Genetik ve Biyomühendislik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GBE301 | ||||||||
Ders İsmi: | Cell and Tissue Engineering | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZGE ACAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi METİN YAZAR Dr.Öğr.Üyesi ÖZGE ACAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders biyolojiye giriş olarak kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Bu dersin sonunda öğrenci: • Hücre ve doku mühendisliği terimlerini bilir • Konuları, araçları ve protokolleri tanımlar • Hücre, doku ve mikro ortamların özelliklerini açıklar • İn vitro hücre, doku ve biyomateryal gelişim gereksinimlerini tanımlar. • Moleküler ve hücresel mühendisliği açıklar • Uygulamaları ve hücreyi tanımlar • Etik, yasal ve kalite yönlerini anlar |
Dersin İçeriği: | Explain cell and tissue engineering. • Exemplify the cell and tissue engineering applications • Cell growth and differentiation • Extracellular matrix • Cell and tissue types • Culture conditions • Biomaterials and scaffolds • In vitro cell and tissue engineering • Large scale cell culturing in bioreactor • Molecular and cellular engineering • Synthesis of tissues • Transplantation and immunological problems • Regenerative medicine in wound repair • Regenerative medicine in surgical disciplines • Ethical and regulatory issues in tissue engineering |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Organ nakli, ortopedi, kalp damar cerrahisi, diş hekimliği, plastik cerrahi, beyin cerrahisi, yanıklar, rejeneratif tıp uygulamaları. | - |
2) | •Müfredat • Doku mühendisliği tarihi • Doku mühendisliği karşısındaki zorluklar • Hücre ve Doku Mühendisliği uygulamaları | - |
3) | • Hücre proliferasyonunu kontrol eden faktörler • Sinyal iletim yollarının gözden geçirilmesi • Hücre döngüsü kontrollerinin gözden geçirilmesi | - |
4) | • Hücre dışı matris molekülleri ve ligandları • Endüktif fenomen • Morfogenezis •Hücre-Matris etkileşimlerinin dinamiği | - |
5) | • Doku tipleri ve özellikleri • Hücre kültürü türleri ve koşulları | - |
6) | Büyüme faktörleri Matris proteinleri ile hücre davranışının düzenlenmesi Biyomalzemelerde doku kültürü | - |
7) | • Hücre deseni • Yapışkan yapışkan olmayan malzemeler • Malzemelerle hücre etkileşimleri • Yapı iskeleleri | - |
8) | • Ara sınav | - |
9) | Hücre kültürlerinin endüstriyel uygulamaları | - |
10) | • Genetik olarak tasarlanmış dokular • Posttranskripsiyonel gen susturma • Nakavt ve CRISPR teknolojileri • Fetal doku mühendisliği •Kök hücreler | - |
11) | • Perfüzyon ve hidrodinamik • Anjiyogenez • Doku mühendisliğinde doğal ve uyarlanabilir bağışıklık tepkileri | - |
13) | • Perfüzyon ve hidrodinamik • Anjiyogenez • Doku mühendisliğinde doğal ve uyarlanabilir bağışıklık tepkileri | - |
14) | • Etik konular • Kalite Yönetimi • Yönetmelikler | - |
15) | • Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | • Principles of Tissue Engineering. R.Lanza, R.Langer, J.P.Vacanti. Academic Press. • Fundamentals of Tissue Engineering. U.Meyer, T.Meyer, J.Handschel, H.P.Wiesmann. |
Diğer Kaynaklar: | • Principles of Tissue Engineering. R.Lanza, R.Langer, J.P.Vacanti. Academic Press. • Fundamentals of Tissue Engineering. U.Meyer, T.Meyer, J.Handschel, H.P.Wiesmann. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | 2 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 1 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | 1 |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 1 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 1 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 1 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Laboratuvar | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 94 |