Dersin Amacı: |
Sağlık kurumlarında pazarlama faaliyetlerinin avantajları; Klasik pazarlama karması öğelerinin yanı sıra genişletilmiş pazarlama karmasının sağlık personeli, uygulama, değerlendirme ve kontrol; alıcıların sağlık hizmeti satın alma davranışları ve karar verme süreçleri; tüketicilerin memnuniyetini etkileyen faktörler, sağlık hizmetlerinde kurumsal imaj iletiminin geliştirilmesine yönelik pazarlama stratejisi, gelişimin temel prensipleri hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği: |
Hizmetlerin genel özellikleri ve sağlık hizmetlerini farklılaştıran yönler, sağlık tanımı, sağlık hizmetlerinde üretim faktörleri, sağlık piyasası ve ekonomik sistem ilişkisi, sağlık ve hastalık ekonomisi, sağlık hizmetlerinde değer üretimi.
Pazar tanımı, pazarlamanın gerçekleşmesi için gerekli şartlar, talebin ortaya çıkışı ve talep türleri, pazarlama anlayışının evrimi, sağlık işletmesinin çevre unsurları ve pazarlama uygulamaları üzerindeki etkileri.
Pazar bölümlendirme tanımı, düşey ve yanal pazar bölümlendirme, birleştirme ve ayrıştırma stratejileri, sağlık hizmeti uygulamaları.
Müşteri odaklılık, sağlık kuruluşuyla hastaları arasındaki etkileşim hiyerarşisi, müşteri odaklılık değer matrisi, nasıl daha fazla müşteri odaklı olunabilir, fark yaratmanın yolları.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel giriş ve yarıyıl boyunca işlenecek konuların gözden geçirilmesi |
Yok |
2) |
Pazarlama ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi |
|
3) |
Hizmet pazarlaması ve sağlık hizmetlerinde pazarlamanın rolü |
|
4) |
Tüketici davranışları |
|
5) |
Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması |
|
6) |
Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi |
|
7) |
Büyüme stratejileri |
|
8) |
Stratejik Pazarlama Planlaması |
|
9) |
Sağlık hizmetleri pazarlamasında pazarlama karması elemanları |
|
10) |
Sağlık hizmetleri pazarlamasında fiyatlama, dağıtım, tutundurma |
|
11) |
Sağlık hizmetleri pazarlamasında yeni yaklaşımlar: İlişki pazarlaması ve müşteri ilişkileri yönetimi |
|
12) |
Sağlık hizmetlerinde tüketici davranışları |
|
13) |
Pazarlama etiği |
|
14) |
Markalaşma ve Marka Yönetimi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Kodlama için esas olan tıbbi kayıtlardan ICD-10 sistemini kullanarak kodlama yapabilir. |
|
2) |
Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında yazabilir. |
2 |
3) |
Ofis programlarını kullanımında bilgi ve becerilere sahip olur. |
|
4) |
İş yazıları, resmi ve özel yazışmaların yapılması konusunda gerekli becere sahip olur. |
|
5) |
Kurumunu en iyi şekilde temsil eden, sıfır hata prensibi ile gönüllülük esasına dayalı uyumlu çalışanlar haline gelirler. |
3 |
6) |
Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar. |
|
7) |
Hasta hakları, iş ahlakı, etik kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar. |
3 |
8) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. |
|
10) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. |
3 |
11) |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. |
4 |
12) |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. |
|
13) |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. |
4 |
14) |
Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. |
|
15) |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir |
|
16) |
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır. |
2 |
17) |
Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir.
|
|
18) |
Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır.
|
3 |
19) |
Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser. |
|
20) |
Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir.
|
|
21) |
Mesleki ve toplumsal alanda gelişim ve değişimin ajanı olur, |
3 |
22) |
Sosyal ve politik sorunların farkında olarak, toplum kalkınmasına katkı sağlar,
|
5 |
23) |
Yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdürür, eleştirel düşünür ve etkili iletişim becerisine sahip olur,
|
|
24) |
Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, |
|
25) |
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler, takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar, |
|
26) |
Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|