Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MZK351 | ||||||||
Ders İsmi: | Genel Müzik Tarihi I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FAZIL CEM KÜÇÜMEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ŞEYMA ERSOY ÇAK Öğr.Gör. BURAK UZUNER Prof. Dr. PINAR SOMAKCI Dr.Öğr.Üyesi FAZIL CEM KÜÇÜMEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Müzik tarihini doğru bir biçimde araştırarak; dönemleri, bestecileri ve Müzik tarihine anlam kazandırmış eserleri dinleyerek, genel anlamda müzik kültürünü öğretmeyi hedefleyen bir derstir. |
Dersin İçeriği: | Müzik tarihi hakkında yazılmış kaynakları esas almak suretiyle, bu kaynakları derste kullanmak, dönemlerin kendine özgü müziklerini dinlemek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tarih öncesi dönemde müziğin yeri. İlkçağ uygarlıkları; Mezopotamya, Mısır, Hindistan, Çin. | Kültür, tarih ve müzik ilişkisi. |
2) | Antik Yunan döneminde Tragedya anlayışını inceleme. | Antik Yunan döneminde inanç, düşünce ve toplum yapısı. Bu coğrafyada müziğin ve tiyatronun önemi. |
3) | • Ortaçağ Kilise müziğinin gelişimi. | • Roma İmparatorluğu ve Hıristiyanlığın yayılışı. Erken Ortaçağ’da müziğin gelişimi. |
4) | • Ortaçağ Kilise müziğinin gelişimi. | • Ortaçağ müziğinde çoksesliliğin başlangıcı ve gelişimi. |
5) | • Notre-Dame Ekolü: Leonin/Perotin müzik anlayışı. | Gotik Dönem’in müzik, mimari ve resim anlayışı. Notre-Dame Ekolü ile müziğin gelişimi. |
6) | Rönesans Dönemi | Rönesansın ilk yıllarında siyasal-sosyal ortam. Antik Yunan Felsefe’sinin tekrar gündeme gelmesiyle gelişen Humanizm kavramı. |
7) | Rönesans döneminde Franko-Flaman Ekolü. Bu dönemde çalgısal müziğin gelişimi. | Philippe de Vitry’nin Ars Nova/Ars Antiqua kavramlarının müzikteki karşılığı. Müzikte madrigal biçimini anlama. |
8) | • MIDTERM EXAM | • MIDTERM EXAM |
9) | • Commedia dell’Arte karakterlerinin eserlere göre analizi. | Reform hareketi ve müzik. Rönesans döneminde tiyatronun gelişimi: Commedia dell’Arte |
10) | • Barok Dönem’de müziğin gelişimi. Opera sanatının doğuşu. | |
11) | Claudio Monteverdi’nin L’Orfeo operasının izlenmesi ve yorumlanması. Barok Dönem’de resimdeki gelişmeler. | |
12) | XIV.Louis’nin baleye katkıları. | • Venedik’te operanın gelişimi. XIV.Louis dönemi ve sanattaki gelişmeler. |
13) | • Jean Baptiste Lully – Molière işbirliği. • İngiltere’de opera: Henry Purcell. | |
14) | Barok Dönem'de “Konçerto” formunu anlama. | • 18. Yüzyılın başında müziğin gelişimi: Antonio Vivaldi |
15) | Final Exam. | Final Exam. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Musical CDs and records released. 2. Articles, writings and researches diffused. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Musical CDs and records released. 2. Articles, writings and researches diffused. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | 5 |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |