Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Vokaller üzerine temel ses çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin hatırlanması. • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait (G.Carissimi, A.Scarlatti, A.Caldara, v.b.) iki aria’nın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik iki parçanın verilmesi. |
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla deşifresi. |
2) |
• Tutulu ve kesik tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilmiş iki aria’nın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik iki parçanın piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. |
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
3) |
• Tutulu, legato ve kesik tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilmiş iki aria’nın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik iki parçanın piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. |
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
4) |
• Tutulu, legato ve kesik tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına ve seviyesine göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilmiş iki aria’nın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik iki parçanın piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması alana göre iki yeni Lied / Müzikal parçanın daha verilmesi. |
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması yeni parçaların deşifresi. |
5) |
• Tutulu, legato ve kesik tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilmiş 2 arianın ve 2 Lied'in / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik 4 parçanın piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. |
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
6) |
• Tutulu, legato ve kesik tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilmiş 2 Aria'nın ve 2 Lied'in / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik 4 parçaların piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. |
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
7) |
• Tutulu, legato, kesik ve uzun bölümlü tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilmiş 2 Aria'nın ve 2 Lied'in / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik 4 parçanın piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. |
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
8) |
Ara Sınav • Uygulaması öğrenilmiş olan egzersizlerin ses ve nefes organlarımızın hangi bölgelerine etki ettiğine dair genel bilgi. • Öğrencinin alanına göre dersin yürütücüsü tarafından çalıştırılmış olan, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait 2 Aria'nın ve 2 Lied'in / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik 4 parçanın piyano/enstrüman eşliğinde icrası. |
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
9) |
• Eski dönem tüm egzersizlerin tekrarı. • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik iki yeni Aria’nın (Arien Album'den) / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik iki parçanın verilmesi. |
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla deşifresi. |
10) |
• Tutulu, legato, kesik ve uzun soluklu tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik verilmiş 2 Aria’nın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik 2 parçanın piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. |
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
11) |
• Tutulu, legato, kesik ve uzun soluklu tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik verilmiş 2 Aria'nın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik 2 parçaların piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik 2 yeni Lied'in / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik 2 yeni parçanın verilmesi. |
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, yeni eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla deşifresi, diğerlerinin çalışılması. |
12) |
• Tutulu, legato, kesik ve uzun soluklu tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik verilmiş 2 Aria’nın ve 2 Lied'in / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik 4 parçanın piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. |
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
13) |
• Tutulu, legato, kesik ve uzun soluklu tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik verilmiş aria’ların/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik parçaların / Türk Müziği dalına yönelik eserlerin / Halk Müziği dalına yönelik bir türkülerin piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. |
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
14) |
• Tutulu, legato, kesik ve uzun soluklu tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına ve seviyesine göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik verilmiş 2 Aria’nın ve 2 Lied'in / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik 4 parçanın piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. |
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
15) |
• Tutulu, legato, kesik ve uzun soluklu tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik verilmiş 2 Aria’nın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik parçaların / Türk Müziği dalına yönelik eserlerin / Halk Müziği dalına yönelik bir türkülerin piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. |
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
16) |
Final Sınavı • Uygulaması öğrenilmiş olan egzersizlerin ses ve nefes organlarımızın hangi bölgelerine etki ettiğine dair genel bilgi. • Öğrencinin alanına göre dersin yürütücüsü tarafından çalıştırılmış olan, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik 2 Aria'nın ve 2 Lied'in / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik 4 parçanın piyano/enstrüman eşliğinde icrası. |
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |