolünü açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Erken çocukluk çağı çürüklerini tanımlar ve uygun tedavi planlamasını yapar.
2) Oral mukozal lezyonlar, dental erozyon ve periodontal hastalıkların klinik özelliklerini açıklar.
3) Çocuklarda lokal anestezi uygulamaları ve diş çekimi prosedürlerini açıklar.
4) Engelli çocuklarda ve özel gereksinimli bireylerde tedavi planlaması yapar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ders konularının tanımlanması, örneklerle özetlenmesi • Dersin tanımı
2) Çocuklarda diş tedavisinin önemi • Süt dişlerinin görevlerini bilir • Diş çürüğünün klinik görünümünü tanımlar • Erken çocukluk çağı çürüklerini tanımlamak ve tedavi gereksinimini belirlemek
3) • Çocuklarda restoratif tedavi I • Restoratif tedavi endikasyonlarını tanımlar • Durmuş ve aktif çürük tanımını yapar • Çeşitli dolgu maddelerinin kullanım yerlerini bilir ve uygular
4) Süt dişlerinde kanal tedavisi
5) Genç Sürekli Dişlerde Endodontik Tedavi
6) Erken Çocukluk Çağı Çürükleri ve Tedavisi
7) Dental erozyon
8) 1. Ara Sınav (8-9. haftalar) İlk 7 haftanın derslerinin verilmiş olan ders sunumları ve kitaplardan tekrarlanması
10) Sınav Sorularının Tartışılması/Çocuklarda Görülen Oral Muköz Lezyonlar
11) Çocuklarda travma I
12) Çocuklarda Travma II
13) • Çocuklarda lokal anestezi • lokal anestezi çeşitlerini bilir • uygulama yöntemlerini bilir ve uygular
14) • Çocuklarda diş çekimi • çekim tekniklerini tanımlar • süt dişi davyeleri, elevatörleri tanır ve kullanım yerlerini bilir
15) • Yer tutucular • Yer tutucu endikasyonu • Yer tutucunun etkileri
16) 2. Ara Sınav (16. haftadan sonra yapılır) 9-15. ders konularının tekrarı
16) • Çocuklarda protetik tedavi • Çocuklarda uygulanan protez çeşitleri • Tedavi planlaması
17) Sınav Sorularının Tartışılması/Kronik Sağlık Sorunu Olan Çocuklarda Ağız-Diş Sağlığı
18) Süt ve Genç Sürekli Dişlerin Pulpa Patolojisinde Tanı
19) • Süt ve sürekli dişlerde direkt ve indirekt pulpa kuafajı • Kuafaj nedir tanımlar ve uygular • kuafaj malzemelerini bilir ve uygular • endikasyonlarını bilir ve tartışır
20) Çocuk Diş Hekimliğinde Antibiyotik ve Ağrı Kesici Kullanımı
21) • Sendromlar I • Sendrom tanımı • Dişlerle ilgili bozukluklara yol açan sendromlar
22) • Sendromlar II • Sendromlu hastada tedavi seçenekleri
23) • Çocuklarda konuşma bozuklukları • Konuşma bozukluğu nedenleri • Tedavi seçenekleri
24) 3. Ara Sınav (24-25. haftalar) 17-23. ders konularının ders notları ve kaynak kitaplardan tekrarlanması
26) Sınav Sorularımım Tartışılması/Sedasyon
27) • Çocuk diş hekimliğinde genel anestezi • Genel anestezi tanımını bilir • Çocuk hastada genel anestezi endikasyonlarını tanımlar
28) • Çocuklarda gingivitis ve periodontal hastalıklar I • Çocukta gingivitis ve periodontal hastalık nedenleri • Klinik görünümleri
29) • Çocuklarda gingivitis ve periodontal hastalıklar II • Tedavi yöntemleri • Doğru tanı koyma
30) • Çocuk istismarı nedir? • İstismar tanımı • Normal yaralanma ile istismar arasındaki ayırıcı tanı
31) Engelli Çocuklarda Ağız - Diş Sağlığı
32) Final Sınavı Tüm ders konularının sunumlar ve kaynak kitaplardan tekrar edilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Paediatric Dentistry
Yazarlar: Richard R. Welbury, Monty S. Duggal and Marie-Thérèse Hosey
Yayınevi: Oxford Medical Publications 4th Edition (2012)
ISBN: 9780199574919
2) McDonald R.E., Avery D., R. (2000). Dentistry for the Child and Adolescent. St.Louis: Mosby
3)Yazarlar: Richard R. Welbury, Monty S. Duggal and Marie-Thérèse Hosey
Yayınevi: Oxford Medical Publications 4th Edition (2012)
ISBN: 9780199574919
Diğer Kaynaklar: 1) Paediatric Dentistry
Yazarlar: Richard R. Welbury, Monty S. Duggal and Marie-Thérèse Hosey
Yayınevi: Oxford Medical Publications 4th Edition (2012)
ISBN: 9780199574919
2) McDonald R.E., Avery D., R. (2000). Dentistry for the Child and Adolescent. St.Louis: Mosby
3)Yazarlar: Richard R. Welbury, Monty S. Duggal and Marie-Thérèse Hosey
Yayınevi: Oxford Medical Publications 4th Edition (2012)
ISBN: 9780199574919

