FTR331 Sporda Fizyoterapi ve Değerlendirmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR331
Ders İsmi: Sporda Fizyoterapi ve Değerlendirme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. EBRU ALOĞLU ÇİFTÇİ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. DORUK TURHAN
Öğr.Gör. EBRU ALOĞLU ÇİFTÇİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1) Spor Fizyoterapistinin görevlerini anlayabilme.
2) Farklı yaş ve cinsiyette olan sporculara doğru yaklaşımı sağlayabilme.
3) Sahada yapılacak sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk testlerini gerçekleştirebilme.
4) Laboratuarda yapılacak sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk testlerini gerçekleştirebilme.
5) Sahada yapılacak sporla ilgili fiziksel uygunluk testlerini gerçekleştirebilme.
6) Laboratuarda yapılacak sporla ilgili fiziksel uygunluk testlerini gerçekleştirebilme.
7) Sporcunun fiziksel performansını değerlendirebilme
Dersin İçeriği: 1. Hafta Spor fizyoterapistinin tanımı
2. Hafta Spor yaralanmaları ve tedavisi
3. Hafta Spor yaralanmaları ve tedavisi
4. Hafta Spor yaralanmaları ve tedavisi
5. Hafta Sporcunu değerlendirilmesi
6. Hafta Fiziksel uygunluğun değerlendirilmesi
7. Hafta I.Ara Sınav
8. Hafta Spor yaralanmalarında fizyoterapi
9. Hafta Sporcularda kuvvet, endurans değerlendirmesi
10. Hafta Sporcularda aeorobik eğitim
11. Hafta Proprioseptif Eğitim, Aquaterapi
12. Hafta Spocularda güç, çeviklik, hız, koordinasyon testleri
13. Hafta Pliometrik egzersizler, fonksiyonel rehabilitasyon
14. Hafta FİNAL

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1) Spor Fizyoterapistinin görevlerini anlayabilme.
2.1) 2-Farklı yaş ve cinsiyette olan sporculara doğru yaklaşımı sağlayabilme.
2) 4)Sporcunun fiziksel performansını değerlendirebilme
3) 5)Laboratuarda yapılacak sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk testlerini gerçekleştirebilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) 3) Sahada yapılacak sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk testlerini gerçekleştirebilme.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Hafta Spor fizyoterapistinin tanımı
2) 2. Hafta Spor yaralanmaları ve tedavisi
3) 3. Hafta Spor yaralanmaları ve tedavisi
4) 4. Hafta Spor yaralanmaları ve tedavisi
5) 5. Hafta Sporcunun değerlendirilmesi
6) 6. Hafta Fiziksel uygunluğun değerlendirilmesi
7) I.Ara Sınav
8) 8. Hafta Spor yaralanmalarında fizyoterapi
9) 9. Hafta Sporcularda kuvvet, endurans değerlendirmesi
10) 10. Hafta Sporcularda aeorobik testler ve eğitim
11) 11. Hafta Proprioseptif Eğitim, Aquaterapi
12) 12. Hafta Spocularda güç, çeviklik, hız, koordinasyon testleri
13) 13. Hafta Pliometrik egzersizler, fonksiyonel rehabilitasyon
14) 14. Hafta FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Gelecek N. Terapatik Egzersiz OTıp kitabevi İzmir 2016
2.Ergun N,Baltacı G. "Spor Sakatlıklarında Bantlama ve
Uygulama Şekilleri" HÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO yayınları Ankara 1992.
3.Ergun N,Baltacı G. "Spor Yaralanmalarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Prensipleri" HÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO yayınları Ankara 1997.
4. Baltacı G,Tunay V,Tuncer A,Ergun N. "Spor Yaralanmalarında Egzersiz Tedavisi" Alp Yayınları Ankara 2003.
5.Irvin R. "Sports Medicine" USA,1998Andrews JR. "Physical Rehabilitation of the Injured Athlete"Philadelphia,1998.
Diğer Kaynaklar: 1.Gelecek N. Terapatik Egzersiz OTıp kitabevi İzmir 2016
2.Ergun N,Baltacı G. "Spor Sakatlıklarında Bantlama ve
Uygulama Şekilleri" HÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO yayınları Ankara 1992.
3.Ergun N,Baltacı G. "Spor Yaralanmalarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Prensipleri" HÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO yayınları Ankara 1997.
4. Baltacı G,Tunay V,Tuncer A,Ergun N. "Spor Yaralanmalarında Egzersiz Tedavisi" Alp Yayınları Ankara 2003.
5.Irvin R. "Sports Medicine" USA,1998Andrews JR. "Physical Rehabilitation of the Injured Athlete"Philadelphia,1998.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

5

3

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Seminer

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Uygulama
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 14 2 28
Final 14 2 28
Toplam İş Yükü 112