HEM316 Sağlıkta İnovasyonİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar EczacılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eczacılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HEM316
Ders İsmi: Sağlıkta İnovasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi NİRAN ÇOBAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlık alanında inovasyonun önemi ve uygulama alanlarını öğrenmektir.
Dersin İçeriği: 1. Sağlıkta İnovasyona Giriş
2. İnovasyonla İlgili Kavramlar
3. İnovasyon ve Yayılma Süreci
4. İnovasyon Yönetimi
5. Türkiye’de Sağlık İnovasyonu
6. Girişimcilikte Motivasyon, Yaratıcılık ve İnovasyon
7. Yaratıcılık ve İnsan Faktörleri: Birey, Takım ve Liderlik
8. Buluş, Marka ve Tasarımların Korunması
9. Girişimcilikte İş Fikirleri
10. Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Girişimcilik
11. Yeni ürün geliştirme ve hizmet inovasyonu
12. Sağlık için yeni ürün geliştirme ve inovasyon süreci
13. Açık inovasyon ve Teknoloji transferi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sağlıkta inovasyonu tartışabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) İnovatif bir proje hazırlayabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlıkta İnovasyona Giriş 1. Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
2) İnovasyonla İlgili Kavramlar 1. Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
3) İnovasyon ve Yayılma Süreci Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
4) İnovasyon Yönetimi Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
5) Türkiye’de Sağlık İnovasyonu Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
6) Girişimcilikte Motivasyon, Yaratıcılık ve İnovasyon Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
7) Ara Sınav
8) Yaratıcılık ve İnsan Faktörleri: Birey, Takım ve Liderlik Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
9) Buluş, Marka ve Tasarımların Korunması Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
10) Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Girişimcilik Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
11) Yeni ürün geliştirme ve hizmet inovasyonu Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
12) Sağlık için yeni ürün geliştirme ve inovasyon süreci Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
13) Açık inovasyon ve Teknoloji transferi Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.

Diğer Kaynaklar: 1. The Strategy of Managing Innovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. (2009) Managing Innovaiton 4 th Edition.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Eczacılık lisans programını tamamlayarak edindiği bilgi ve becerileri, mevcut yasa ve yönetmelikler doğrultusunda, mesleki temel değerler ve deontolojik ilkeler doğrultusunda tüm uygulama alanlarında kullanır.
2) Temel fen, tıp ve sağlık bilimlerinin kavram ve uygulamalarını, eczacılık mesleği ve ilgili uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanır.
3) Toplumun yaşam kalitesinin korunması ve yükseltilmesi için sağlık alanı ile ilgili konularda ulusal ve uluslararası yasal otoriteler, meslek örgütleri, ilaç endüstrisi ve diğer paydaşlarla güçlü bir iletişime sahiptir ve birlikte çalışır.
4) Yeni ilaç moleküllerinin tasarımı ve geliştirilmesinde temel ilkeler, ilaç etkin maddelerinin kimyasal yapıları, sentez ve analizleri, etki mekanizmaları, yapı-etki ilişkileri, terapötik doz tayini, toksikolojik, farmakokinetik, farmakodinamik özellikleri ve yan etkileri konularında bilgi ve uygulama becerisine sahiptir.
5) İlaç hammaddesi olabilecek doğal ürünlerin sınıflandırılması ile bu kaynaklardan hareketle etkin bileşiklerin izolasyonu, saflaştırılması, yapı tayini, analizi, farmakolojik ve toksikolojik etkilerini bilir.
6) Doğal, sentetik ve biyolojik kaynaklı farmasötik, biyoteknolojik, nanoteknolojik, kozmetik, fitoterapötik, radyofarmasötik ürünlerin ön formülasyon, formülasyon, laboratuvar, pilot ve endüstriyel ölçekte üretim, kalite güvencesi, stabilite, saklama, biyoyararlanım, biyoeşdeğerlik, ruhsatlandırma süreçleri ve patent çalışmaları hakkında bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. Tıbbi cihazların sınıflandırılmaları, kullanım alanları ve yasal düzenlemeleri konusunda bilgi sahibidir.
7) Majistral ilaçların hazırlanması, orijinal veya jenerik tüm müstahzar ve tıbbi ürünlerin kullanımları ve mevzuatı ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir.
8) Eczacılık eğitimine yönelik temel enstrümental ve ileri analitik yöntemler ile nitel ve nicel analiz, analitik yöntem geliştirilmesi ve validasyonu konularında kuramsal bilgi ve uygulama becerisine sahip olur. Sentetik ve doğal kaynaklı ilaçlar ve biyolojik materyallerde nitel-nicel analizler yapar, sonuçları değerlendirir.
9) İlaçların biyofarmasötik ve farmakokinetik özellikleri, farmakodinamik ve toksikolojik etkilerini bilir. İlaç etkileşmeleri ve geçimsizlikleri, istenmeyen ilaç reaksiyonlarının izlenmesi ve önlenmesi ile riskli gruplarda ilaç kullanımı konularında bilgi sahibidir.
10) Akılcı ilaç kullanımı çerçevesinde hasta-odaklı ve farmasötik bakım, klinik eczacılık, farmakoterapi, farmakovijilans ve fitoterapi konularında bilgi ve uygulama becerisine sahiptir.