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

5

7

9

10

11

2

4

6

8

Program Kazanımları
1) Belirti ve bulguları uygun şekilde değerlendirip, hastalık ve durumlarla ilişkilendirerek klinik uygulamalara güncel tanı, tedavi ve sevk süreçlerine entegre edebilme yetkinliğine sahiptir.
2) Dental ve tıbbi acil durumlar ile riskli ve öncelikli durumları saptayabilecek bilgiye sahiptir.
3) Güncel ve kanıta dayalı bilimsel bilgiye uygun geleneksel ve modern tüm araç gereçler ve ekipman ile ilgili bilgiyi etkin ve analitik bakış açısı ile kullanabilir
4) Toplumun tüm sağlık birimleri ile mesleki fikir ve deneyimlerini ifade ederek, toplum sağlık düzeyinin iyileştirilmesine yönelik olarak iletişim ve iş birliği içinde sorumluluk ve inisiyatif alarak çalışır
5) Hasta tedavisinde temel tıp bilimleri bilgilerini de kullanarak semptomların, bulguların, sistemik hastalıkların ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve alınması gereken önlemleri uygular.
6) Tüm çalışanların ve hastaların sağlığı, güvenliği ve riskleri konusunda gerekli önlemleri alacak bilgi ve donanıma sahiptir
7) Mesleğiyle ilgili uygulama, araştırma, öğrenme ve yönetimsel süreçleri bilişim teknolojilerinden de yararlanarak yürütür
8) Bilgi ve becerilerini geliştirmeye sürekli olarak açıktır ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir.
9) Hastalar ve yakınları ile sosyal ve kültürel farkları gözeterek karşılıklı güven, anlayış ve saygı temelinde iletişim oluşturur
10) Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurar.
11) Toplum sağlığını gözeterek önleyici ve koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulması hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları yapar
12) Görev ve sorumluluklarını bilir, etik ve insani değerleri gözeterek mesleğini yapar

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Belirti ve bulguları uygun şekilde değerlendirip, hastalık ve durumlarla ilişkilendirerek klinik uygulamalara güncel tanı, tedavi ve sevk süreçlerine entegre edebilme yetkinliğine sahiptir. 4
2) Dental ve tıbbi acil durumlar ile riskli ve öncelikli durumları saptayabilecek bilgiye sahiptir. 4
3) Güncel ve kanıta dayalı bilimsel bilgiye uygun geleneksel ve modern tüm araç gereçler ve ekipman ile ilgili bilgiyi etkin ve analitik bakış açısı ile kullanabilir 4
4) Toplumun tüm sağlık birimleri ile mesleki fikir ve deneyimlerini ifade ederek, toplum sağlık düzeyinin iyileştirilmesine yönelik olarak iletişim ve iş birliği içinde sorumluluk ve inisiyatif alarak çalışır 4
5) Hasta tedavisinde temel tıp bilimleri bilgilerini de kullanarak semptomların, bulguların, sistemik hastalıkların ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve alınması gereken önlemleri uygular. 4
6) Tüm çalışanların ve hastaların sağlığı, güvenliği ve riskleri konusunda gerekli önlemleri alacak bilgi ve donanıma sahiptir 4
7) Mesleğiyle ilgili uygulama, araştırma, öğrenme ve yönetimsel süreçleri bilişim teknolojilerinden de yararlanarak yürütür
8) Bilgi ve becerilerini geliştirmeye sürekli olarak açıktır ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir.
9) Hastalar ve yakınları ile sosyal ve kültürel farkları gözeterek karşılıklı güven, anlayış ve saygı temelinde iletişim oluşturur 4
10) Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurar. 3
11) Toplum sağlığını gözeterek önleyici ve koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulması hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları yapar 5
12) Görev ve sorumluluklarını bilir, etik ve insani değerleri gözeterek mesleğini yapar 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Grup Projesi
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 32 % 0
Uygulama 4 % 20
Ara Sınavlar 3 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 28 2 56
Uygulama 28 4 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 32 6 192
Ara Sınavlar 3 1 3
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 364