Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İzlencenin açıklanması
• Sinema tüketim düzenini ve ticaret düzenini nasıl etkiler? |
Discussion of Syllabus
Discussion of International trade and world economy
|
2) |
Filmi izlemek
Ders
Hakkında tartışma;
- Uluslararası ticaret olmadan ekonomide kıtlığın nasıl gerçekleştiği
-Teknolojik gelişme olmadan yaşam tarzındaki zorluklar |
• Scarcity |
3) |
Sanayi devrimi |
Reading the critisims about the film |
4) |
Ders
Filmi izlemek
Hakkında tartışma;
Serbest ticaret ve korumacılık
Ekonomik krizlerin gelir ve yoksulluk üzerindeki etkileri
|
Reading the critisims about the film and Classical economy and Keynes |
5) |
Liberalizm ve serbest ticaret |
Reading about Milton Friedman ideas |
6) |
Filmler ve küreselleşme hakkında sınıf tartışmaları,
• Küreselleşmenin ekonomik etkileri,
• Küreselleşmenin kültürel etkileri,
• Küreselleşmenin ticari etkileri |
Reading about globalization |
7) |
Küreselleşmenin etkisi ve yokluğunun sonuçları. Filmde Norberg, Tayvan, Vietnam ve Kenya gibi ülkelere küresel kapitalizmle ilgili fikirleri teşvik etmekte ve küreselleşme karşıtı harekete giren protestocuların neden cahil ve tehlikeli olduklarını hissettiklerini kanıtlamaya çalışmaktadır. |
Write an essay on effects of globalization and suggest different films which are related with effects of globalization |
8) |
• 1929'daki büyük krizin etkisinin incelenmesi |
Lecture
Watching the film
Discussion about;
Keynesian economics
|
9) |
Oyun Teorisi |
Reading about market types and game theory |
10) |
2008 mali krizleri ve genel olarak düzensiz kapitalizm |
Research the effects of 2008 crises on international trade and prepare an essay on it. |
11) |
• İş piyasası, kapitalizm, rekabet, şirketler, ekonomik yeniden yapılandırma, uluslararası ekonomi |
Read about labor mobility constraints at globalization |
12) |
• 1492'den sonra Uluslararası ticaret nasıl arttı, kıtalararası mal ticareti |
Examine the Columbian exchange and write an essay about the subject |
13) |
• 1973'te İngiliz iktisatçı E.F. Schumacher, “Küçük, Güzeldir - İnsanların Maddi Gibi İktisat”, - açgözlülük değil, uyum arzusu tarafından yönlendirilen bir ekonominin vizyonunu sunan bir kitap; Küresel finansal türevlere değil, topluma ve ekolojik değerlere dayalı bir ekonomi. 1970'lerde “Küçük, Güzeldir”, bugünkü Yerel Gıda Devrimi'nin atası olan toprağa geri dönüş hareketi başlattı. |
Read about Green economics and Small is Beautiful approach and write an essay on it |
14) |
• Küreselleşme ve dünya ekonomisine ve uluslararası ticarete etkileri |
Lecture
Class Discussion
|
15) |
Final |
None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek |
|
3) |
Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek |
|
4) |
İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek |
|
6) |
İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek |
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|
10) |
İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
|