Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TGT201 | ||||||||
Ders İsmi: | Radyasyon Fiziği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MÜGE SÖYLEYİCİ ÇERGEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı sağlık fiziğinde kullanılan radyasyon fiziği hakkında temel bilgi kazanımı sağlamaktır. Öğrencileri radyasyonun uygulama alanları hakkında bilgilendirmek. Programın genel hedefi, radyasyondan korunma ve güvenliğine özel vurguyla, radyasyon fiziği öğrenimi çalışması dahilindeki bilgi ve anlayış, kavramsal beceriler, kilit beceriler, pratik ve profesyonel becerileri geliştirmektir. Programın ulaşmak istediği gerek: radyasyon fiziğinin başlıca alanları altında yatan bilimsel prensipleri anlama radyasyon fiziğindeki riskler |
Dersin İçeriği: | Temel Kavramlar. Elektrik , Elektrik Akımı, Manyetik ve Manyetik alan kavramı , Atom nedir, Radyoaktivite, Elektromanyetik spektrum, Radyoaktivite Alfa bozunumu. Beta bozunumu. Gama ve X-ışınları. Nötronlar ve Radyasyon Dozu. Radyasyon Dozu Birimleri. Radyasyonun Biyolojik Etkileri. X- ışınlarının oluşumu , tüpte gerçekleşen olaylar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | The atom structure and the electron theory | Yok |
2) | • The atom structure and the electron theory | Yok. |
3) | • Radioactivity | Yok. |
4) | • Electrostatics | Yok. |
5) | • Electric field and electric potential (including point charges) | Yok. |
6) | • Electric circuit | Yok. |
7) | • Steady-state direct current circuits with batteries and resistors only | Yok. |
8) | • Midterm EXAM | |
9) | • Magnetic fields | Yok. |
10) | • Electromagnetism | Yok. |
11) | • The discovery of x-ray | Yok. |
12) | • X-ray equipment electrical circuits | Yok. |
13) | • Image formation | Yok. |
14) | • Exercise | Yok. |
15) | Final | 14 haftanın tüm konularına hazırlık. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Radyasyon Fiziği ve Tıbbi Uygulamaları Ahmet Kumaş |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) • Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin herbirinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme • Radyolojik yöntemlerin her olgu için olası fayda ve zararlarını muhakeme edebilme • Radyolojik anamnez alabilme • Radyolojik inceleme ve değerlendirme yapabilme • Çekim tekniklerini öğrenme • Değişik düzlemlerde görüntüleme amacını öğrenme | ||||||
2) • Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin herbirinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme • Radyolojik yöntemlerin her olgu için olası fayda ve zararlarını muhakeme edebilme • Radyolojik anamnez alabilme • Radyolojik inceleme ve değerlendirme yapabilme • Çekim tekniklerini öğrenme • Değişik düzlemlerde görüntüleme amacını öğrenme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | • Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin herbirinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme • Radyolojik yöntemlerin her olgu için olası fayda ve zararlarını muhakeme edebilme • Radyolojik anamnez alabilme • Radyolojik inceleme ve değerlendirme yapabilme • Çekim tekniklerini öğrenme • Değişik düzlemlerde görüntüleme amacını öğrenme | 4 |
2) | • Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin herbirinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme • Radyolojik yöntemlerin her olgu için olası fayda ve zararlarını muhakeme edebilme • Radyolojik anamnez alabilme • Radyolojik inceleme ve değerlendirme yapabilme • Çekim tekniklerini öğrenme • Değişik düzlemlerde görüntüleme amacını öğrenme | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Gözlem | |
Sunum | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Uygulama | 15 | 1 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Sunum / Seminer | 10 | 10 | 100 |
Ödevler | 15 | 1 | 15 |
Küçük Sınavlar | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 202 |