Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
|
|
1) |
Dental anatomiye giriş ve terminoloji |
Dental anatomi terminolojisini kaynaklardan okumak |
2) |
Protez ve manipülasyona giriş |
Malzemelerin tanıtımı, diş morfolojisini öğrenmek için mm’lik çizim yapmak |
3) |
Dişin bölümleri ve dokuları, diş grupları, yüzeyleri ve kenarları, diş kenarları ve açıları |
Alçı ile tanışma, çalışma ve şekillendirme yapmak |
4) |
Diş hekimliğinde mum ve mum modelaj |
Tekrar |
5) |
Üst orta kesicilerin morfolojik ve anatomik özellikleri |
Okuma |
6) |
Üst yan kesicilerin morfolojik ve anatomik özellikleri |
Okuma ve tekrar |
7) |
Alt kesicilerin morfolojik ve anatomik özellikleri |
Okuma ve tekrar |
8) |
1. ARA SINAV (Teorik ve Pratik) |
|
9) |
Üst köpek dişlerinin morfolojik ve anatomik özellikleri |
Okuma |
10) |
Alt köpek dişlerinin morfolojik ve anatomik özellikleri |
Okuma |
11) |
Üst küçük azı dişlerinin morfolojik ve anatomik özellikleri |
Okuma |
12) |
Alt küçük azı dişlerinin morfolojik ve anatomik özellikleri |
Okuma |
13) |
Üst büyük azı dişlerinin morfolojik ve anatomik özellikleri |
Okuma |
14) |
Alt büyük azı dişlerinin morfolojik ve anatomik özellikleri |
Okuma |
15) |
Diş kesimi prensipleri ve daylı model oluşturma |
Okuma |
16) |
2. ARA SINAV (Teorik ve Pratik) |
|
17) |
Dişlerin ve kavislerin incelenmesi; Dental Formül ve Notasyon Sistemleri |
Okuma |
18) |
Tesviye ve cila ile kumlama ve önemi |
Okuma |
19) |
Döküm ve Lehim |
Döküm öncesi işlemler ve hazırlıkları (mum model, revetman vs.) laboratuvarda aşama aşama yapmak |
20) |
Kuron köprü protezleri genel bilgilendirme |
Anlatılan konuların tekrarı ve döküm işlemleri üzerinde çalışmak |
21) |
Tam protezler genel bilgilendirme |
Anlatılan konuların tekrarını yapmak, döküm işlemlerini tamamlamak |
22) |
Tam protezlerde ölçü malzemeleri ve ölçü kaşıkları |
Okuma |
23) |
Kaide Plağı ve mum şablon, modellerin oklüzöre alınması |
Okuma ve alçı model hazırlama |
24) |
3. ARA SINAV (Teorik ve Pratik) |
|
25) |
Artikülatörlere giriş |
Okuma |
26) |
Diş dizimi |
Kaide hazırlama |
27) |
Stomatognatik sistem |
Okuma |
28) |
Oklüzyona giriş |
Okuma |
29) |
Alt çene hareketleri |
Okuma |
30) |
Diş morfolojisi ile ilgili konuların tekrarı |
Okuma ve tekrar |
31) |
Temel protetik diş tedavisi konularının tekrarı |
Tekrar |
32) |
FİNAL SINAVI (Teorik ve Pratik) |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
DİŞ MORFOLOJİSİ V E ANATOMİSİ. Prof. Dr. Hüsnü Yavuzyılmaz. (Gazi Kitabevi, 2013) WOELFEL'İN DİŞ ANATOMİSİ -Diş Hekimliği ile İlişkisi, Woelfel, Rickne Sheid, Sezgin İlgi (Güneş tıp kitabevi) WHEELER’S DENTAL ANATOMY, PHYSIOLOGY AND OCCLUSION. Stanley Nelson. 10th Edn. (Saunders, 2014) WOELFELS DENTAL ANATOMY, Rickne Sheid, Gabriela Weiss, (Wolters Kluver 2017)
|
Diğer Kaynaklar: |
DİŞ MORFOLOJİSİ V E ANATOMİSİ. Prof. Dr. Hüsnü Yavuzyılmaz. (Gazi Kitabevi, 2013) WOELFEL'İN DİŞ ANATOMİSİ -Diş Hekimliği ile İlişkisi, Woelfel, Rickne Sheid, Sezgin İlgi (Güneş tıp kitabevi) WHEELER’S DENTAL ANATOMY, PHYSIOLOGY AND OCCLUSION. Stanley Nelson. 10th Edn. (Saunders, 2014) WOELFELS DENTAL ANATOMY, Rickne Sheid, Gabriela Weiss, (Wolters Kluver 2017)
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
3) |
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. |
|
4) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. |
|
5) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. |
|
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
|