Dersin Amacı: |
Sahne ve Set tasarımı dersi,sahne ve görüntü sanatlarının her alanında (sinema ve tv ,konser..) gereksinim duyulan kamera önü dekorlarının tasarımı ,çevre düzenlemesi,mekan giydirmeleri,döneme uygun hale dönüştürmek gibi dekor olgusunun gerektirdiği bütün alanlarda uygulamaların nasıl yapılacağı,oluşturma süreçleri,uygulama süreçlerinin iki boyut ve üç boyutlarla sunumlarının yapılmasını amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
• Sahne Sanatları alt yapısını oluşturacak sanatsal ve kültürel bilgi birikimine sahip olması -
• Sahne Sanatlarına ilişkin yenilikçi, çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olması
• Bir oyunun ya da izlenilen bir gösterinin bilimsel araştırma sürecini ve sonuçlarını farklı görsel ve gösterimsel sunum biçimlerine aktarabilmesi ve bunu sunabilmesi
• Sahne Sanatlarına yönelik teorik ve kuramsal bilgiye sahip olması
• Sahne Sanatları ile ilgili farklı yöntemleri kullanarak yeni bir yorum yapabilmesi
• Alanında ve disiplinler arası alanda bireysel sorumluluk alabilmesi, karar verebilmesi, bireyleri ve takımları yönetme ve yönlendirme becerisine sahip olabilmesi ve tek başına/ takım içinde verimli olarak çalışabilmesi
• Yazılı ve sözlü iletişim kurarak kendini ifade edebilmesi, zamanını planlayıp etkin yönetebilmesi
• Bilim-sanat-tasarım- teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilmesi
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin hedefleri ve amaçları, gösterim veya sunum için sahne tasarımının temelleri |
Yoktur. |
2) |
Sahne tasarımının ve ışıklandırmanın tarihsel gelişimi |
Yoktur. |
3) |
Sahne tasarımları, tipleri, stilleri ve material kullanımına ilişkin örneklerin incelenmesi |
Yoktur. |
4) |
Sahne tasarım aşamalarının incelenmesi |
Yoktur. |
5) |
Seçilen bir tasarımcıya ilişkin bilgi araştırması ve en az 4 çalışması ile ilgili sunum |
Yoktur. |
6) |
Paralel plan oluşturma çalışması: araştırma, fiir oluşturma, 3 boyutlu bilgisayar programinda uygulama |
Yoktur. |
7) |
Vize |
Yoktur. |
8) |
İnsan figürü ve çevre ilişkisi, sahne tasarımı ile ilişkili olarak incelenmesi |
Yoktur. |
9) |
İnsan figürü ve çevre ilişkisi, sahne tasarımı ile ilişkili olarak incelenmesi 2 |
Yoktur. |
10) |
Oda projesi 1 |
Yoktur. |
11) |
Oda projesi II: kişilik ve kimlik ifadesi ile odanın tekrar modellenmesi |
Yoktur. |
12) |
Öykülendirme projesi: temaya uygun sahne modellemesi |
Yoktur. |
13) |
Öykülendirerek hikaye anlatma, verilecek bir temaya gore öykü yazılması |
Yoktur. |
14) |
Final |
Yoktur. |
15) |
Final |
Yoktur. |
16) |
Final |
Yoktur. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Diana Fredman, Sitcom Style, Publication Date: November 22, 2005
Mark Bennett, Tv Sets , Publication Date: August 2000
|
Diğer Kaynaklar: |
Howard Pamela, What is Scenography? (Theatre Concepts), Routledge, ISBN: 0415100852,
Stuart M., Launching The Imagination Jan Lorenc, Lee Skolnick, Craig Berger, What is exhibition Design?, RotaVision, ISBN: 978-2-940361-66-3
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar. |
|
1) |
Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, lojistik ve taşımacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. |
|
3) |
İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. |
|
3) |
İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. |
|
4) |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. |
|
4) |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. |
|
6) |
Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder |
|
6) |
Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder |
|
7) |
Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. |
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. |
|
8) |
Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. |
|
8) |
Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
|