11) Güncel ve kanıta dayalı veri ve bilgi kaynaklarını kullanarak etkili iletişim becerileri ile hasta ve yakınlarına, meslektaşlarına, diğer sağlık personeline, kurumlardaki ilgili birimlere ve topluma eczacılık alanında eğitim, bilgilendirme ve danışmanlık hizmeti sunar. Klinik ve girişimsel olmayan araştırmalarda görev ve sorumluluk alır.
12) Serbest eczane ve hastane eczanesi yönetimi, sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, geri ödeme, etik, kişiye özgü ilaçlar ve biyoinformatik konularında bilgi sahibidir.
13) Teknolojik araçlar, farmakopeler, veri tabanları ve bilgi kaynaklarını kullanarak Eczacılık alanındaki ulusal/uluslararası tarihi ve güncel gelişmeleri izler, bilimsel ve kanıta dayalı verileri değerlendirir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. Mesleği ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eczacılık lisans programını tamamlayarak edindiği bilgi ve becerileri, mevcut yasa ve yönetmelikler doğrultusunda, mesleki temel değerler ve deontolojik ilkeler doğrultusunda tüm uygulama alanlarında kullanır.
2) Temel fen, tıp ve sağlık bilimlerinin kavram ve uygulamalarını, eczacılık mesleği ve ilgili uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanır.
3) Toplumun yaşam kalitesinin korunması ve yükseltilmesi için sağlık alanı ile ilgili konularda ulusal ve uluslararası yasal otoriteler, meslek örgütleri, ilaç endüstrisi ve diğer paydaşlarla güçlü bir iletişime sahiptir ve birlikte çalışır.
4) Yeni ilaç moleküllerinin tasarımı ve geliştirilmesinde temel ilkeler, ilaç etkin maddelerinin kimyasal yapıları, sentez ve analizleri, etki mekanizmaları, yapı-etki ilişkileri, terapötik doz tayini, toksikolojik, farmakokinetik, farmakodinamik özellikleri ve yan etkileri konularında bilgi ve uygulama becerisine sahiptir.
5) İlaç hammaddesi olabilecek doğal ürünlerin sınıflandırılması ile bu kaynaklardan hareketle etkin bileşiklerin izolasyonu, saflaştırılması, yapı tayini, analizi, farmakolojik ve toksikolojik etkilerini bilir.
6) Doğal, sentetik ve biyolojik kaynaklı farmasötik, biyoteknolojik, nanoteknolojik, kozmetik, fitoterapötik, radyofarmasötik ürünlerin ön formülasyon, formülasyon, laboratuvar, pilot ve endüstriyel ölçekte üretim, kalite güvencesi, stabilite, saklama, biyoyararlanım, biyoeşdeğerlik, ruhsatlandırma süreçleri ve patent çalışmaları hakkında bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. Tıbbi cihazların sınıflandırılmaları, kullanım alanları ve yasal düzenlemeleri konusunda bilgi sahibidir.
7) Majistral ilaçların hazırlanması, orijinal veya jenerik tüm müstahzar ve tıbbi ürünlerin kullanımları ve mevzuatı ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir.
8) Eczacılık eğitimine yönelik temel enstrümental ve ileri analitik yöntemler ile nitel ve nicel analiz, analitik yöntem geliştirilmesi ve validasyonu konularında kuramsal bilgi ve uygulama becerisine sahip olur. Sentetik ve doğal kaynaklı ilaçlar ve biyolojik materyallerde nitel-nicel analizler yapar, sonuçları değerlendirir.
9) İlaçların biyofarmasötik ve farmakokinetik özellikleri, farmakodinamik ve toksikolojik etkilerini bilir. İlaç etkileşmeleri ve geçimsizlikleri, istenmeyen ilaç reaksiyonlarının izlenmesi ve önlenmesi ile riskli gruplarda ilaç kullanımı konularında bilgi sahibidir.
10) Akılcı ilaç kullanımı çerçevesinde hasta-odaklı ve farmasötik bakım, klinik eczacılık, farmakoterapi, farmakovijilans ve fitoterapi konularında bilgi ve uygulama becerisine sahiptir.
11) Güncel ve kanıta dayalı veri ve bilgi kaynaklarını kullanarak etkili iletişim becerileri ile hasta ve yakınlarına, meslektaşlarına, diğer sağlık personeline, kurumlardaki ilgili birimlere ve topluma eczacılık alanında eğitim, bilgilendirme ve danışmanlık hizmeti sunar. Klinik ve girişimsel olmayan araştırmalarda görev ve sorumluluk alır.
12) Serbest eczane ve hastane eczanesi yönetimi, sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, geri ödeme, etik, kişiye özgü ilaçlar ve biyoinformatik konularında bilgi sahibidir.
13) Teknolojik araçlar, farmakopeler, veri tabanları ve bilgi kaynaklarını kullanarak Eczacılık alanındaki ulusal/uluslararası tarihi ve güncel gelişmeleri izler, bilimsel ve kanıta dayalı verileri değerlendirir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. Mesleği ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 100 100
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 108