Sinema ve Televizyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SIN412 | ||||||||
Ders İsmi: | Sinema ve Mitoloji II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MURAT TIRPAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MURAT TIRPAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mitolojinin işlevi, klasik mitoloji metinleri ve bunların si-nemada temsil şekillerinin incelenmesi, tartışılması. |
Dersin İçeriği: | Mitoloji insanın kendini ve dünyayı anlamasının, iletişim kurmasının bir yoludur. Sinema modern dünyanın mitolojisi ve daha çok da ritularına dairdir. Klasik mitoloji metinleri-nin günümüz sinemasında nasıl kullanıldığını anlamak ve bu sayede bu mitlerin evrensel ve zamansız olduğunu göstermek dersin temel hedefidir. Bu sayede öğrencilerin hikayeler sa-yesinde kendimizi anladığımızı ve sinema sayesinde bunu nasıl yinelediğimizi görmesi, tartışması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Mitler ve Dinler Din ve mit kavramlarının karşılaştırmalı tarihi Metin: 1-Sinema ve Modern Mitoloji- ilgili bölüm | . |
2) | Kutsal kase ve Excailibur mitolojileri (erkeklik ve kadınlık tanımları) Metin: Sinema Modern Mitoloji, s. 101-102 | . |
3) | Hamlet ve oğul’un tereddütü Oidipus kompleksi ve sanat Freud ve Mitlerin Gizemi Oedipus miti - Freud Psikanalize giriş Dersleri Film: 1- Pasolini’nin Oedipus Rex | . |
4) | Tristan ve Isolde aşk ve ızdırap Kitap: Kahramanın Sonsuz Yolculuğu | . |
5) | Romeo ve Juliet - aşkın ölümsüzlüğü Metin: Shakespeare; Romeo ve Juliet | . |
6) | Hayaletler, zombiler ve ölülerin geri dönüşü Asla geriye bakmayacaksın Orpheus mitolojisi Film: 1- Ghost 2- Ghost Story | . |
7) | Hades Aşk ve ölüm Metin: Psikoterapi ve Mitlere Yolculuk, Faust Bölümü | . |
8) | Hades-2 Aşk ve ölüm Metin: Psikoterapi ve Mitlere Yolculuk, Faust Bölümü | . |
9) | İsa ve Hıristiyanlık - 1 Film: Günaha Son Çağrı | . |
10) | İsa ve Hıristiyanlık – 2 Kutsal Üçleme Film: The Silence Metin: Mitolojinin gücü, s. 326-259 | . |
11) | İsa ve Hıristiyanlık – 3 Hıristiyan ve Yahudi mitolojileri arasındaki ilişkiler | . |
12) | İsa ve Hıristiyanlık – 4 Mesih’in geri dönüşü ve beklenmesi Başlangıç mitolojileri Dizi: The Messiah (Netflix) | . |
13) | Genel değerlendirme | . |
14) | Final | . |
15) | Final | . |
16) | Final | . |
Ders Notları / Kitaplar: | Tecimer, Ömer, Sinema Modern Mitoloji, Plan B yay., İstanbul, 2005 May, Rollo, Psikoterapi ve Mitlere Yolculuk, Okuyanus yay, İstan-bul, 2016 Vogler, Christopher, ,Yazarın Yolcuuluğu, Okuyanus yay, İstanbul, 2012 Estin, Collette, Yunan ve Roma Mitolojisi, Tübitak yay, Ankara, 2003 Campbell, Joseph, Mitolojinin Gücü, Mediacat yay., İstanbul, 2009 |
Diğer Kaynaklar: | Tecimer, Ömer, Sinema Modern Mitoloji, Plan B yay., İstanbul, 2005 May, Rollo, Psikoterapi ve Mitlere Yolculuk, Okuyanus yay, İstan-bul, 2016 Vogler, Christopher, ,Yazarın Yolcuuluğu, Okuyanus yay, İstanbul, 2012 Estin, Collette, Yunan ve Roma Mitolojisi, Tübitak yay, Ankara, 2003 Campbell, Joseph, Mitolojinin Gücü, Mediacat yay., İstanbul, 2009 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | |||||||
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | |||||||
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | |||||||
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | |||||||
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | |||||||
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | |||||||
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | |||||||
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | 5 |
2) | 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | 5 |
3) | 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | 5 |
4) | 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | 5 |
5) | 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | 5 |
6) | 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | 5 |
7) | 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | 5 |
8) | 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 9 | 9 | 81 |
Uygulama | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 86 |